مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی

0 81
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی . شبکه های ( Wi-Fi ) در کافی شاپ ها ، کتابخانه ها ، فرودگاه ها ، هتل ها ، دانشگاه ها و سایر اماکن عمومی خوب است ، اما اغلب آنها امن نیستند. اگر به یک شبکه Wi-Fi وصل شوید و از طریق وب سایت ها یا برنامه های تلفن همراه اطلاعات ارسال کنید ، اطلاعات شما ممکن است به دست شخص دیگری برسد. برای محافظت از اطلاعات خود هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی ، اطلاعات را فقط به سایتهایی که کاملاً رمزگذاری شده اند ارسال کنید . از استفاده از برنامه های تلفن همراه که نیاز به اطلاعات شخصی یا مالی دارند ، خودداری کنید.

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی

 رمزگذاری چگونه کار می کند

Wi-Fi
راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی .
رمزگذاری ، کلید حفظ امنیت اطلاعات شخصی شما بصورت آنلاین است.
رمزگذاری اطلاعاتی را که از طریق اینترنت می فرستید به یک کد تبدیل می کند تا در دسترس دیگران نباشد.
هنگامی که از شبکه های بی سیم استفاده می کنید ، بهتر است اطلاعات شخصی را فقط در صورتی که رمزگذاری شده است ارسال کنید ، یا از طریق وب سایت رمزگذاری شده یا یک شبکه Wi-Fi امن. یک وب سایت رمزگذاری شده از اطلاعات ارسال شده به آن سایت محافظت می کند. یک شبکه بی سیم ایمن تمام اطلاعات ارسال شده با استفاده از آن شبکه را رمزگذاری می کند.

چگونه می توان گفت یک وب سایت رمزگذاری شده است یا خیر ؟

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی .
اگر ایمیل ارسال می کنید ، عکس ها و فیلم های دیجیتال را به اشتراک می گذارید ، از شبکه های اجتماعی یا بانک به صورت آنلاین استفاده می کنید و اطلاعات شخصی را از طریق اینترنت ارسال می کنید ، اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید روی یک سرور ذخیره می شود . رایانه ای قدرتمند که محتوا را جمع آوری و ارائه می کند.

بسیاری از وب سایت ها ، مانند سایت های بانکی ، از رمزگذاری برای محافظت از اطلاعات خود در هنگام انتقال از رایانه به سرور خود استفاده می کنند. برای تعیین اینکه آیا یک وب سایت رمزگذاری شده است ، در ابتدای آدرس وب به دنبال ( https ) باشید ( ” s ” برای ایمن بودن ).

برخی وب سایت ها از رمزگذاری فقط در صفحه ورود به سیستم استفاده می کنند ، اما اگر بخشی از جلسه شما رمزگذاری نشده باشد ، کل حساب شما ممکن است آسیب پذیر باشد. بنابر این به دنبال https در هر صفحه ای که بازدید می کنید ، نه فقط هنگام ورود به سیستم باشید.

برنامه های تلفن همراه چیست؟

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی .
بر خلاف وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه ، شاخص قابل مشاهده مانند https ندارند.
محققان دریافته اند که بسیاری از برنامه های تلفن همراه اطلاعات صحیح را رمزگذاری نمی کنند ، بنابراین بهتر است تا جایی که ممکن است از انواع خاصی از برنامه های تلفن همراه در Wi-Fi نا ایمن استفاده نکنید. اگر قصد دارید از یک برنامه تلفن همراه برای انجام معاملات حساس ، مانند خرید با کارت اعتباری یا دسترسی به حساب بانکی خود استفاده کنید ، از یک شبکه بی سیم ایمن یا شبکه داده تلفن خود استفاده کنید ( که اغلب به آن 3G یا 4G گفته می شود ).

اگر برای انجام تراکنش ها باید از شبکه بی سیم نا امن استفاده کنید ، به جای استفاده از برنامه موبایل شرکت از وب سایت آن شرکت استفاده کنید ، جایی که می توانید در ابتدای آدرس وب https را چک کنید .

راهنمای استفاده از وای فای : Wi-Fi عمومی امن نیست !!!

Wi-Fi

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی .


اکثر شبکه های Wi-Fi اطلاعاتی را که از طریق اینترنت می فرستید رمزگذاری نمی کنند و امن نیستند.
در واقع ، اگر یک شبکه به رمز WPA یا WPA2 احتیاج ندارد ، احتمالاً ایمن نیست.
اگر برای ورود به یک سایت غیر رمزنگاری شده ، یا سایتی که از رمزگذاری فقط در صفحه ورود به سیستم استفاده می کند ، از یک شبکه نا امن استفاده می کنید ، سایر کاربران در این شبکه می توانند آنچه را می بینید و ارسال می کنید دسترسی پیدا کنند. آنها می توانند جلسه شما را ربوده و مثل شما وارد سیستم شوند. ابزارهای جدید هک کردن ، که بصورت رایگان و آنلاین در دسترس هستند ، این کار را حتی برای کاربران با دانش فنی محدود آسان می کند.

اطلاعات شخصی شما ، اسناد خصوصی ، مخاطبین ، عکس های خانوادگی و حتی اعتبار ورود به سیستم می تواند برای گرفتن اطلاعات کافی باشد.یک هکر می تواند از حساب شما برای جعل هویت شما و کلاهبرداری در لیست مخاطبین خود استفاده کند. علاوه بر این ، یک هکر می تواند نام کاربری و رمز عبور شما را امتحان کند تا سعی کند به وب سایت های دیگر ، از جمله سایت هایی که اطلاعات مالی شما را ذخیره می کنند ، دسترسی پیدا کند.

هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی از اطلاعات خود محافظت کنید

Wi-Fi

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی .
در اینجا نحوه محافظت از اطلاعات خود در هنگام استفاده از Wi-Fi آورده شده است :

  • هنگام استفاده از Wi-Fi ، اطلاعات شخصی را فقط به وب سایت هایی که می شناسید و میدانید کاملاً رمزگذاری شده اند وارد کنید یا ارسال کنید. اگر فکر می کنید وارد یک سایت رمزگذاری شده شده اید ، اما خود را در یک صفحه رمزگذاری نشده پیدا کردید ، سریعاً از سیستم خارج شوید. مدت طولانی در حساب های خود نمانید . وقتی استفاده از یک حساب کاربری را تمام کردید ، از سیستم خارج شوید. از همان رمز عبور در وب سایت های مختلف استفاده نکنید. این می تواند به کسی که به یکی از اکانت های شما دسترسی دارد ، به بسیاری از حساب های شما دسترسی داشته باشد. بسیاری از مرورگرهای وب به کاربرانی که سعی در بازدید از وب سایت های کلاهبردار یا بارگیری برنامه های مخرب دارند هشدار می دهند. به این هشدارها توجه کنید و مرورگر و نرم افزار امنیتی خود را به روز نگه دارید. تنظیمات دستگاه تلفن همراه خود را تغییر دهید تا به طور خودکار به Wi-Fi نزدیک وصل نشود. به این ترتیب ، شما کنترل بیشتری بر زمان و نحوه استفاده از Wi-Fi عمومی دارید.

راهنمای استفاده از وای فای Wi-Fi عمومی

 

« حتما بخوانید  کنترل نوردهی و تنظیمات دوربین در عکاسی ؛ تکنیک های عکاسی
  • اگر مرتباً از طریق Wi-Fi به حساب های آنلاین دسترسی دارید ، از یک شبکه خصوصی مجازی ( VPN ) استفاده کنید.
    VPN ها حتی در شبکه های نا امن ترافیک بین رایانه و اینترنت شما را رمزگذاری می کنند.
    می توانید از یک ارائه دهنده خدمات VPN یک حساب VPN شخصی دریافت کنید.
    علاوه بر این ، برخی سازمانها برای فراهم کردن دسترسی ایمن و از راه دور برای کارمندان خود ، VPN ایجاد می کنند.
    علاوه بر این ، گزینه های VPN برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس هستند.
    آنها می توانند اطلاعاتی را که از طریق برنامه های تلفن همراه ارسال می کنید رمزگذاری کنند.

برخی از شبکه های Wi-Fi از رمزگذاری استفاده می کنند :
WEP و WPA رایج هستند ، اما ممکن است از شما در برابر همه برنامه های هک محافظت نکنند.
WPA2 قوی ترین است.

  • نصب افزونه های  مرورگر می تواند به شما در رمزگذاری سایت ها کمک کنند.
    به عنوان مثال ، ( Force-TLS ) و ( HTTPS-Everywhere ) افزودنی های رایگان ( Firefox ) هستند که مرورگر را وادار به استفاده از رمزگذاری در وب سایتهای محبوب می کند که معمولاً رمزگذاری نمی شوند. آنها از همه وب سایت های شما محافظت نمی کنند بنابر این به دنبال https در URL باشید تا مطمئن شوید یک وب سایت امن است.

بیشتر بخوانید :

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق WiFi

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .