انواع خردکن های برقی و دستی مواد غذایی

زمان مطالعه : 3 دقیقه

انواع خردکن های برقی و دستی مواد غذایی ؛ خردکن های مواد غذایی دقیقاً همانطور که از نامشان پیداست ، مواد غذایی را برای شما خرد می کنند. اگر شما در حال تهیه غذایی هستید که نیاز به خرد کردن مواد مختلف زیادی دارد ، مانند سالسا یا سوپ ، آنگاه یک خردکن می تواند این کار را سریع تر انجام دهد و اوقات فراغت شما را بیشتر کند. خردکن ها همچنین برای خرد کردن موادی که به سختی خرد می شوند مانند آجیل ، گیاهان دارویی و گوشت پخته شده مفید هستند. چه یک خردکن برقی و چه دستی ، می تواند زمان آماده سازی غذا را کاهش دهد و به شما کمک کند زودتر به مرحله سرو برسید.


انواع خردکن های برقی

انواع مختلفی از خردکن های متناسب با نیاز و بودجه شما وجود دارد.
همه آن ها در دو دسته قرار می گیرند :

  • دستی : خردکن های مواد غذایی به جای برق توسط شما تغذیه می شوند.
    آن ها نسبت به مدل های برقی مقرون به صرفه تر هستند و نیازی به برق ندارند.
    در این نوع خردکن ها شما مواد غذایی را درون خردکن قرار می دهید و یک سیلیک دستی در بالای ابزار ، تیغه را می چرخاند تا مواد را خرد کند. سایر مدل های دستی از مکانیسم های چرخش ، پرس اهرمی یا سیم کشی استفاده می کنند.  خردکنی را انتخاب کنید که از نظر ارگونومیکی برای شما راحت تر باشد. این ها برای خرد کردن و پخت و پز مناسب هستند و اغلب حجم زیادی از مواد غذایی را در خود جای نمی دهند. این نوع خرد کن ها ارزان اند و قابلیت نگهداری و بهره برداری آسانی دارند ، این خردکن های کوچک می توانند برای کار های سریع و کوچک خرد کردن بسیار مناسب باشند.
  • برقی : دستگاه های خردکن مواد غذایی برقی مانند غذاساز ها کار می کنند ، اما از نظر اندازه بسیار کوچک تر هستند و در عملکرد آن ها تخصص بیشتری دارند. این مدل ها از برق برای چرخاندن تیغه مرکزی و خرد کردن مواد غذایی استفاده می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه را فشار دهید. خردکن های برقی گران تر از خردکن های دستی اند و قیمت آن ها بسته به مارک و مدل متفاوت است.

 

نحوه استفاده از انواع خردکن های برقی مواد غذایی food chopper

از آنجایی که خردکن های مواد غذایی کوچک هستند ، شما باید مواد غذایی را قبل از ریختن در خردکن ، قطعه قطعه کنید . برای گرفتن بهترین نتیجه ، سبزیجات بزرگتر مانند پیاز را قبل از خرد کردن توسط خردکن باید 4 قسمت کرد . خردکن های مواد غذایی در سبک ها و اندازه های مختلفی ارائه می شوند ، اما همه آن ها عملکردی مشابه دارند ( برای خرد کردن ، درشت یا ریز بودن ) . برای خرد کردن درشت مواد ، باید خردکن را برای مدت بیشتری روشن کنید و برای به دست آوردن نتایج ریزتر ، باید مدت زمان روشن بودن خردکن را طولانی تر کنید.

 

از خردکن های مواد غذایی می توان در هر زمان كه نیاز به خرد کردن ، قطعه قطعه کردن یا مخلوط کردن باشد استفاده کنید. با این وجود ، همیشه باید دفترچه راهنما را بخوانید تا از قرار دادن غذا هایی که برای دستگاه شما توصیه نمی شود ، بپرهیزید. موادی که خیلی سخت هستند می توانند به تیغ های خردکن شما آسیب رسانده یا آن را خم کنند.

موارد استفاده

هنگامی که می خواهید مواد غذایی را با استفاده از چاقو خورد کنید ، خردکن مواد غذایی یک وسیله مفید است. برخی از کاربرد های متداول برای خردکن های مواد غذایی عبارتند از :

  • خورد کردن پیاز ، کرفس ، سیر و هویج برای سوپ ، خورش و سایر غذا ها .
  • چاشنی گیاهان تازه برای سس ها
  • تهیه سالس ، چاشنی و پانسمان
  • خرد کردن آجیل برای پخت یا جارو
  • تهیه آرد سوخاری

 

نظافت و نگهداری

مهم است که دفترچه راهنمای مخصوص خردکن مواد غذای خود را بخوانید
و دستورالعمل های مربوط به نگهداری را دنبال کنید.
قبل از کنار گذاشتن دستگاه برای جلوگیری از هرگونه زنگ زدگی مطمئن شوید که دستگاه کاملاً خشک است.

پس از آشنایی با انواع خردکن های برقی مواد غذایی ، می توانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهتر است . برای خرید یکی از آن ها می توانید به صفحه خرید خردکن در سایت تا خرید رجوع کنید.

 


بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید خردکن

بررسیتحلیل و بررسیخردکنخردکن برقیخردکن دستیراهنمای خریدلوازم آشپزخانهلوازم خانگی