مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه تلویزیون در جهان ؛ از اختراع و پیدایش تا امروز

0 208
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاریخچه تلویزیون در جهان ؛ از اختراع و پیدایش تا امروز ؛ امروزه تلویزیون ها در میلیارد ها خانه در سراسر جهان یافت می شوند اما 100 سال پیش ، هیچ کس حتی نمی دانست تلویزیون چیست . در حقیقت ، اواخر سال 1947 ، فقط چند هزار آمریکایی صاحب تلویزیون بودند. در این متن ، ما برای شما تاریخچه تلویزیون ها و مخترع آن ها را آورده ایم . با ما همراه باشید …

تاریخچه تلویزیون در جهان ؛ از اختراع و پیدایش تا امروز

فناوری تلویزیون برای اولین بار در قرن نوزدهم توسعه یافته است . هنگامی که در سال 1897 ، فردیناند براون ( Ferdinand Braun ) لوله اشعه كاتد را اختراع كرد.
اولین باری که از لوله اشعه کاتد برای تولید تصاویر استفاده شد در سال 1907 بود.
این لوله یک قدم اساسی برای اختراع تلویزیون بود . پس از آن ، پیشرفت های مستقل فیلو فارنزورث ( Philo Farnsworth ) و ولادیمیر زوورکین ( Vladimir Zworykin ) در زمینه تصویر و نماد سنجی صورت گرفت. در اواخر دهه 1920 ، ایالات متحده ، پانزده ایستگاه آزمایشگاهی برای تلویزیون مکانیکی داشت . RCA ، پیشگام توسعه پخش ، آزمایش های پخش را در اوایل دهه 1930 انجام داد.

 

تاریخچه تلویزیون ها و مخترع آن ها

پیشرفت تلویزیون ها در طول جنگ جهانی

در آستانه جنگ جهانی دوم ، ( RCA ) سعی در پذیرش استاندارد های تلویزیونی خود برای تولید داشت.
در پاسخ ، کمیته ملی سیستم تلویزیون ، که توسط کمیسیون ارتباطات فدرال ( FCC ) ایجاد شده و از مهندسین تشکیل شده است ، برای استاندارد های سیستم الکترونیکی تلویزیون توصیه هایی را ارائه کرد. این ها در بهار سال 1941 به تصویب رسید.
جنگ جهانی دوم توسعه تجاری تلویزیون را به تأخیر انداخت ، اگرچه تحقیقات و توسعه هدفمند در مدت زمان جنگ ، منجر به احتمال تولید محصولات بهتر برای مصرف کنندگان شد.

در پایان جنگ جهانی دوم ، در کل کشور کم تر از 7000 دستگاه تلویزیون و فقط 9 ایستگاه هوایی ، پخش شده بودند. ایالات متحده پیشرو در فن آوری تلویزیون بود ، زیرا پیشرفت ها مستقیماً قبل از جنگ جهانی دوم ، در طی جنگ و بعد از جنگ جهانی دوم رخ داده است ، هنگامی که رقبای اصلی آمریکا در توسعه تلویزیون ، یعنی آلمان و انگلیس ، برنامه های تحقیقاتی خود را متوقف کرده بودند .

اولین شبکه های تلویزیونی

نخستین شبکه های تلویزیونی در ایالات متحده ( NBC ، CBS ، ABC و DuMont ) در واقع بخشی از سیستم های شبکه بزرگ رادیویی بودند . و بسیاری از برنامه های اولیه تلویزیونی ، همان نمایش های رادیویی محبوب بودند. در سال 1951 ، ABC با تئاتر ( United Paramount ) ادغام شد . و منابع مالی قابل توجهی را به دست آورد که بتواند در یک بازار تلویزیونی قوی شرکت کند. شبکه ( DuMont ) قادر به ادامه دادن کار خود نبود به همین دلیل ، شبکه ( ABC ) بسیاری از ایستگاه های وابسته ( DuMont ) را انتخاب کرد. شبکه ها خدمات متمرکز فروش ، توزیع و تولید را ارائه می دهند که هزینه های وابسته ی فردی را کاهش می دهند.

در طول پنج سال اول دهه 50 ، مالکیت تلویزیون ها به سرعت افزایش یافت . و بر سایر اشکال سرگرمی در دسترس مردم قرار گرفت. این دوره زمانی شاهد تعطیلی بسیاری از سالن های سینما بوده است ، همان طور که تصاویر متحرک برای جلب توجه مصرف کنندگان با تلویزیون رقابت می کردند. کانال های فرکانس ( Ultrahigh ( UHF  در سال 1952 ، پس از توقف در سال 1948 در صدور مجوز آن ، رونمایی شد. این چهار سال به مهندسان این امکان را داد که پیچیدگی های الکترونیکی و سیاسی این کانال های اضافی را انجام دهند. 1962 اولین سالی بود که هر دو ایستگاه ( UHF ) و ایستگاه های فرکانس بسیار بالا ( VHF ) ، به کنگره اولیه احتیاج داشت ، که به ایستگاه های ( UHF ) اجازه می داد تا به طور مؤثر رقابت کنند. موقعیت آن ها در دهه 1970 با افزایش علاقه به تلویزیون کابلی تقویت شد.

 

« حتما بخوانید  بروز رسانی تلویزیون سامسونگ ، آپدیت از طریق اینترنت

تاریخچه تلویزیون ها و مخترع آن ها

تاریخچه تلویزیون بین دهه 1950 و 2000

تلویزیون های کابلی خیلی زود توسعه یافتند و از دهه 1950 به عنوان روشی برای گسترش دسترسی به شبکه تلویزیونی در مناطقی که در دریافت سیگنال های پخش با مشکل رو به رو بودند ، مورد استفاده قرار گرفت و این امر ناشی از تمایل مشاغل برای فروش تلویزیون در منطقه آن ها بود. در سال های اولیه تلویزیون ، با توجه به هزینه های زیاد و تعداد نسبتاً کم دستگاه های متعلق به ایالات متحده ، به ضرر و زیان در صنعت رایج بود .
با گسترش بازار ، سود افزایش یافت و بازار شبکه در سال 1986 به اوج خود رسید.

بین دهه های 1950 و 2000 ، تلویزیون از یک فناوری معمولی به یک شکل مهم ارتباطی که در اتاق های نشیمن سراسر کشور یافت می شد ، تبدیل شد. تعداد زیادی از تغییرات و پیشرفت ها در نیمه دوم قرن بیستم صورت گرفت تا تلویزیون به آن چه امروز است تبدیل شود.

اگر قصد خرید تلویزیون و یا آشنایی با ویژگی های مختلف تلویزیون ها را دارید ، می توانید به آدرس https://www.azkharid.com/video-audio-devices/tv-brands در سایت از خرید مراجعه کنید.

امیدواریم مطلب تاریخچه تلویزیون در جهان برای شما مفید بوده باشد .

بیشتر بخوانید :

تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها 
تاریخچه جاروبرقی ها و مخترع آن ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .