مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چرا باید تبلت بخریم ؟ تبلت بهتر است یا گوشی

0 480
زمان مطالعه : 8 دقیقه

چرا باید تبلت بخریم ؟ تبلت بهتر است یا گوشی

چرا باید تبلت بخریم ؟ تبلت بهتر است یا گوشی ؛ روز به روز دیواس های عالی از جمله لپ تاپ، گوشی، تبلت و … وارد بازار می شوند . که هر کدام از ان ها قابلیت های نزدیک به هم را دارند و در صورتی که یکی از ان ها را در اختیار داشته باشید .

می توانید کارهای دستگاه دیگر را نیز با ان انجام دهید در بین این همه دستگاه انتخاب خیلی سخت می شود . خیلی از افراد دوست دارند دستگاهی را خریداری کنند که راحت جابه جا شود و بتوانند تمامی کارهایشان را با ان انجام دهند . تبلت یکی از دستگاه هایی است که نیاز بسیاری از افراد را براورد می کند .

این دیوایس به دلیل این که خیلی از قابلیت های لپ تاپ را شامل می شود و سبک و نگه داری ان بسیار راحت است یک جایگزین عالی برای لپ تاپ شده است . هم چنین به دلیل این که دارای صفحه نمایش بزرگتر از گوشی است دیدن داده ها را بسیار لذت بخش کرده است . تبلت ها با برند های بسیار زیادی از جمله سامسونگ، سونی، ال جی، اچ تی سی، شارپ، شیائومی و … که هر کدام به نوبه ی خود بهترینند وارد بازار می شوند.

چرا باید تبلت بخریم

«تبلت یا گوشی» تبلت ها وارد بازی شدند

چرا باید تبلت بخریم ؟؟ تبلت ها می توانند هم کار گوشی و هم کار یک لپ تاپ را برای شما انجام دهند . بردن لپ تاپ به برخی از مکان ها دردسر ساز است و شاید جای زیادی را بگیرد و صفحه ی گوشی کمی کوچک است . دیدن تصاویر کمی مشکل است .

ولی تبلت ها از اندازه ی کوچک تر نسبت به لپ تاپ و اندازه ی بزرگتر نسبت به گوشی برخوردارند . هم نگه داری ان ها راحت تر و هم تصاویر با کیفیت عالی نمایش داده می شوند . در واقع تبلت ایپد و تبلت های اندرویدی از گزینه های بسیار مناسب می باشند . که هم کار لپ تاپ و هم کار گوشی را انجام می دهند . ولی برتری هایی نسبت به هم دیگر دارند که ما در این جا به ان ها اشاره می کنیم.

چرا باید تبلت بخریم

تبلت اپدیت بخریم یا اندروید « چرا باید تبلت بخریم »

اندازه ی ایپدها از تبلت های اندرویدی بزرگتر هستند و از وزن بیشتری هم نسبت به ان ها برخوردارند . اگر شما تبلتتان را با خود به هر جایی می برید برای این که بتوانید به راحتی ان ها ها را با خود حمل کنید تبلت های اندرویدی بهترین گزینه برای شما خواهد بود . در هر جایی نگهداری ان ها نسبت به ایپد ها راحت تر است . تبلت های اندرویدی دارای اندازه و حجم های متفاوتی برای هر سنین هستند .

به دلیل تنوع زیاد شما با هر سلیقه ای می توانید گزینه ی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و بخرید . آی تونز برنامه ای است که تلفن های همراه را مدیریت می کند و اپل ان را توسعه داده است . اگر شما هر دیوایس ساخت شرکت اپل را داشته باشید برای این که ان را به روز رسانی کنید .

وصل شدن به ای تونز الزامی است . ولی در تبلت های اندرویدی راحت می توانید ان را به روز رسانی کنید . شما با استفاده از تبلت های اندرویدی با مراجعه به  Android Market می توانید هر برنامه ای را که دوست داشته باشید خریداری و ان را روی تبلتتان نصب کنید.
چرا باید تبلت بخریم
لپ تاپ ها دارای انواع درگاه های ورودی برای اتصال به فلاش مموری، گوشی و … هستند. ولی تبلت ها از نظر درگاه ورودی محدود هستند و نمی توان داده را با ان بین دستگاه های دیگر رد و بدل کرد . اپل برای دستگاه ایپد خود یک اداپتور ساخته است که باید ان را جداگانه خریداری کنید . با استفاده از ان می توانید تعداد زیادی درگاه ورودی برای رد و بدل کردن اطلاعات در اختیار داشته باشید.

تبلت های ویندوزی وارد میدان شدند

تبلت های اندرویدی و ایپد نقش پر رنگی در بازار دارند که ایپد ها از قیمت بیشتری نسبت به تبلت های اندرویدی برخوردار هستند. البته به علاوه این دو مدل تبلت های ویندوزی هم در این سال های اخیر نقش به سزایی در بازار های جهان داشته اند و محبوبیت بسیار زیادی دارند.

شما می توانید به تبلت های ویندوزی کیبورد وصل کنید و با استفاده از کیبرد همانند این که یک لپ تاپ را در اختیار داشته باشید به تایپ کردن موضوعات مورد نظرتان بپردازید و هر وقت که خواستید می توانید ان را جدا کنید. شما با این کار هم یک تبلت در اختیار دارید و هم می توانید تجربه ی داشتن لپ تاپ را به دست اورید.

تبلت های ویندوزی همانند یک لپ تاپ کیبورد؛ مانیتور؛ موس و خیلی از موارد دیگر که کار شما را راحت کند در اختیارتان قرار می دهد. تبلت های ویندوزی دارای قابلیت های فراوانی هستند که هم کار گوشی و هم کار لپ تاپ را برای شما انجام می دهند. با داشتن یک تبلت ویندوزی می توانید به تمامی نسخه های افیس از جمله ورد، ایکسل، پاورپونت و … دسترسی داشته باشید. و بدون نیاز به لپ تاپ تمامی کارهایتان روی این برنامه ها با تبلت انجام دهید.
چرا باید تبلت بخریم

 

استفاده از تبلت ویندوزی

یا استفاده از تبلت ویندوزی به تمامی فروشگاه های وینوز دسترسی خواهید داشت و در ان جا می توانید هر برنامه ای را که خواستید خریداری و روی تبلتتان نصب کنید. لپ تاپ و تبلت تقریبا مثل هم هستند و تفاوتی که با هم دارند در اندازه و شکل ان ها است.  تبلت ها به دلیل این که دارای اندازه ی کوچکی هستند به راحتی می توانید ان ها را نکه داری کنید.

« حتما بخوانید  ساعت هوشمند هیبریدی چیست ؟

شما می توانید با لپ تاپ با حالت های متفاوت کار کنید مثلا ان ها تبلتتان را در دستانتان بگیرید یا روی زمین بگذارید و مدت زمان بسیار زیادی می توانید با ان کار کنید بدون این که زود گرم شود. ولی لپ تاپ ها بعد از مدت کمی کار کردن زود گرم می شوند و باید به ان ها استراحت بدهید هم چنین وقتی که ان را روشن می کنید زمان بیشتری نسبت به تبلت ها طول می کشد تا روشن شوند.

« چرا باید تبلت بخریم »

شما با استفاده از تبلت همانند یک گوشی می توانید به اینترنت وصل شوید و به دیدن برنامه ها و بازی های انلاین بر روی صفحه نمایش عالی تبلتتان بپردازید. می توانید در دنیای مجازی با استفاده از تبلت راحت تر موضوعات مورد نظرتان را تایپ و نگاه کنید. اگر به خواندن کتاب خیلی علاقه دارید می توانید از طریق تبلت به کتابخانه ی دیجیتال دسترسی داشته باشید و در ان جا به خواندن کتاب های مورد علاقه تان بپردازید.
چرا باید تبلت بخریم

 

تبلت

اگر خواستید کاری را انجام بدهید مثلا سری به اینترنت بزنید یا به انجام دادن بازی بپردازید . شاید رفتن پشت میز کامپیوتر برایتان سخت باشد یا اگر از طریق لپ تاپ ان کار را انجام دهید باید در یک جای ثابت بنیشینید. اگر با استفاده از گوشی هم به دیدن فیلم یا انجام دادن بازی بپردازید نمایشگر ان کوچک است و زود از ان خسته می شوید.

در این موقع تبلت به میدان می اید و دیدن فیلم و بازی را در حالتی که دوست داشته باشید نشسته و ایستاده بر روی نمایشگر عالی اش فراهم می کند . دیدن سریال و بازی کردن با تبلت بسیار لذت بخش است و با ان خستگی معنایی ندارد . با همراهی یک تبلت می توانید در هر مکانی و هر وقت که خواستید ایمل های خود را چک کنید . تبلت ها دارای طول عمر شارژ دهی بسیار عالی هستند .

شما می توانید با یک بار شارژ کردن تبلت یک روز کامل با ان کار کنید ولی باتری لپ تاپ ها زود تر خالی می شوند.اکثر تبلت هایی که در بازار وجود دارند معمولا دارای نمایشگر های 7 تا 10 اینچ لمسی می باشند. که بر خی از ان ها دارای قلم برای راحت تر انجام دادن کارهایی مانند تایپ کردن هستند و برخی دیگر از ان ها فاقد قلم می باشند که باید با استفاده از دستانتان عملیات را انجام دهید.
چرا باید تبلت بخریم
شما با استفاده از تبلت همانند برخی از گوشی ها می توانید از طریق ویدیو با دوستان و اشنایان به مکالمه بپردازید. هم چنین در پشت برخی از تبلت ها دوربین عکاسی طراحی شده که کیفیت خیلی خوبی دارد و با استفاده از ان می توانید زیبا ترین عکس و فیلم هایتان را به نمایش بگذارید .

در وب و شبکه های اجتماعی ان ها را به اشتراک بگذارید. اگر شما دوست دارید تبلتی که از دوربین پشیبانی می کند را خریداری کنید باید قیمت بیشتری هم نسبت به تبلت های فاقد دوربین بپردازید.

تبلت ها چه قدر ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات را دارند

همان گونه که گوشی ها دارای ظرفیت های متنوعی هستند تبلت ها هم با توجه به نوع ان ها دارای حجم های فراوان از 8 تا 64 گیگابایت هستند که بسته به نیاز خود می توانید تبلتی با حافظه ی ذخیره سازی کم یا زیاد را خریداری کنید . هر چه حافظه ی تبلت بیشتر باشد قیمت ان هم بیشتر خواهد بود اگر شما فیلم و موسیقی یا هر موردی دیگری را خیلی کم یا اصلا ذخیره نمی کنید نیازی نیست تبلتی با حافظه ی بالا را خریداری و قیمت زیاد بابت ان بپردازید.

بلکه تیلتی با حافظه ی کم مثلا 16 گیگابایت می تواند نیاز شما را برطرف کند. اما اگر همیشه به دیدن برنامه ها و ذخیره ی ان ها می پردازید باید تبلتی با ظرفیت بالا را خریداری کنید. تبلت ها هم همانند گوشی از وای فای خانگی پشتیبانی می کنند و با داشتن یک تبلت می توانید به وای فای متصل شوید و در دنیای مجازی به گشت و گذار بپردازید.
تبلت یا گوشی
باتری تبلت ها جدا نشدنی هستند و در صورتی که بخواهید . قاب ان را بردارید تا سیم کارت یا هر چیز دیگری را در ان قرار دهید لازم نیست ان را روشن و خاموش کنید. ولی برخی از گوشی ها دارای باتری های جدا شدنی هستند . باید گوشی را خاموش کنید تا بتوانید مموری یا سیم کارت را داخل ان ها بگذارید.

«چرا باید تبلت بخریم » سخن اخر 

اگر دوست دارید برنامه های مورد علاقه تان را با نمایشگری بزرگتر از گوشی نگاه کنید و وسیله ای داشته باشید که نگه داری ان مشکل نباشد . تبلت بهترین گزینه برای شما خواهد بود . اگر تصمیم گرفته اید تبلت بخرید ابتدا راهنمای خرید تبلت و نکات مهم در خرید تبلت را مطالعه کنید .

هم چنین برای این که تبلتی با بهترین برند بازار را خریداری کنید . بهترین برند های تبلت را بخوانید تا در هنگام خرید مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

 امیدواریم در خواندن مطلب « چرا باید تبلت بخریم ؟ تبلت بهتر است یا گوشی » پاسخ گوی همه ی سوالات شما شده باشیم .

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .