علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر چیست ؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر چیست ؟ ؛ مایکروویو ها شگفت انگیز هستند زیرا حتی هنگامی که شما فراموش می کنید مواد غذایی مورد نیاز شام را یخ زدایی کنید ، آن ها به طرز جادویی و در عرض چند دقیقه این کار را انجام می دهند. با این حال ، گاهی اوقات مشکلاتی در آن ها ایجاد می شود . به دلیل این که مایکروویوها می توانند شوک الکتریکی ایجاد کنند حتی در صورت عدم اتصال به برق ، باید برای تعمیرات قطعات الکترونیکی با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید. اگر مدت ضمانت مایکروویو هنوز تمام نشده است ، آن را تعمیر نکنید ، زیرا این کار ضمانت شما را خنثی می کند. خازن ها حتی در صورت کشیدن مایکروویو از برق می توانند شوک قوی و کشنده ای داشته باشند.

اگر مایکروویو شما به هیچ وجه قدرت ندارد ، این در واقع خبر خوبی است زیرا این بدان معنی است که برخی از ساده ترین مشکلات را دارد. اگر مایکروویو کار خود را در وسط پخت و پز متوقف کرد ، ممکن است به خاطر فیوز برق باشد . صفحه تنظیمات خود را بررسی کنید ، در صورت لزوم آن را مجدداً تنظیم کنید و دوباره امتحان کنید. اگر مجدداً خراب شد ، در ماکروویو مشکلی وجود دارد و شما باید از استفاده آن خودداری کنید.

 


علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر چیست ؟

  • سوئیچ های درب معیوب

    سوئیچ هایی در مایکروویو وجود دارد که باید درب محکم بسته شود تا مایکروویو به درستی کار کند. آن ها می توانند یکی از دلایل خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر باشند . اگر ماکروفر چند ثانیه کار کند و بعد خاموش شود ، ممکن است سوئیچ درب معیوب یا سست باشد. بعضی مواقع خم شدن یا گرم شدن سوئیچ های درب باعث می شود مایکروویو به خوبی کار نکند. برخی مایکروویو ها در اطراف درب دارای واشر اند. اگر واشر خراب باشد ، مایکروویو خاموش می شود. اگر مایکروویو شما چنین مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده است ، با یک متخصص برای تعمیر مایکروویو تماس بگیرید.

 

  • صفحه لمسی یا صفحه کنترل معیوب

    برخی از مدل های مایکروویو دارای دستگیره و دکمه هستند در حالی که برخی دیگر دارای صفحه تنظیمات لمسی هستند. مایکروویو های دارای صفحه لمسی از نظر تکنولوژیکی پیشرفته تر هستند اما نسبت به آن هایی که دارای دکمه هستند حساس تر هستند. بنابراین اگر مایکروویو شما به طور ناگهانی متوقف شود ، ممکن است در صفحه کنترل لمسی مشکلی وجود داشته باشد.

 

  • علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر : ترانسفورماتور ولتاژ معیوب

    یک ترانسفورماتور ولتاژ بالا در مایکروفر وجود دارد که برای شارژ مگنترون ولتاژ بالایی تولید می کند.
    با شارژ مگنترون امواج رادیویی ساطع می شود و برای پخت و پز یا گرم کردن غذای شما وارد منطقه غذا می شود. اگر مایکروویو برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود ، ممکن است ترانسفورماتور ولتاژ بالا در مدار مشکلی داشته باشد. برای تعمیر مایکروویو با یک متخصص تماس بگیرید.

 

  • فن خنک کننده معیوب

    یک فن در داخل مایکروویو وجود دارد که برای خنک نگه داشتن مگنترون و سایر وسایل مدار کار می کند.
    بنابراین اگر مایکروویو روشن شود اما فن روشن نشود ، ممکن است به دلایل ایمنی مایکروویو به طور خودکار متوقف شود.

  • دریچه مسدود شده

    مایکروویو همچنین دارای دریچه هوا برای خنک شدن آن است.
    اگر این دریچه با چربی و گرد و غبار گرفته شود ، مایکروویو به درستی کار نخواهد کرد و به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش می شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل ، دریچه را با برس تمیز کنید.

 

  • علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر : دماسنج 

    یکی از دلایل خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر دماسنج می باشد .
    اگر مایکروویو چند ثانیه کار کند سپس گرما را متوقف کند ، ممکن است مشکل از دماسنج باشد.
    این وسیله ایمنی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد مایکروویو است.

 

  • سوئیچ قطع حرارت

    بیشتر مایکروویو ها دارای سوئیچ قطع حرارت یا ” فیوز حرارتی ” هستند تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. اگر مایکروویو بیش از حد گرم شود و به صورت خودکار خاموش شود ، این امر به دلیل گرم شدن قطعات ولتاژ در داخل دستگاه است که باعث می شود سوئیچ قطع حرارت ، به دلایل امنیتی دستگاه را خاموش کند تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود. پس از خنک شدن واحد ، سوئیچ برش حرارتی به طور خودکار تنظیم مجدد می شود و مایکروویو مطابق حالت عادی عمل می کند. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ، مایکروویو را حداقل 10 سانتی متر از پشت و دو طرف مایکروویو و حداقل 20 سانتی متر فضای بالای آن از دیوار فاصله دهید.

 

  • دلایل دیگر

    دلایل دیگری که ممکن است فوراً مایکروویو شما را خاموش کند ، سوختن فیوز داخلی ، دیود ها یا خازن های معیوب است. 

 

 برای خرید بهترین مایکروفر ها به صفحه خرید مایکروفر در سایت تا خرید مراجعه کنید .

 


بیشتر بخوانید :

علت گرم نکردن مایکروویو و مایکروفر

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

چیز هایی که نباید داخل مایکروویو گذاشت

یخ زدایی Defrost مواد غذایی در مایکروفر

تحلیل و بررسیدانشمایکروفرمایکروویومشکلات مایکروفر