مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

موتور اینورتر چیست و چه مزایایی دارد ؟

0 3,547
زمان مطالعه : 3 دقیقه

موتور اینورتر چیست و چه مزایایی دارد ؟ «اینورتر» این روز ها کلمه ی اینورتر خیلی به گوش می خورد و در هنگام خرید هر محصولی از یخچال و لباسشویی گرفته تا کولر و خودرو با قابلیت اینورتر مواجه می شوید. یخچال های ساید بای ساید مثلا یخچال های کم تر از 28 فوت، 28 تا 30 فوت، 30 تا 34 فوت از جمله یخچال هایی هستند که از این قابلیت برخوردارند. اینورتر باعث افزایش طول عمر و سرعت هر وسیله ای می شود و هم چنین مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. ما در این جا به معرفی اینورتر و مزایا و معایب ان پرداخته ایم. اگر شما هم دوست دارید با این قابلیت بیشتر اشنا شوید با ما همراه باشید.

موتور اینورتر چیست و چه مزایایی دارد ؟

جریان ac جریانی ست که در ان جریان الکتریکی تغییر می کند اما جریان dc که به جریان مستقیم مشهوره جریانی ست که قابل تغییر نیست. قابلیت اینورتر در بسیار از موتورها با هر ولتاژی دیده می شود که جریانdc را به جریان  acتبدیل می کند و به وسیله ی دستگاه ترانسفورماتور در موتور ها قابل اجرا می باشد.

نوسان ساز ها یکی از ابزار ها برای تبدیل جریان dc به ac می باشند. اینورتر را نوسان ساز الکتریکی قدرتمند نامیده اند. اینورتر یکی از قدرتمند ترین ابزار هایی است که با سرعت بسیار بالا بدون این که از سرعت موتور کاسته شود dc را به ac تبدیل می کند. بسته به نوع موتورها اینورتر ها هم ساخته می شوند و اندازه ی ان ها باید متناسب با موتور تولید شده باشد. به عنوان مثال اگر در وسیله ای مانند کولر، موتوری با توان 40 اسب بخار به کار رفته شده باشد باید اینورتری که در ان استفاده می شود هم برابر با 40 HP باشد.

 

اینوتر چیست و چه مزایایی دارد

جریان اینوتر از چه راهی به دست می اید

باتری یکی از وسیله هایی ست که اینورتر با استفاده از ان جریان ac را به دست می اورد. البته یکی از بهترین راه هایی که اینورتر می تواند جریان ac را کسب کند استفاده از پانل خورشیدی می باشد. بسیاری از دستگاه هایی که در زندگی روزمره ی ما نقش اساسی دارند مانند کامپیوتر و یخچال دارای قابلیت اینورتر هستند.

درگاه ورودی و خروجی اینورتر

تمامی اینورتر ها از درگاه خروجی سه فاز بهره می برند . اما از نظر درگاه ورودی به دو دسته ی تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. اینورتر هایی که دارای توان 3 اسب بخار و پایین تر از ان هستند. از ورودی تک فاز و اینوتر هایی که بالاتر از سه اسب بخار هستند از ورودی سه فاز برخوردار هستند. اینورتر ها دارای یک خروجی هستند. اما جریان خروجی ان ها به شکل ها متنوع از جمله معمولی، پله پله، موج مربعی و سینوسی خالص خارج می شود.

« حتما بخوانید  شارژ سریع چیست ؟ طرز کار کردن با Quick Charge

موتور اینورتر چیست و چه مزایایی دارد ؟ ویژگی اینورتر

  • ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر و خیلی از ابزار های دیگر که هر روز از ان ها استفاده می کنیم برق بسیار زیادی مصرف می کنند. اما در این سال های اخیر تولید کننده گان قابلیت اینورتر را در موتور بسیاری از وسایل طراحی کرده اند که مصرف انرژی را تا حد بسیار زیادی پایین اورده اند و باعث شده اند که تاثیر چندانی در قبض ماهیانه ی شما ایجاد نکنند.
  • این قابلیت هم چنین باعث افزایش طول عمر موتور و کارایی بیشتر ان شده است. اینورتر به کار رفته در هر موتوری سرعت ان را تا چندین برابر افزایش می دهد و حرکت ان را برنامه ریزی و کنترل می کند.

 

  • اینورتر با توجه به فشاری که به موتور وارد می شود به ان جریان می دهد. به زبان ساده تر اگر فشار موتور زیاد باشد جریان تولید شده هم بیشتر و اگر فشار کم تر جریان تولید شده هم کمتر است.
  • اینورتر ها با استفاده از جریان به صورت القایی فرکانس را بالا خواهند برد. همچنین برق شهری را به جریان مستقیم dc و سپس به جریان متداول ac تبدیل می کنند.
  • به علاوه ی این که در بسیار از وسایل منزل به کار می رود. در وسایل نقلیه مانند خودرو و قطار و جرثتقیل و اسانسور هم به کار می رود و باعث افزایش قدرت موتور می شود.
  • اینوتر موتور را با ملایمت بدون این که به قسمت های ان مانند زنجیر و تسمه اسیب برساند روشن می کند. و سپس به ان سرعت می بخشد. و از گرم شدن موتور جلوگیری می کند و به این ترتیب طول عمر ان را افزایش می دهد.

معایبی که در اینورتر هایی با توان پایین دیده می شود

خازن یکی از ابزار های ذخیره ی انرژی ست و در اینورتر ها به کار برده می شود. اگر اینورتری دارای توان پایین باشد خازن ان هم با لامپ به کار رفته در ان وصل است. و با روشن کردن لامپ مشکل برای دستگاه به وجود می اید. برای این که بتوانید لامپ را روشن کنید باید ابتدا خازن را بردارید تا مشکلی به وجود نیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .