مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها

0 110
زمان مطالعه : 7 دقیقه

برترین تلویزیون های 2017

امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها ؛ این صفحه را برای افرادی گذاشتیم که قصد دارند تلویزیونی جدید و با امکانات عالی  بخرند . در قسمتهای قبل به این نتیجه رسیدیم که باید چه نوع تلویزیونی با چه نوع نمایشگری و با چه امکاناتی بخرید . یاد گرفتیم که فاصله ی مناسب از تلویزیون بر اساس اینچ تعیین می شود . گفتیک که تلویزیونهای OLED چه امکاناتی دارند و چرا باید یک تلویزیون اولد را به تلویزیون LED ترجیح دهیم . درمورد تلویزیون های سه بعدی هم نوشتیم و گفتیم  که چرا تولید این نوع تلویزیون منسوخ شده است .

قابلیت 4K ULTRA HD را با تمام قابلیتهایش معرفی کردیم و گفتیم که چرا باید تلویزیون 4K  بخریم و چرا نخریم. با تلویزیون های جدید سونی با قابلیتهای جدید آشنا شدیم و تکنولوژی « SLIME BACKLIGHT LED» را از نزدیک دیدیم . با ساختار و فناوری تلویزیون های منحنی بیشتر آشنا شدیم . اگر این مسیر را با ما دنبال کرده باشید . قطعاً انتخاب راحت تری و مطمئن تری خواهید داشت . امسال هم در نمایشگاه CES تلویزیون های جدید با قابلیتهای متفاوت از سوی شرکتهای مختلف عرضه شد . ال جی و سامسونگ و سونی و پاناسونیک هم سری جدید تلویزیون هایشان را با تکنولوژی های متفاوتی عرضه کردند . تلویزیونهای نانو سل ال جی ، تلویزیون های QLED سامسونگ ، تلویزیون OLED سونی . در ادامه با ما باشید تا با قابلیتهای جدید این تلویزیون ها آشنا شوید.

ال جی این بار با تکنولوژی « Nano cell »

هر ساله در نمایشگاه CES سازندگان تلویزیونهای جدید با امکانات جدیدشان را معرفی می کنند . در سال 2017 هم طبق روال همیشگی چنین داستانی تکرار شد . « شرکت ال جی تلویزیون های 4K را با تکنولوژی Nano cell تولید می کند . این خبر داغ شرکت ال جی بود . اما تکنولوژی نانوسل چیست و چه  مزیتی دارد !  ال جی امسال با ترکیبی از رنگ های خیره کننده ، پیکسلها را به خانه ها می آورد. رنگهای شگفت انگیز ، طراحی بی نظیر و متناسب با هر سلیقه ای ، قابلبیت HDR و فناوریهای دیگر را با هم ترکیب کرده تا استاندارد جدید تلویزیون هایش را در سال 2017 معرفی نماید.

تلویزیونهای جدید ال جی با دارا بودن فناوری نانوسل ، می توانند زنده ترین و پویاترین تصاویر به رخ تصویر بکشند . افزایش وضوح و دقت رنگ  ، افزایش زاویه ی دید بخشی از ویژگیهای این فناوری تازه نفس ال جی است . جزئیات بیشتری هم به نمایش در می آید . همچنین دقت و وسعت رنگ هم بالا می رود ، زاویه ی دید هم گسترده تر می  شود . به گفته ی ال جی زاویه ی دید در این نوع تلویزیون ها حتی از تلویزیون های Quantum Dot ، گسترده تر است.

 

امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها

امکانات تلویزیون سال 2017 

این تکنولوژی با جذب امواج نوری اضافی ، دقت و وسعت و خلوص رنگ نمایش داده شده را نیز افزایش می دهد . به کمک این فناوری تلویزیون ها ی ال جی قادر خواهند بود که رنگها را با دقت بالاتری از هم تشخیص دهند و از پدیده ای به نام محو شدن رنگ ها و ترکیب دو رنگ جلوگیری کنند . در نتیجه در این تلویزیون ها رنگها را همانطور می بینیم که هستند . ال جی در طراحی تلویزیون های SUPER UHD سنگ تمام گذاشته است . این بار ال جی از طراحی فوق باریک با پایه های هلالی شکل استفاده کرده است .

این شاهکار ال جی با ظاهری منحصر به فرد در امکانات تلویزیون سال 2017 ، جلوه و شکوهی ویژه به سالن ها میبخشد . شما می توانید این تلویزیون ها را بر روی پایه و بر روی میز تلویزیون قرار دهید و یا آن را بر روی دیوار نصب کنید . در هر صورت آنچه که ال جی را متمایز کرده است چشم نوازی و هنری بودنش است. تلویزیون های SUPER UHD به آخرین نسخه ی سیستم عامل  webOS مجهز هستند . صفحه نمایش LCD مجهز به تکنولوژی نانوسل ، کیفیت تصاویر را ارتقاء می دهد . با استفاده از این تکنولوژی تمام صفحه نمایش از ذرات ریز نانومتری پر شده است . بنابراین تصاویر در چنین صفحه نمایشی ظریف تر خواهند بود .

 

امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها

 

صدایی از دل تصویر« Crystal Sound OLED»

امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها

ال جی که همیشه در نوآوریهای و خلاقیت ها پیشتاز بوده است . امسال یکی دیگر از تکنولوژیهایش را رو کرد . به واسطه ی این فناوری تمام صفحه نمایش اسپیکر شده است . یعنی نمایشگر همانند اسپیکر عمل می کند . سیستم صوتی ایده آل در کنار کیفیت بالای تصاویر تجربه ای فوق العاده واقعی به کاربر می دهد . این بار شرکت ال جی از تکنولوژی جدیدی به نام « Crystal Sound OLED » بهره گرفته است.

از این پس تلویزیون های 65 اینچی و 55 اینچی اولد از این تکنولوژی بی نظیر برخوردار هستند . ادغام پنل های اولد با سیستم صوتی اتفاق تازه ای است . از آنجاییکه پنلهای اولد نیازی به پس زمینه ندارند و با توجه با ساختار باریک این تلویزیون ها می توان از چنین تکنولوژی استفاده کرد. در واقع صدا از طریق پنلها به گوش بیننده می رسد و چنین به نظر می رسد که صدا از عمق تصویر بیرون می آید . البته تلویزیون های سونی نیز از قابلیت مشابهی در تلویزیون های جدیدش استفاده کرده است و آن را « Acoustic Surface » نامیده است .

تلویزیون های جدید QLED سامسونگ 

بهترین تلویزیون های سال 2017

ال جی با تولید پنلهای OLED و سامسونگ با تولید پنل های LCD بازار را به دست گرفته اند . در سال 2017 ساموسنگ از نسل جدید تلویزیون هایش با نام « QLED 4K TV» پرده برداری کرد . این تلویزیون ها مجهز به فناوری جدیدی به نام کوانتوم دات هستند . به وسیله ی این قابلیت رنگها جذابتر ، واقعی تر و وسیع تر از همیشه نمایش داده می شوند . و شاهد تصاویری بسیار روشن و زنده خواهیم بود . البته پنلهای مورد استفاده در این تلویزیون ها همان پنلهای LCD هستند .

اما سامسونگ به خاط بهره بردن از تکنولوژی جدید کوانتوم دات این نام را به تلویزیون های جدیدش داده است . وقتی تلویزیونی دارای فناوری کوانتوم دات است . یعنی اینکه این تلویزیون قادر است بیش از یک میلیارد رنگ را نمایش دهد . نمایش یک میلیارد رنگ برای تصاویر HDR لازم و ضروری است . یعنی تلویزیون های QLED قادر خواهند بود که طیف وسیعی از رنگ ها را از تیره و سیاه تا روشن و سفید را پوشش دهند .

نکته ی جالب دیگر اینجاست که تلویزیون های QLED در شدت روشنایی های متفاوت با زهم دقت و وضوح آنها تغییری نمی کند . با هر میزان روشنایی ، قادر هستند که رنگها را با دقت کافی نمایش دهند . در سال 2016 ،  تلویزیون های سامسونگ که دارای چنین امکانی نبودند و هنوز از قابلیتی به نام کوانتوم دات  خبری نبود . دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت بودند . اما امسال به لطف استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات میزان روشنایی تلویزیون ها ی سامسونگ به 1500 و 2000 نیت رسیده است .

اولین تلویزیون OLED  سونی « امکانات تلویزیون سال 2017 »

ال جی ، سامسونگ و پاناسونیک  پا به عرصه ی تولید تلویزیون های OLED گذاشتند . سونی  امسال در نمایشگاه CES اولین تلویزیون OLED  خود را عرضه کرد . تلویزیون جدید سونی با نام «  XBR-A1E Bravia 4K OLE TV» معرفی شد . در ابتدای ظهورپنلهای OLED ، تنها ال جی سازنده ی این نوع پنلها بود . اما اکنون دیگر ال جی بی رقیب نیست و سامسونگ و سونی هم به تولید پنلهای OLED روی آوردند .

سونی به واسطه ی پنل های OLED ، رنگهای وسیع و زنده ، کنتراست بی نهایت ، زاویه ی دید وسیع و گسترده و تصاویر واضح و با کیفیت را به نمایش می گذارد . همچنین سونی علاوه بر استفاده از پنل Oled از تراشه ی جدیدی با نام k x1 استفاده کرده است .این پردازشگر 40% عملکرد بهتری ارائه می دهد و وظیفه ی پردازش را در این تلویزیون بر عهده دارد.

تلویزیون جدید سونی با ضخامت کمی که دارد طراحی بی نهایت زیبایی دارد. سونی در تلویزیون جدیدش از فناوری جدیدی به نام « coustic Surface » بهره گرفته است . ازآنجاییکه  در پنلهای اولد نیازی به پس زمینه نیست . بنابراین سونی با استفاده از قابلیت « coustic Surface » کاری کرده است که تمام نقاط صفحه نمایش مانند اسپیکر عمل کنند . یعنی صدای تلویزیون از تمام نقاط به گوش بیننده می رسد.

 

« حتما بخوانید  بررسی تلویزیون های جدید شیائومی 2022 و 2023

بهترین تلویزیون های سال 2017

اولین تلویزیون OLED  پاناسونیک

پاناسونیک هم مانند سایر تلویزیونها ، در نمایشگاه امسال با ویژگیهای جدید معرفی شد . Panasonic  هم اولین تلویزیون OLED خود را تولید کرد. پاناسونیک امسال اولین تلویزیون OLED خود را معرفی کرد. تا چند وقت پیش هر کسی قصد خرید تلویزیون OLED را داشت باید از بین تلویزیون های ال جی مدلی را انتخاب می کرد . مثلاً یا باید  تلویزیون منحنی ال جی« LG OLED TV «CURVE 3D Smart 55EG910 را انتخاب می کرد یا تلویزیون او ال ای دی منحنی سه بعدی ال جی« LG SMART TV OLED «3D 55EC930T را .

  اما امسال سونی و پاناسونیک هم به این عرصه آمدند و حالا دست خریداران در انتخاب بازتر است .  پاناسونیک  اولین تلویزیون خود را با نام «EZ1002» را تولید و معرفی کرد. پاناسونیک از پردازنده ای به نام « Studio Colour HCX2 » استفاده کرده است . وهمچنین با تکنولوژی « CALMAN » وضوح و دقت رنگ ها بسیار بالا رفته است . وسعت رنگها افزایش یافته است و تصاویرزنده و اقعی تر به نظر می رسند.

 

امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها

 

امید واریم از خواندن متن « امکانات تلویزیون سال 2017 ؛ بهترین ویژگی های تلویزیون در تمامی برند ها » لذت برده باشید . لطفا نظرات و سوالات خود را ، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگزارید.

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .