مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

عمر مفید پاور بانک چقدر است ؟ طول عمر شارژر همراه Power Bank

0 143
زمان مطالعه : 5 دقیقه

عمر مفید پاور بانک چقدر است ؟ طول عمر شارژر همراه Power Bank

پاور بانک ها بسیار محبوب هستند و شما احتمالاً یکی از آن ها را دارید یا شخصی را که صاحب آن است می شناسید. اما چقدر می توانید انتظار داشته باشید که دوام داشته باشد؟ تلفن ها بزرگتر می شوند .

اما اندازه فیزیکی Power Banks کوچکتر می شود. فناوری بهتر به ما این امکان را داده است تا بدون نیاز به افزایش اندازه ، توان تولیدی یک پاور بانک را افزایش دهیم.

مانند بسیاری از فناوری های جدید ، پاور بانک ها با ظرفیت شارژ کم از 1000 میلی آمپر ساعت یا کمتر کار خود را شروع کردند. چند سال سریع جلو بروید و اکثر پاوربانک ها می توانند بین 2000 میلی آمپر ساعت تا 10،000 میلی آمپر ساعت برق تولید کنند. هرچه میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) بالاتر باشد ، دفعات بیشتری می توانید دستگاه خود را قبل از شارژ پاور بانک شارژ کنید. در ادامه این مطلب ما نگاه دقیق تری به طول عمر یک پاور بانک داریم.


عمر مفید پاور بانک چقدر است ؟ طول عمر شارژر همراه Power Bank

پاسخ می تواند بین مدل های پاور بانک ، اجزای داخلی آن ها و کیفیت ساخت آن ها متفاوت باشد. پاوربانک های بهتر و گران قیمت می توانند عمر طولانی تری داشته باشند ، در حالی که واحدهای کوچکتر و ارزان تر ممکن است بسته به تعداد دفعات استفاده مدت کمتری دوام بیاورند . پاوربانک ها به طور کلی روزانه استفاده نمی شوند .

بنابراین در الگوهای استفاده در دنیای واقعی اغلب بیش از 18 ماه دوام می آورند. یک پاور بانک خوب می تواند شارژ را برای مدت 3 تا 6 ماه با حداقل کاهش کیفیت حفظ کند. پاور بانک های با کیفیت پایین ممکن است بیش از 4 تا 6 هفته در حفظ شارژ مفید تلاش کنند.

در این رابطه ، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید و اگر به منبع تغذیه اضطراری طولانی مدت نیاز دارید ، بودجه خود را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید که کیفیت آن کاهش پیدا نمی کند . اکثر پاوربانک ها به مرور تحت تأثیر محیط به تدریج شارژ خود را از دست می دهند.

عمر مفید پاور بانک ؛ چرخه تخلیه شارژ

وقتی از پاوربانک 100 تا 0 درصد استفاده می کنید و آن را تا 100 درصد شارژ می کنید ، یک چرخه مصرف می شود. اما ، مصرف یک چرخه به همین سادگی نیست. همچنین یک چرخه زمانی مصرف می شود که از 0 تا 50 درصد دو بار ، 0 تا 33 درصد سه بار و 0 تا 25 درصد چهار بار استفاده کنید. چگونگی شارژ و استفاده از پاوربانک تعیین می کند که شما به چه سرعت یک سیکل را مصرف می کنید.
پاور بانک هایی که از کیفیت بهتر و ظرفیت باتری بالایی برخوردار هستند دوام بیشتری دارند. زیرا هرچه باتری بزرگتر باشد ، به شارژ کردن آن نیز کمتر نیاز خواهید داشت.

بنابراین به سرعت از چرخه های آن استفاده نمی کنید. پاور بانک های بی کیفیت یا ظرفیت باتری کم تمایل زیادی به دوام ندارند. هرچه ظرفیت باتری کمتر باشد . سریعتر دوره های تخلیه شارژ را طی می کنید. زیرا شما مرتباً آن را شارژ خواهید کرد.

به طور متوسط ​​، یک پاوربانک خوب قادر است 3 سال دوام بیاورد. و می تواند شارژ کامل را برای مدت 3 تا 6 ماه با حداقل از دست دادن قدرت نگه دارد. به عنوان مثال ، یک پاوربانک ممکن است ظرفیت باتری 10000mAH با 800 چرخه تخلیه شارژ داشته باشد.

اگر پاوربانک خود را هر 4 روز شارژ می کنید ، 1200 روز یا سه سال و نیم طول خواهد کشید تا پاوربانک کاملاً بی فایده شود و توانایی تحمل شارژ را نداشته باشد.

بنابراین برای هر چرخه ای که استفاده می شود. عملکرد پاور بانک کمی کاهش می یابد. به همین دلیل تلفن های هوشمند قدیمی به دلیل از دست دادن کارایی ، باتری ضعیف دارند.

پاور بانک 10000mAh در هر بار شارژ چه مدت دوام می آورد ؟

به عنوان مثال ، اگر تلفن هوشمند خود را با یک پاوربانک 10000 میلی آمپری شارژ می کنید که سرعت تخلیه آن 500 میلی آمپر است. تخلیه پاوربانک حدود 20 ساعت طول خواهد کشید. وقتی نوبت به شارژ پاوربانک می رسد. اکثر پاوربانک ها استاندارد ورودی 2A در 5W دارند.
بنابراین برای دریافت اینکه تخلیه یک پاوربانک 10000 میلی آمپری چقدر طول می کشد :
ساعت = ظرفیت پاوربانک (میلی آمپر) / (A * 1000)
10000 میلی آمپر ساعت / (2 * 1000) = 5 ساعت.
این رقم ممکن است بسته به اینکه پاور بانک دارای قابلیت شارژ سریع است ، شارژر جریان زیادی را فراهم می کند و غیره متفاوت باشد.

پاور بانک 20000 میلی آمپری در هر بار شارژ چه مدت دوام می آورد ؟

به عنوان مثال ، اگر تلفن هوشمند خود را با یک پاوربانک 20000 میلی آمپری شارژ می کنید که میزان تخلیه آن 1000 میلی آمپر است. تخلیه پاوربانک حدود 20 ساعت طول خواهد کشید. وقتی نوبت به شارژ پاوربانک می رسد. اکثر پاوربانک ها استاندارد ورودی 2A در 5W دارند.
بنابراین برای دریافت مدت زمان تخلیه یک پاوربانک 20000 میلی آمپری :
ساعت = ( 1000 * A ) / ظرفیت پاوربانک (میلی آمپر ) 
ساعت 10 = ( 1000 * 2 ) / 20000 میلی آمپر ساعت 
این رقم ممکن است بسته به اینکه پاور بانک دارای قابلیت شارژ سریع است ، شارژر جریان زیادی را فراهم می کند و غیره متفاوت باشد.

عمر مفید پاور بانک توسط عوامل مختلفی تعیین می شود :

  • چند بار در روز آن را شارژ می کنید : اگر دستگاه خود را چند بار در روز شارژ می کنید ، باتری موجود در پاور بانک سریعتر از شخصی که هفته ای یک بار آن را شارژ می کند تخریب می شود . باتری داخلی پاور بانک بعد از مدتی با هر بار استفاده ، درصد بسیار کمی را خراب می کند. این در همه دستگاه هایی که با باتری کار می کنند یکسان است : تلفن ، تبلت ، دوربین دیجیتال.
« حتما بخوانید  قیمت گوشی سامسونگ و لیست قیمت گوشی سامسونگ
  • کیفیت پاور بانک : این فاکتور مهمی است. مدل Power Bank شما مشخص خواهد کرد که دوام آن چقدر است. در اینجا در سایت از خرید ما پاوربانک های با کیفیت بالا را به فروش می رسانیم که برای چندین سال طراحی شده اند. فراموش نکنید همیشه خوب است که هنگام خرید پاور بانک دوره گارانتی را بررسی کنید.
  • مراقبت از آن : پاور بانک خود را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید تا چندین سال به شما کمک کند. پاور بانک خود را در شرایط مرطوب و گرم نگهداری نکنید تا چندین ماه کارایی داشته باشد.

اینها 3 عامل مهمی هستند که طول عمر پاور بانک شما را تعیین می کنند. توصیه ما این است که هنگام خرید پاور بانک خود کمی بیشتر هزینه کنید و اطمینان حاصل کنید که از یک منبع معتبر خرید می کنید. اگر در حین استفاده از آن مراقبت کنید ، دستگاه شما سال ها شارژ می شود.

نتیجه

پاوربانک ها وقتی دیگر قادر به شارژ خوب دستگاه های شما نیستند شروع به نشان دادن سن خود می کنند. آنها همچنین شروع به از دست دادن ظرفیت شارژ باتری خود می کنند. طول عمر آن ها بستگی دارد که چقدر از آن مراقبت می کنید. یک پاوربانک خوب ممکن است حدود 2 تا 3 سال دوام بیاورد. 

 

می خواهید پاور بانک بخرید ؟

به صفحه خرید پاوربانک ما مراجعه کرده و خرید خودرا با اطمینان انجام دهید . همکاران واحد فروش ما برای راهنمایی در خرید با شما در ارتباط خواهند بود. 

 

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .