مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت تلویزیون QLED با OLED بررسی و مقایسه

0 75
زمان مطالعه : 6 دقیقه

تفاوت تلویزیون QLED با OLED بررسی و مقایسه ؛ وقتی صحبت از فناوری تلویزیون می شود ، خط کوچکی که ” O ” را به ” Q ” تبدیل می کند ، واقعاً بزرگ است. نام این فناوری ها این تصور را می دهد که شباهت زیادی دارند اما در واقع کاملاً متفاوت هستند. ما مهمترین اختلافات را در این متن کنار هم قرار داده ام. این امر باعث می شود براساس خصوصیاتی که به نظر شما مهم است ، انتخاب آسان شود.

 

تفاوت تلویزیون QLED با OLED بررسی و مقایسه ؛ سطح سیاه و کنتراست

سطح سیاه تلویزیون تعیین می کند که سیاهترین تصویر چقدر تاریک است. در تلویزیونی با کنتراست بالا ، علاوه بر یک تصویر سیاه تر ، رنگ ها غلیظ تر به نظر می رسند ، که باعث می شود تجربه مشاهده شما فوق العاده واقع بینانه شود.
کنتراست

سطح سیاه و کنتراست OLED

از دیگرتفاوت تلویزیون QLED با OLED صفحه ( OLED ) است که حاوی میلیون ها پیکسل است که به صورت جداگانه رنگ ها را تولید می کنند یا روشن می کنند. وقتی پیکسلی یک تصویر سیاه نشان می دهد ، کاملاً خاموش می شود. در نتیجه ، تصویر واقعاً سیاه است. این تضاد قدرتمندی بین تصاویر تاریک و نور ایجاد می کند. شما می توانید به وضوح این را در صحنه ای از یک آسمان پرستاره ببینید. آسمان سیاه و سفید است ، در حالی که ستاره ها می درخشند. از آنجا که فقط پیکسل های موجود در تصاویر روشن روشن هستند ، شما نمی توانید نور اطراف ستاره ها را ببینید.

 

سطح سیاه و کنتراست QLED

در پشت صفحه ( QLED ) چراغ های کوچکی قرار دارند که در هر صحنه روشن می شوند یا تاریک می شوند. هرچه تعداد چراغ ها بیشتر باشد ، روشن شدن صفحه نمایش دقیق تر انجام می شود. از نظر سطح سیاه ، تلویزیونهای QLED به تلویزیونهای OLED نزدیکتر هستند. به عنوان مثال ، مدل برتر سامسونگ ، ( Q90R ) ، دارای آرایه ای کامل از چراغ های پشتی متشکل از صدها چراغ است. اگرچه این روش با دقت صفحه را تاریک می کند ، پیکسل های تلویزیون OLED این کار را کمی دقیق تر انجام می دهند.

 

تفاوت تلویزیون QLED با OLED ؛ حجم رنگ و روشنایی

حجم رنگ ترکیبی از تعداد رنگ ها و حداکثر روشنایی است که تلویزیون نمایش می دهد. به خصوص هنگامی که فیلم های HDR را تماشا می کنید ، مهم است که تلویزیون حجم رنگی بالایی تولید کند. یک تصویر ( HDR ) نه تنها حجم رنگی بالایی دارد ، بلکه از رنگ های بسیار روشن نیز تشکیل شده است. یک تلویزیون فقط می تواند وقتی رنگ صفحه نمایش به یک روشنایی بالا می رسد این رنگ ها را نمایش دهد.
کنتراست

حجم رنگ و روشنایی OLED

تفاوت تلویزیون QLED با OLED دیگر این است که هر تلویزیون OLED از پشتیبانی HDR برخوردار است و به شما امکان می دهد بیش از یک میلیارد رنگ را مشاهده کنید. در مقایسه با تلویزیون QLED ، تلویزیون OLED روشنایی کمتری تولید می کند. این بدان معنی است که شما از برخی تن رنگ ها ، حداکثر بهره را نمی گیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ ها در یک اتاق روشن کم رنگ تر به نظر می رسند. اگر می خواهید رنگ ها و کنتراست به خوبی خود را نشان دهند ، بهتر است در یک اتاق تاریک تماشا کنید.

 

حجم رنگ و روشنایی QLED

به لطف فناوری ( Quantum Dot ) ، یک تلویزیون QLED در هر دو منطقه عالی است. این فناوری از نانوکریستال های ریز تشکیل شده است که نور را به رنگ تبدیل می کنند. به این ترتیب تلویزیون های QLED 100٪ حجم رنگ تولید می کنند.همچنین به دلیل روشنایی زیاد ، تصاویر روشن در یک اتاق روشن نیز به وضوح قابل مشاهده است.

 

تفاوت تلویزیون QLED با OLED ؛ زاویه دید و بازتاب

هنگام تماشای تلویزیون به صورت دسته جمعی ، زاویه دید نقش مهمی ایفا می کند. این ویژگی تعیین می کند که قبل از کاهش کیفیت تصویر ، تا چه اندازه می توانید نزدیک به هم بنشینید. نه تنها در اطراف تلویزیون ، بلکه از جلو نیز گاهی بازتاب های آزار دهنده ای را مشاهده می کنید. وقتی خورشید یا لامپ روی صفحه می درخشد ، جلوه آینه ای ایجاد می کند. برخی از تلویزیون ها نسبت به این امر حساس تر هستند.
بازتاب

زاویه دید و بازتاب OLED

تلویزیون های OLED به دلیل زاویه دید عالی شناخته شده اند. به راحتی به صورت مورب در مقابل تلویزیون بنشینید ، زیرا کیفیت تصویر یکسان است. فقط از زاویه حدود 85 درجه متوجه خواهید شد که رنگها یا روشنایی در آن تأثیر می گذارد. متوسط ​​بیشتر تلویزیون های OLED مستعد انعکاس هستند . به خصوص در صحنه های تاریک ، تصویر اشیاء مانند لامپ در صفحه نمایش منعکس می شوند.

 

« حتما بخوانید  آموزش ایجاد حساب کاربری سامسونگ چگونه حساب سامسونگ بسازیم

زاویه دید و بازتاب QLED

در مقایسه با تلویزیونهای OLED ، تلویزیونهای QLED از زاویه دید کمتری برخوردار هستند. از زاویه حدود 55 درجه ، رنگ ها شروع به تحریف می کنند و میزان روشنایی کاهش می یابد. مزیت این است که تلویزیون های QLED نسبت به بازتاب کمتر مستعد هستند. نور پس زمینه و یک لایه ویژه در صفحه نمایش ، بازتاب ها را ازبین می برد . این امر باعث می شود وقتی نور خورشید یا لامپ روی صفحه می درخشد ، تصویر به وضوح قابل مشاهده باشد.

 

تفاوت تلویزیون QLED با OLED ؛ خطر سوختن تلویزیون

اگر یک صفحه نمایش برای مدت طولانی تصویر ثابتی را نشان دهد ، خطر سوختگی در آن وجود دارد ( برای مثال لوگو هایی که همیشه در گوشه بالا قرار دارند) . پس از سوختن ، تصویر مانند سایه روی صفحه می ماند. شایعه های ترسناک زیادی در مورد سوختگی وجود دارد ، اما در واقعیت نیاز به نگرانی زیادی در این مورد ندارید. از طرف دیگر ، هر تلویزیون کاملاً از این امر مصون نیست.
سوختن

تفاوت تلویزیون QLED با OLED

تلویزیون OLED از تکنیک های هوشمندی استفاده می کند که خطر سوختگی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، تلویزیونهای OLED LG از مکانیسمی استفاده می کنند که گهگاهی صفحه را تنظیم می کند. به این ترتیب ، هر پیکسل به تنظیمات پیش فرض بازنشانی می شود. این به یک تلویزیون OLED حداقل امکان سوختن را می دهد به شرط استفاده از آن به صورت عادی ( هرروز همان تصویر ثابت را نشان ندهید ) .

 

مقایسه فناوری QLED با OLED ؛ هر دو تلویزیون OLED و QLED کیفیت تصویر چشمگیر را به روش خود ارائه می دهند. اگر می خواهید عمیق ترین رنگ سیاه را ببینید ، تلویزیون OLED چیزی است که شما می خواهید . از آنجا که هر پیکسل به صورت جداگانه خاموش است ، سطح سیاه کاملاً سیاه و بسیار دقیق است. اگر میزان روشنایی و حجم رنگ برای شما مهم تر است ، یک تلویزیون QLED بگیرید. به خصوص هنگامی که فیلم های HDR را تماشا می کنید ، با این تلویزیون ها از شدت رنگی چشمگیر لذت خواهید برد.<br />

تفاوت تلویزیون QLED با OLED ؛ خطر سوختگی با تلویزیون QLED

اگر خیلی نگران سوختن صفحه نمایش هستید ، تلویزیون QLED بگیرید. ثابت شده است که این تلویزیون ها از سوختن در امان هستند. حتی وقتی صفحه نمایش به مدت 72 ساعت همان تصویر را نشان می دهد ، هیچ علامتی از سوزاندن وجود ندارد. این امر به این دلیل است که نقاط کوانتومی بعد از مدت زمان طولانی دچار انحطاط نمی شوند ، بنابراین شکسته یا کم رنگ نمی شوند.

 

امیدواریم با مطالعه تفاوت تلویزیون QLED با OLED بررسی و مقایسه پاسخ پرسشهای خود را یافته باشید اگر هنوز پرسشی دارید ان را در نظرات بنویسید ؛ اگر بر روی خرید تلویزیون کیولد سامسونگ یا الد ال جی کلیک نمایید می توانید هر کدام را دوست دارید انتخاب کنید

 


بیشتر بخوانید :

 تلویزیون OLED چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
پنل Quantum Dot یا نقطه ی کوانتومی چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .