مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant

0 227
زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant ؛ گوگل اسیستنت یک دستیارفعال صدا است که شبیه « اپل سیری » یا « الکسا آمازون » است. این گوشی در تلفن های جدیدتر اندرویدی مانند Google Pixel 3 و 3A ساخته شده است. همچنین از بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند ( Google Home nest )  قبلاً  ( Google Home Hub ) پشتیبانی می کند.

گوگل اسیستنت google assistant

معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant

گوگل اسیستنت صدائی است که با شما صحبت می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد. می توانید به Google Assistant دستور دهید که دستور العملی را برای شما بخواند ، تایمر تنظیم کند ، تقویم را بررسی کند یا دستگاه های خانه هوشمندتان را کنترل کند .دستیار گوگل نه تنها در سخت افزار مخصوص خود ، بلکه از طریق مشارکت با شرکتهای دیگر ، Assistant Google در دستگاه های زیادی از یخچال و هدفون گرفته تا بلندگو و خودروها ، گسترش داده شده است.google assistant ، دستیار صوتی google است ؛ که در تلفن های هوشمند و دستگاه های خانگی هوشمند در دسترس است.

گوگل اسیستنت در دستگاه های Google Home پایه و اساس کنترل خانه هوشمند را تشکیل می دهد. با طیف گسترده ای از دستگاه ها سازگار است . بنابراین می توانید گرمایش ، چراغ ها و موارد دیگر را با صدای خود کنترل کنید. دستیار Google در ابتدا در تلفن های هوشمند « گوگل پیکسل » و « گوگل هوم » راه اندازی شد . اما اکنون تقریباً در مورد کلیه دستگاه های مدرن اندرویدی ، از جمله دستگاه های ( Wear O ) ، ( Android TV ) و ( Nvidia Shield ) و در برخی از اتومبیل ها ( در صورت ارائه پشتیبانی از اندروید خودکار ) در دسترس است.

دستیار Google در اصل برای بلندگوهای هوشمند Google Home است ، اما در سایر بلندگوهای هوشمند تولید کنندگان شخص ثالث از جمله سونی ، ال جی و پاناسونیک نیز به طور گسترده ای موجود است.

معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant ؛ روشن کردن google Assistant

اگر از تلفن یا تبلت استفاده می کنید ، دکمه Home را لمس کرده و نگه دارید ، یا بگویید ” OK Google “. در سمت راست بالای صفحه ، تنظیمات بیشتر را لمس کنید. سپس تلفن یا تبلت خود را انتخاب کنید. اینجاست که می توانیم دستیار Google را با انتخاب گزینه ” OK Google ” روشن یا خاموش کنیم.

اگر Google Home دارید ، فقط لازم است دستگاه را وصل کنید و دستورالعمل های تنظیم را دنبال کنید.پس از فعال سازی ، باید مدت طولانی دکمه Home را نگه دارید ؛ و دستیار Google از شما می پرسد که چه می خواهید.اگر می خواهید دستیار Google به چیزی غیر از ” OK Google ” پاسخ دهد ، می توانید عبارت wake را به ” Hey Google ” تغییر دهید.

 

کار هایی که google assistant میتواند برای شما انجام دهد

گوگل اسیستنت

  1. معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant ؛ راه خانه خود را پیدا کنید و ترافیک را بررسی کنید

    با توجه به گستردگی اطلاعات موتور جستجوی Google ، به جرات می توان گفت دستیار Google از کاربردهای بالقوه زیادی از جمله امکان پیدا کردن بهترین مسیر به یک مکان خاص برخوردار است. فقط بگویید ” مرا به خانه بیاورید ” ؛ اطلاعات ( Google Maps ) را به شما نشان می دهد تا براساس موقعیت فعلی شما بهترین مسیر را به شما نشان دهد (یا به شما بگوید).
  2. معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant ؛ با صدای خود یک لیست خرید تهیه کنید

    دستیار Google برای کمک به شما طراحی شده است ، پس از این ، معقول است که کارهایی مثل تهیه لیست خرید را با صدای شما انجام دهد. دیگر نه خط خطی کردن کاغذ و نه نوشتن در پیش نویس وجود دارد ؛ فقط کافی است بگویید ” Add [item] to my shopping list “. دستیار Google نه تنها همه موارد را در یک مکان جمع آوری می کند ، بلکه حتی آنچه را که در لیست ذخیره شده فعلی شما وجود دارد ، می خواند تا اطمینان حاصل کند که شما چیزی از این کار باقی نگذاشته اید ، و این امکان را برای شما فراهم می کند که روز خود را با نگرانی های کمتری سپری کنید.
  3. معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant ؛ به آخرین عناوین خبری گوش دهید.

    بیشتر ما این روزها آنقدر مشغول هستیم که حتی وقت برای مرور آخرین خبر ها را هم نداریم. بنابراین چرا از دستیار Google استفاده نمی کنید تا آنها را برای شما بخواند؟ ااگر بگویید ” Play the news ” دستیار شروع به خواندن خبر ها از منابع خبری مورد نظر خواهد کرد. شما می توانید از آن بخواهید که در هر زمان متوقف شود ، مکث کند و حتی می توانید از آن بخواهید که مطالب را از یک منبع خاص یا سایت رسانه ای خاص بخواند.
  4. معرفی دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant ؛ خانه هوشمند خود را کنترل کنید

    اگر وسایل هوشمند بیشتری را به خانه خود اضافه کرده اید ؛ می توانید از دستیار Google استفاده کنید تا شما را از طریق یک صدا به آنها وصل کند ( مرکز کنترل ) دستیار Google را باز کنید ، نماد منو را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید و تنظیمات را انتخاب کنید. از آنجا می توانید دستگاه های هوشمند سازگار را که در حال حاضر در خانه شما فعال هستند اضافه کنید. از لامپهای کم نور ( Philips Hue ) گرفته تا ترموستاتهای هانیول ، وسایل زیادی به دستورات صوتی شما پاسخ خواهند داد.
« حتما بخوانید  مقایسه کویل مسی با آلومینیومی کولر گازی مبدل حرارتی و کندانسور ؛ تفاوت

 

  1. تبدیل پول ، اندازه گیری و موارد دیگر

    آیا شما به دنبال این هستید که چند دلار را به پوند برسانید یا اینکه یک کیلومتر چند اینچ است ، می توانید به دستیار فعال صدا خود اعتماد کنید تا ریاضی را برای شما انجام دهد. دستیار Google می تواند تقریباً هر محاسبه تبدیل را انجام دهد و جواب آن را می خواند.در مورد ترجمه نیز همین اتفاق می افتد. اگر شما نمی دانید که کلمه “سلام” به زبان سوئدی چیست ، فقط باید بگویید ” کلمه سوئدی” سلام “چیست؟ ” و دستیار بلافاصله با جواب صحیح پاسخ می دهد: ” Hej! “.

  2. تماسهای تلفنی خود را نمایش دهید

    خسته از تماس های زیاد یا پیامهای خودکار و شرکتهایی که سعی می کنند به شما یک محصول بد بفروشند ، هستید؟ خب ، دستیار Google می تواند در این زمینه نیز کمک کند. اگر اتفاقاً مالک Google Pixel 3 یا Pixel 3 XL هستید . سرویس فعال شده با صدا ، شامل ویژگی هایی است که از طرف شما به تماسهای خاص پاسخ خواهد داد. با ویژگی ( Call Screen ) این امکان را به شما می دهد که دستیار را برای پاسخ به تماس و حتی ضبط کردن مکالمه ضبط فعال کنید . تا بعداً آن را مرور کنید.
  3. نمایش های مورد علاقه خود را در Netflix تنظیم کنید

    Netflix به اکثر دستگاه های هوشمند ما راه پیدا کرده است . Google Assistant می تواند به شما کمک کند تا شما را با دستورات صوتی به برنامه ها و فیلم های تلویزیونی مورد علاقه خود متصل کند .
  4. قرارها و ایمیلها را بررسی کنید

    اگر از دستیار Google استفاده می کنید . این احتمال وجود دارد که شما از برخی دیگر از سرویس های Google از جمله ( Gmail ) و ( Google Drive ) استفاده کنید. بنابراین چرا از Assistant برای اتصال به برخی از این برنامه ها استفاده نمی کنید؟ اگر لازم باشد یک فکر یا ایده سریع را یادداشت کنید ؛ این ویژگی برای شما بسیار مفید است .
  5. بگذارید دستیار شما را سرگرم کند

    همچنین می تواند برخی شوخی ها یا نکات جالب را برای شما تعریف کند. و حتی اگر به کمی انگیزه نیاز دارید ، یک عبارت یا پیام الهام بخش را برای شما بخواند . حتی می توانید از Assistant بخواهید با بررسی فیلم های فعلی که در حال حاضر بر روی ( YouTube ) هستند ، چیزی جالب برای شما پیدا کند.

بیشتر بخوانید :

 Google ؛ تاریخچه شرکت گوگل

الکسا Alexa دستیار صوتی آمازون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .