مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

دوربین دیپ فیوژن در آیفون چیست و چگونه کار می کند ؟ قابلیت ها

0 246
زمان مطالعه : 3 دقیقه

دوربین دیپ فیوژن در آیفون چیست و چگونه کار می کند ؟ قابلیت ها

دوربین دیپ فیوژن در آیفون چیست و چگونه کار می کند ؟ قابلیت ها ؛ قابلیت دیپ فیوژن Deep Fusion در اصل نسخه پردازش تصویر عصبی اپل است. یا به قول خود اپل ، Deep Fusion  ” یک سیستم پیشرفته پردازش تصویر است که از موتور عصبی A13 Bionic برای گرفتن تصاویر با بافت و جزئیات بهتر و کاهش نویز در نور کمتر استفاده می کند. ” Deep Fusion مخصوص آیفون 11 ، تلفن 11 پرو و ​​آیفون 11 مکس است ، زیرا به دوربین آنها و پردازنده A13 Bionic نیاز دارد.

دوربین دیپ فیوژن در آیفون ؛ Deep Fusion چگونه کار می کند؟

دیپ-فیوژن
Deep Fusion برای قدرت یادگیری دستگاه از پردازنده و موتور عصبی A13 Bionic آیفون 11 استفاده می کند. دوربین تلفن ، 9 عکس ( دو گروه چهار تایی قبل از فشار دادن شاتر ) و یکی هم ( در نقطه فشار ، در تنظیمات مختلف شاتر ). سپس به طور خودکار در بین این عکس ها بهترین ترکیب ها را انتخاب می کند و بر اساس وضوح ، آنها را ترکیب می کند.

از آنجا که نویز به طور یکسان در هر فریم ظاهر نمی شود ، سیستم قادر خواهد بود برای داشتن یک نتیجه بهتر و واضح تر ، کمترین قسمت های دارای نویز را در تصویر انتخاب کند. اپل به دنبال استفاده از پردازش به جای خرد کردن پیکسل ها بر روی یک سنسور است تا بهترین نتیجه را داشته باشد. Deep Fusion قابل رویت نیست. هیچ علامتی در برنامه دوربین ، رول عکس یا حتی در داده های EXIF ​​وجود ندارد.
لنزهای با زاویه دید استاندارد آیفون 11 ( که دارای قابلیت HDR هوشمند اپل برای صحنه های روشن تا متوسط ​​و حالت شب برای صحنه های تاریک است ) از Deep Fusion در پس زمینه برای صحنه های متوسط ​​و کم نور استفاده می کند. لنزهای تل نیز از آن استفاده می کنند ، اما لنز ultraide از آن پشتیبانی نمی کند.

برای استفاده از Deep Fusion ، لازم نیست کاری فانتزی انجام دهید. فقط به برنامه دوربین بروید و شروع به عکس گرفتن کنید. این ویژگی به صورت خودکار فعال می شود و برای روشن کردن آن نیازی به فشار دادن هیچ دکمه ای نیست. اما اگر می خواهید تفاوت بین یک عکس غیر Deep Fusion و یک عکس Deep Fusion را ببینید ، چه می کنید؟ به Settings > Camera, و روشن کنید Photos Capture Outside the Frame toggle. اپل می گوید Deep Fusion در آن حالت کار نمی کند.

شباهت قابلیت دیپ فیوژن Deep Fusion و Smart HDR

اگر توجه زیادی به ویژگی های عکاسی محاسباتی اپل کرده باشید ، ممکن است این وضعیت Deep Fusion بسیار شبیه ویژگی Smart HDR باشد که سال گذشته با آیفون XS به بازار آمد. از نظر تئوری ، مشابه است ، زیرا آیفون قبل از گرفتن عکس ، برای جلوگیری از تاخیر شاتر ، مرتباً این تصاویر بافر را ضبط می کند.

با این حال ، در عمل ، Deep Fusion فقط تصاویر و سایه های نورهای مختلف را بیرون نمی کشد تا جزئیات بیشتری را ثبت کند. برای حفظ جزئیاتی که ممکن است فریم های فردی از دست داده باشد ، روی سطح گرانولی بیش از حد کار می کند.
خوب ، بنابراین شاید همه این موارد پیچیده باشد. وقتی صحبت از استفاده از آیفون جدید با Deep Fusion می شود ، دیگر لازم نیست در مورد چگونگی جادو فکر کنید ، زیرا دستگاه به طور خودکار آن را فعال می کند.

دیپ-فیوژن


بیشتر بخوانید :

ایردراپ انتقال فایل بین دستگاه های اپل
apple ؛ تاریخچه ی شرکت خاص اپل

« حتما بخوانید  شستشوی سريع در لباسشویی ال جی TurboWash چیست ؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .