مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه سیستم عامل مک بوک ؛ مروری بر فعالیت های اپل MAC OS

0 474
زمان مطالعه : 14 دقیقه

تاریخچه سیستم عامل مک بوک ؛ مروری بر فعالیت های اپل MAC OS را بررسی نموده ایم و نکات لازم و ضروری را در این مطلب ارائه نموده ایم . سیستم عامل های سری مک، که در شرکت اپل تولید می شوند، در زمان های مختلف نام های خاصی دارند و این تغییر نام زمانی روی می دهد که، تغییر زیادی در سیستم عامل به وجود آید . اولین نام گذاری در این سری با System software بود و بعد از آن به OS MAC IX «مک او اس 9 » تغییر یافت و بعد از تغییرات دیگر با MAC OS X «مک او اس 10 » نام گذاری شد، در جدید ترین نسخه این سیستم عامل با «مک او اس» MAC OS نام گذاری شد .

 

سیستم عامل مک منحصرا برای مک بوک های اپل تولید شده اند و فقط در بعضی نسخه تغییراتی یافته اند تا در لپ تاپ سایر برندها نیز قابل استفاده باشند . چون این شرکت هم سخت افزار تولید می کند و هم نرم افزار، خودش سیستم عامل هایش را تولید کرده و توسعه می دهد و آن را منحصرا برای سخت افزار به کار رفته در ساخت کامپیوترها ایجاد می کند، تا کاملا همدیگر رو ساپورت کنند . تاریخچه سیستم عامل مک بوک را بخوانید که در این سیستم عامل اساس بر این است ، همه کارها درست انجام شود؛ از این روست که کاربران در این سیستم عامل کمتر از ویندوز شاهد پنجره های کنترلی هستند و فقط در هنگام بروز خطا این پنجره ها نمایان می شوند .

 

« تاریخچه سیستم عامل مک بوک » شرکت تولید کننده سیستم عامل مک

شرکت اپل که یک شرکت چند ملیتی است در آمریکا پایه گذاری شد . این شرکت توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین در سال 1971 بنا شد . با ساخت اولین کامپیوتر شخصی در سال 1977 شرکت با نام Apple Computer Inc، به مشتاقان به دنیای کامپیوتر معرفی شد . در سال 1979 پروژه مکینتاش توسط یکی از کارمندان شرکت اپل به نام جف راسکین آغاز شد؛ او در ابتدا خواست که یک مهندس کامپیوتر پیدا کند تا در این پروژه او را یاری دهد، اما پس از اتمام این کار با یک تیم رو به رو شد که شامل 6 نفر بود . در ماه سبتامبر این افراد شروع به فعالیت کردند، که هدفشان تولید سیستم عامل بود .

 

افرادی که در این پروژه با هم همکاری کردند Chris Espinosa ، Joanna Hoffman، George Crow، Jerry Manock ، Susan Kare، Andy Hertzfeld نام داشتند . تولیدات شرکت به تنهایی مختص سیستم عامل نبود، بلکه از زمان شروع کار اپل بیشتر محصولات سخت افزاری و نرم افزای استفاده شده توسط خود شرکت تولید می شدند . اولین محصول شرکت که Apple I(در زبان لاتین I به معنای یک است) نام داشت، یک کامپیوتر شخصی بود و ظرف مدت کوتاهی تمامی نسخه های تولید شده اش به فروش رفت .

قبل از سیستم عامل MAC OS X

تاریخچه سیستم عامل مک بوک با اولین سیستم عامل مک به همراه اولین مدل مکینتاش عرضه شد . سیستم عامل ها تا نسخه 7.6 با نام  System software (نرم افزار سیستم ) نام گذاری می شد اما بعد از 7.6 با نام MAC OS  نام گذاری شد . اولین سیستم عامل تولید شده که دارای رابط گرافیک کاربری، در این شرکت تولید شد . در سال 1983 اپل با ارائه نسخه «لیزا» Lisa اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و سیستم عامل دارای واسط گرافیکی و آیکون ها و پنجره ها توانست محبوبیت خاصی در بازار کامپیوتر های شخصی بدست آورد .  بعد از آن در 1984 سیستم‌ عامل مکینتاش توسط اپل در حالی روانه بازار شد که تبلیغات بسیار گسترده‌ای برایش انجام گرفته بود .

 

بعد از آن شرکت مایکروسافت نیز موفق به تولید سیستم عامل با رابط گرافیکی شد . شرکت اپل با تولید سیستم عامل Mac OS IX (مک او اس 9) از تولید سیستم عامل به شکل کلاسیک خداحافظی کرد و وارد مرحله جدیدی از تولید نرم افزار شد . این نسخه در سال 1999 تولید شد . همه سیستم عامل های تولید شده در این شرکت تا این نسخه دارای رابط کاربری با این شکل بودند، اما بعد از آن تغییر کردند .

سيستم عامل مک

Cheetah (یوزپلنگ)
03 / 2001 – OS X 10.0 « تاریخچه سیستم عامل مک بوک »

نسخه جدید مک در سال 2001 با نام OS X 10.0 تولید شد . از این به بعد هر سیستم عاملی که تولید می شد نام دیگری نیز داشت و کاربران محصول را با آن نام می شناختند . OS X MAC(مک او اس 10) با نام یک خرس(خرس Kodiak) آغاز گردید، تا اینکه  OS X 10.06 ماه بعد نام یوزپلنگ (Cheetah) معرفی شد، از این نسخه به بعد اپل از نام گربه سانان برای نام گذاری استفاده کرد .کاربران برای تهیه نسخه عمومی آن باید 30 دلار پرداخت می کردند . این سیستم عامل با پیوند دادن فناوری استیو جابز که در NeXT تغییراتی داده بود و استفاده از یونیکس طراحی شد . پس از آن هم در سیستم عامل های تولید شده بعدی از یونیکس داروین استفاده شد .

 

از رابط کاربری آکوا برای طراحی Cheetah استفاده شد.

در طراحی گرافیکی این نسخه از آکوا «Aqua» استفاده شد که حالت بازتاب در آب را به شکل گرافیکی آن می دهد، و دکمه های کنترل کننده پنجره ها حالتی دایره ای داشت که حالت قطره های آب رنگی به این دکمه ها می داد . در این نسخه Dock به دسک تاپ اضافه شد و برنامه های کاربردی روی آن قرار می گرفت تا در دسترس تر باشند و اجرا برنامه ها سریع تر صورت پذیرد . برنامه های از قبیل Text Edit (ویرایش متن)، Preview (پیش نمایش )، Mail (ایمیل) و QuickTime به سیستم عامل اضافه شد . OS X جدید برای نصب و اجرا MB 128 رم و MB800 حافظه خالی بر روی دیسک نیاز داشت . این باعث شد که کاربران از آن رضایت نداشته باشند، چون دسترسی به آنها هزینه زیادی لازم داشت .

10-0

« تاریخچه سیستم عامل مک بوک » یوزپلنگ درنده امریکایی(Puma)
09/2001 – OS X 10.1

تا طراحی این نسخه از OS 9 به عنوان هسته اصلی برنامه نویسی سیستم عامل استفاده می شد، اما در این سیستم عامل و بعد از آن دیگر از آن در اپل استفاده نشد.

بعد از گذشت تقریبا 6 ماه، نسخه بعدی مک OS X 10.1 تولید شد نام این نسخه Puma نهاده شد . در این نسخه سعی شد . به جای تغییر دادن بسیاری از ویژگی ها دیگر بیشتر به بهبود عملکرد سیستم توجه شود . ایرادات ورژن قبلی حذف شد، رفع این ایرادات باعث شد که سیستم عامل کارایی و پویایی بهتری داشته باشد، قابلیت خواندن و اجرا کردن CD و DVD را داشته باشد . شرکت تصمیم گرفت نسخه اصلاح شده را برای تمامی کاربرانی که نسخه قبل را خریداری و استفاده کرده بودند نسخه ای رایگان بدهد .

 

این باعث شد که کاربران بعد از استفاده از این سیستم عامل نظرشان در مورد سیستم عامل شرکت اپل تغییر کند و ببینند که تا حدودی ایراداتش برطرف شده است . این نسخه بعد از مدتی تغییرات دیگری کرد و باعث شد شرکت 10.1.2 را عرضه نماید .

سیتم عامل مک بوک

 

پلنگ خالدار امریکایی(Jaguar)
08/2002 – OS X 10.2 « تاریخچه سیستم عامل مک بوک »

CUPS ابزاری است که می توان توسط آن همه سیستم عامل های این شرکت را به یک پرینت سرور تبدیل کرد، این خاصیت در نسخه جگوار معرفی و پشتیبانی شد

تاریخچه سیستم عامل مک بوک در سال 2002 نسخه جدید سیستم عامل با نام OS X 10.2 وارد بازار شد . این سیستم عامل با نام جگوار نیز شناخته شد . این نسخه تغییرات زیادی کرد اما مهمترین آنها می توان به ایمیل جدید شرکت اشاره کرد که در این نسخه برای اولین بار گنجانده شد و مورد دیگر iChat است که در زمان همین سیستم عامل معرفی شد و در آن قابل استفاده بود . MPEG-4 نیز در این نسخه پشتیبانی می شد . Address Book نیز از امکانات جدید آن بود .

 

مارک اپل برای اولین بار در هنگام شروع به کار سیستم عامل جایگزین Happy Mac شد . سال ها بود که Happy Mac کاربران را به صفحه اصلی خوش آمد می گفت . در اوایل مرور گر شرکت اپل آماده نبود و بعدا در یک آپدیت به این نسخه اضافه شد همگان این مرورگر را با نام سافاری شناختند . یکی از مولفه های این نسخه این است که برای افراد دارای اختلال بینایی، شنوایی و ناتوانی جسمی به راحتی قابل استفاده است .

مک او اس 10.2

پلنگ (Panther )
10/2003 – OS X 10.3 « تاریخچه سیستم عامل مک بوک »

در نسخه پلنگ به طور کامل دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نشد . سافاری برای همیشه در سیستم عامل های شرکت اپل مورد استفاده قرار گرفت.

نسخه بعدی شرکت اپل با دو نام OS X 10.3  و پنتر در سال 2003 معرفی شد . Mission Controll که برای اولین بار در این نسخه معرفی گردید و استفاده شد، به کاربران این امکان را می داد که سریع و راحت میان پنجره ها حرکت کند و آنها را کنترل نماید .

با ارتقاء iChat به iChat AV برای کاربران این امکان فراهم شد تا کنفرانس های صوتی و تصویری برقرار نمایند . کاربران می توانستند از نرم افزارهای مایکروسافت و ویژگی های ویندوز بر روی مک خود استفاده نمایند، از جمله فعال کردن فهرست راهنما که قابل پشتیبانی است . علاوه بر این اپل سعی کرد خاصیت چند وظیفگی را بهبود ببخشد .

مک او اس 10.3

ببر(Tiger)
04/2005 – OS X 10.4

تاریخچه سیستم عامل مک بوک متحول بوده و در سال 2005 نسخه جدید سیستم عامل OS X 10.4  (تایگر) وارد بازار شد . در این سیستم عامل نیز ویژگی هایی اضافه شدند از مهمترین آنها اسپات لایت Spotlight و داشبوردبود . از تغییرات دیگر این نسخه می توان اضافه شدن نرم افزارهای بسیار زیاد در این دوره بود که می توان به Automator ، نسخه جدید سافاری، دیکشنری و ایمیل اشاره کرد .

این نسخه به خاطر نرم افزار های بیشماری که داشت و پشتیبانی می کرد معروف بود . برای اولین بار در سال 2006 این سیستم عامل از پردازنده اینتل استفاده کرد، این پردازشگر به کاربران این امکان را می داد تا بتوانند از نرم افزار های قدیمی نیز استفاده کنند و در هنگام استفاده کیفیت خوبی داشته باشند . تا قبل از این شرکت از پردازنده PowerPC استفاده می کرد که به طور مشترک در شرکت های اپل و ای بی ام تولید شده بود .

یک ابزار با ارزش برای Mac OS بود و به کاربر این امکان را می دهد تا در داخل هارد خود به جستجو بپردازد و فایل مورد نظرش را بیابد.

کاربر می تواند برنامه هایی که بیشتر مورد نیاز دارند را در این مجموعه قرار دهد تا قابل دسترس تر باشند این برنامه ها شامل : ساعت، تاریخ، ماشین حساب و… می شدند.

10-4

پلنگ گربه وحشی(Leopard)
10/2007 – OS X 10.5 « تاریخچه سیستم عامل مک بوک »

در سال 2007 نسخه جدید این سیستم عامل با نام OS X 10.5 لئوپارد عرضه شد . در اوایل شرکت ادعا کرد که وقفه دو ساله در انتشار این نسخه ایجاد تغییرات زیادی است که در این نسخه اتفاق افتاده است، اما با عرضه آیفون ها در همین سال کاربران متوجه شدند که علت اصلی کار کردن بر روی آن ها بوده است . این زمان وقفه شرکت مشغول توسعه آیفون و iOS بوده است . ظاهر سیستم عامل بسیار تغییر کرده بود و زیباتر و باکیفیت تر از گذشته بود . از جمله تغییرات ظاهری تغییر حالت Dock به حالتی سه بعدی، تغییر حالت طراحی منو بار و رنگ آمیزی محیط کاربری به شیوه جدید بود . از جمله ویژگی ها اضافه شده دیگر این بود که کاربران می توانستند به دلخواه خود ذخیره سازی و شخصی سازی را انجام دهند .

« حتما بخوانید  انواع گیرنده دیجیتال یا تیونر تلویزیون ؛ مشخصات

 

به گفته شرکت اپل در این نسخه 300 تغییر وجود داشت و با همین ویژگی تبلیغات زیادی را انجام داد . خاصیت Time Machine ( ماشین زمان ) یکی از تغییرات بزرگ بود . این خاصیت به کاربران این امکان را می داد که فایل های پاک شده را در Finder جستجو نمایند و آنها را حذف یا بازیابی کند و یا از اطلاعات خود نسخه ای پشتیبان تهیه کنند . Boot Camp شاید یکی از از مهمترین تغیراتی است که اپل برای کاربرانی که به طور همزمان از هر دو سیستم عامل مک و ویندوز استفاده می کنند، ایجاد کرده است چون کاربران می توانند هر دو سیستم عامل را به طور همزمان روی سیستم خود داشته باشند و از کارایی هر دو سود ببرند . Quick Look و  Spaces نیز از دیگر تغییرات این نسخه هستند .

سیتم عامل مک بوک

پلنگ برفی(Snow Leopard)
08/2009 – OS X 10.6

تاریخچه سیستم عامل مک بوک در سال 2009، نسخه OS X 10.6  (Snow Leopard) عرضه شد . در این دوره شرکت به طور کامل با پردازنده PowerPC خداحافطی کرد و به طور رسمی از سخت افزار های اینتل در سیستم های خود استفاده کرد . این نسخه نرم افزار ها کمتر رشد کردند و بیشتر تاکید بر روی قسمت سخت افزاری بود .

همه نرم افزارهای نصب شده روی این سیستم عامل بهینه شده بودند، این بهینه سازی به حدی بود که این نسخه 7 گیگابایت از نسخه قبلی سبک تر بود . Snow Leopard در حالت کلی از نسخه قبلی بهتر بود اما این سیستم عامل الهام گرفته از iOS ساخته شده بود .

سیستم عامل مک بوک

شیر نر(Lion)
07/2011 – OS X 10.7 « تاریخچه سیستم عامل مک بوک »

اولین سیستم عاملی که در ابتدا بر روی CD و DVD عرضه نشد . نسخه Lion بود و برای تهیه نرم افزار باید آن را دانلود می کردند .

نسخه جدید سیستم عامل این بار OS X 10.7 (Lion ) نام گرفت . چون طراحی دسک تاپ آیفون و آیپد بسیار کاربر پسند بود، در این نسخه از سیستم عامل نیز تا حدی به آن توجه شده بود و مانند آن طراحی شد . این نسخه از لانچ پد (Launchpad) نیز پشتیبانی می کرد و به استفاده کنندگان این امکان را می داد تا برنامه های کاربردی مورد نیازشان را روی صفحه اصلی قرار دهند و سریع تر به آنها دسترسی داشته باشند و آنها را اجرا کنند .

 

از امکانات اضافه شده در این نسخه FaceTime بود که به کاربران استفاده کننده از این نسخه و آیفون 4 این امکان را می داد که با هم تماس ویدئویی برقرار کنند . از دیگر تغییرات گنجانده شده می توان به App Store ، ارتقاء Time Machine، Air Drop (که به کاربران امکان اشتراک گذاری به صورت WiFi و بی سیم را می داد) ، Gestures, و window restoring اشاره کرد .

سیتم عامل مک بوک

شیر کوهستان(Mountain Lion)
07/2012 – OS X 10.8

تاریخچه سیستم عامل مک بوک و تنوع نسخه ها که شامل تغییراتی اساسی بوده است . در این نسخه نیز سخت افزار بیشتر از نرم افزار مورد توجه بود. تغییرات بیشتر شامل تغییرات زیر بنایی و بین دستگاهی بود . تا حد زیادی سعی شده بود که بین iOS و OS X ارتباط برقرار شود و همخوانی بیشتر بین آنها ایجاد شود. از امکانات اضافه شده در این نسخه می توان به Gatekeeper، Power Nap، یکپارچه سازی گسترده تر به iCloud،Game Center ، یادآوری با reminders و… نام برد .

 

نسخه های قبلی نیز در این سیستم عامل پیشرفت کردند . در این میان می توان به پیشرفت iChat و تغییر اسم آن به Messages ، تغییر در AirPlay و تغییر دربرنامه یادآوری و مرکز اطلاع رسانی اشاره کرد . قبل از نسخه OS X 10.8 نیز اپل یک سیستم عامل موفق بود، اما با ارائه این نسخه این ویژگی را اثبات کرد . با توجه به سابقه و تاریخ های ارائه سیستم عامل می توان گفت که اپل متعهد است . اپل هر سال یک نسخه جدید تولید نماید، و تا حد زیادی در این امر موفق بوده است .

مک او اس 10.8

ماوریکس(Mavericks)
10/2013 – OS X 10.9

این  نسخه همراه با iOS 7  در سال 2013عرضه شد . نسخه های قبلی نرم افزار ها مانند iCloud ، پیشرفت کرده بودند ودر این نسخه قابل استفاده شدند . نرم افزارهای تولید شده برای استفاده در iOS تغییراتی کردند تا توسط این سیستم عامل نیز قابل استفاده باشند . در این نسخه به استفاده بهینه از باتری نیز توجه شد و مصرف را بهینه کرد .

برنامه های Maps و iBooks برای اولین بار همراه این نسخه عرضه شدند . تنها تغییری که در این نسخه مشاهده می شد فقط شیوه نام گذاری نبود بلکه این تغییر در شیوه ارائه محصولات نیز بود . از این نسخه به بعد سیستم عامل شرکت اپل به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت .

در این نسخه از نام گذاری نام گربه ها استفاده نشد بلکه از نام مناطق معروف استفاده می شد . این بار با نام منطقه ای از کالیفرنیا با نام موریکس (Mavericks) نام نهاده شد .

مک او اس 10.9

یوسمیتی(Yosemite)
10/2014 – OS X 10.10

تاریخچه سیستم عامل مک بوک در سال 2014 نسخه جدید OS X 10.10  با نام مستعار «یوسمیتی» Yosemite تولید شد . این نسخه تغییراتی داشت که برای کاربران هیجان انگیز بود . بزرگ ترین تغییری که در سال های اخیر در طراحی سیستم عامل روی داد، در این نسخه بود . طراحی مسطح، پنل های شفاف و استفاده نکردن از گرادینت در این نسخه باعث شده بود که ظاهری شیک و مدرن به این سیستم عامل داده شود . با اضافه شدن امکان Dark-Mode به کاربران این امکان داده شد که همه اجزای دیگر صفحه بجز محدوده کاری را تاریک کنند . تا تمرکز بیشتری روی کار داشته باشد .

از دیگر قابلیت های اضافه شده در این نسخه Handoff است . با این ویژگی کاربران می توانند بخشی از یک کار را روی سیستم خود و بخشی دیگر را روی سیستمی دیگر انجام دهند . از سیستم خود با سایر دستگاه های دیگر از قبیل آیفون و آیپد تماس برقرار کنند . Continuity که این امکان را به استفاده کنندگان می داد با استفاده از مک بوک خود به سایر افراد sms ارسال کنند . با وجود اینکه دریافت کننده هر نوع دستگاهی، حتی موبایل داشته باشد . تغییرات عمده در اسپات لایت نیز مشاهده می شد . در این نسخه با فشار دادن دکمه سبز نمایش پنجره به حالت Full Screen تبدیل می شود .

سیتم عامل مک بوک

« تاریخچه سیستم عامل مک بوک » ال کاپیتان(El Capitan)
09/2015 – OS X 10.11 

نسخه جدید سیستم عامل شرکت اپل در سال 20015 رونمایی شد . این نسخه نیز همانند تمامی نسخه های دیگر شامل تغییر و پیشرفت هایی شد . پیشرفت در سافاری باعث شده که کاربر بتواند سایت هایی که بیشتر به آنها سر می زند در تب بار سنجاق (Pin) نماید تا در دسترس تر باشند . امکانی که از قبل در chrome وجود داشت به سافاری اضافه شد .

با این امکان کاربر متوجه می شد که صدایی که شنیده می شد از کدام زبانه است تا آن را قطع نماید . از دیگر تغییرات، بهبود در Spotlight بود، کاربر در این صفحه می توانست جستجو هوشمند انجام دهد . در ایمیل نیز تغییراتی رخ داد که از جمله آن ها حذف سریع و راحت پیام ها و باز کردن پنجره های بیشتر در آن تا پیام های بیشتر تولید شود، اشاره کرد .

سیتم عامل مک بوک

رشته کوه تیز و دندانه دار (MAC OS SIERRA)
mac os – 2016

تاریخچه سیستم عامل مک بوک بیانگر آخرین نسخه از سیستم عامل های مک در 2016 رونمایی شد، در این نسخه دیگر از نام گذاری OS X استفاده نشده و نام MAC OS برای نام گذاری استفاده شد . MAC OS SIERRA نام کامل این نسخه است . دلیل این تغییر نام می تواند چند موضوع باشد . تشابه شکل ظاهری OS X و iOS به همدیگر باعث شود که افراد آنها را با هم اشتباه بگیرند . یا هماهنگی ریتمی بین اسامی محصولات اپل است مانند: iOS ، MAC OS  ، TV OS و … . یا  قابلیت هایی در این نسخه اضافه شده اند یا تغییر کرده اند . از جمله ویژگی های اضافه شده در این نسخه Universal Clipboard است، با این ویژگی کاربر می تواند همه داده های موجود در حافظه مک بوکش را در آیفون، اپل واچ و یا سایر وسایل اپل در اختیار داشته باشد و استفاده کند .

قابلیت دیگر Auto Unlock است که کاربر قادر است توسط آیفون، قفل مک را باز کند . فایل ها در iCloud دسته بندی شده اند، این دسته بندی در iCloud این امکان را به کاربر می دهد که روی دسک تاپ خود فضای آزاد بیشتری داشته باشد .از امکانات اضافه شده دیگر Apple Pay است . این ویژگی برای آن دسته از کاربرانی که خرید اینترنتی انجام می دهند مناسب است . با استفاده از این قابلیت بعد از انتخاب محصولات مورد نظر دکمه ای نمایش داده می شود . کاربر می تواند هزینه را پرداخت نماید و از میزان موجودی خود بعد از اتمام کار اطلاع پیدا کند .

سیری منشی هوشمند اپل است که کاربران از راه صوت می توانند با آن ارتباط برقرار کنند . Siri آنچه که کاربر می خواهد برایش فراهم نماید .

siri مهمترین قابلیت اضافه شده

تاریخچه سیستم عامل مک بوک در بردانده ی تحولات عظیمی بوده و می توان گفت که مهمترین امکان اضافه شده در این نسخه سیری (Siri) است . با دو روش می توان سیری را اجرا کرد: یا با کلیک بر روی آیکون آن یا با فرمان صوتی Hey Siri، سیری به عنوان منشی هوشمند اپل امکانات بسیاری را در خود گنجانده است . کاربران با سیری می توانند در کامپیوتر خود جست و جو کنند، تنظیمات آن را تغییر دهند .

پیام را ایجاد و ارسال نمایند، از تقویم برای هرمنظوری مانند درج یاد آوری استفاده کنند . سرچ کردن با Siri راحت شده و می توان با جزئیات بیشتری دنبال موضوعی گشت مثلا عکسی خاص در منطقه ای خاص و در زمان مورد نظر را می توان سرچ کرد و دقیقا همان عکس را پیدا خواهد کرد .

mac os

جان کلام

امیدوارم مطالعه مطلب تاریخچه سیستم عامل مک بوک ؛ مروری بر فعالیت های اپل MAC OS را داشته باشد . اگر سوال یا نظری دارید می توانید آن را در نظرات بنویسید .

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .