مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

گلدفین یا فین طلایی چیست ؟ مزایای استفاده Gold Fin کندانسور کولرگازی

0 672
زمان مطالعه : 3 دقیقه

گلدفین یا فین طلایی چیست ؟ مزایای استفاده Gold Fin کندانسور کولرگازی ؛ سیم پیچ های کندانسور نقش اساسی در عملکرد دستگاه های کولر گازی دارند. نگهداری از سیم پیچ های کندانسور و تبخیر کننده و اطمینان از عدم زنگ زدگی و خوردگی ضروری آن ها است. خوردگی می تواند به سیم پیچ ها آسیب برساند و باعث نشت مبرد شود و از این طریق بر عملکرد AC شما تأثیر بگذارد .

گلدفین یا فین طلایی چیست ؟ مزایای استفاده Gold Fin کندانسور کولرگازی

مشکل

گلدفین Gold Fin یا کندانسور آبگریز کولر گازی .
تولید کنندگان از مس و آلومینیوم به عنوان فلزات اصلی برای تولید کویل های AC استفاده می کنند.
این فلزات بهترین رسانای گرما هستند. با این حال ، مس نسبتاً گران است. از این رو بسیاری از تولید کنندگان ، AC را با استفاده از کویل های آلومینیومی که به لوله های مسی جوش داده شده اند ، تولید می کنند. استفاده از دو فلز مختلف می تواند شرایطی را ایجاد کند که به خوردگی « گالوانیک » معروف است. استفاده از یک فلز واحد می تواند از بروز این خوردگی گالوانیکی جلوگیری کند.

لوله های کندانسور AC در تماس ثابت با آب هستند.

جو حاوی رطوبت است. همچنین مقدار زیادی نمک اسیدی در جو به ویژه در مناطق ساحلی پیدا می شود . رطوبت و نمک ها می توانند روی سطح سیم پیچ جمع شوند و بر عملکرد کلی AC تأثیر بگذارند.

گلدفین Gold Fin یا کندانسور آبگریز کولر گازی

گلدفین یا فین طلایی چیست ؟ مزایای استفاده Gold Fin کندانسور کولرگازی : راه حل

گلدفین Gold Fin یا کندانسور آبگریز کولر گازی .
پوشش کویل های کندانسور با Gold Fin یا Blue Fin بهترین راه حل این مسئله است.
این پوشش ها اجازه جمع شدن نمک های اسیدی و رطوبت روی سیم پیچ ها را نمی دهند.
بیشتر از نمک و محتوای اسیدی ، قطرات آب چسبیده به سیم پیچ های میعان کننده نیز می توانند باعث زنگ زدگی کویل ها شوند. از این رو ، شما به یک پوشش منحصر به فرد احتیاج دارید که اجازه نمی دهد قطرات آب بر روی دیواره کویل ها مستقر شوند. این پوشش دارای کشش سطحی کم است. بنابراین آب به پایین می ریزد و از زنگ زدگی کویل ها جلوگیری می کند. این فناوری بی نظیر را فناوری Gold Fin می گویند .

فناوری Gold Fin روشی برای پوشش کویل های کولر گازی است.

این پوشش مانع فیزیکی بین سیم پیچ و محیط را ایجاد کرده و آن را از پوسیدگی محافظت می کند.
این کندانسور ها به عنوان کندانسور های آبگریز نیز شناخته می شوند

درباره پوشش ضد زنگ زدگی Blue Fin بیشتر بخوانید :
پوشش ضد زنگ Blue Fin کندانسور در کولر گازی
گلدفین یا فین طلایی چیست ؟

مزیت های فناوری Gold Fin

گلدفین Gold Fin یا کندانسور آبگریز کولر گازی .
مزیت فن آوری گلد فین این است که از زنگ زدگی کویل ها جلوگیری می کند و در نتیجه باعث افزایش طول عمر کویل ها می شود علاوه بر این باعث افزایش عملکرد کولر گازی نیز می شود. Gold Fin در برابر آب ، نمک ها ، اسیدها و خاک غیرقابل نفوذ است و اجازه نمی دهد قطرات آب روی کویل ها بماند و باعث ایجاد رسوب نمک و اسیدها شوند . از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند و باعث بهبود کارایی کلی دستگاه می شود .

مزیت دیگر استفاده از فناوری Gold Fin این است که کندانسور های آبگریز با تسریع روند یخ زدایی ، راندمان گرمایش را در مدل های چرخه معکوس بهبود می بخشند. هنگامی که دیوارهای کندانسور را با لایه های محافظ ضد زنگ زدگی Gold Fin بپوشانید ، عملکرد تبادل گرما بهتر می شود. فناوری Gold Fin ، کولر گازی را در شرایط کاری مناسبی نگه می دارد. سرمایش را تسریع می دهد و باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. شرکت هایی مانند ( IFB ) از « دی اکسید تیتانیوم » به عنوان ماده اصلی پوشش طلای آن استفاده می کنند.

نتیجه
فناوری Gold Fin به محافظت از کویل های کندانسور در برابر آسیب های خارجی به دلیل تجمع آب ، اسیدها و سایر نمک های موجود در جو کمک می کند. با انجام این کار ، این فناوری باعث افزایش طول عمر و کارایی کلی سیستم های کولر گازی می شود. همچنین توضیح می دهد که چرا تولید کنندگان سیستم های کولر گازی با فناوری گلدن فین تا ده سال ضمانت ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید :

راهنمای تمیز کردن کولر گازی پنجره ای 
کویل کولر گازی مسی یا آلومینیومی ؟ 
مقایسه کولر گازی های اسپلیت و پنجره ای 
علت داغ شدن و سوختن کمپرسور کولر گازی 
دلایل سر و صدای کولر گازی پنجره ای 
علت تولید بوی بد و نا مطبوع کولر گازی

« حتما بخوانید  کاتالوگ تلویزیون ال جی جدید 2022 ، دفترچه راهنما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .