انواع سشوار کدامند ؟ بررسی و نحوه عملکرد

زمان مطالعه : 4 دقیقه

انواع سشوار کدامند ؟ بررسی و نحوه عملکرد

انواع سشوار کدامند ؟ بررسی و نحوه عملکرد ؛ سشوار یک وسیله الکترونیکی ساده و جمع و جور ، مناسب برای سشوار زدن و حالت دادن به موها است. سشوارها بر اساس فناوری بکار رفته در آن ، ماده ای که برای عنصر گرم کننده استفاده می شود ، به انواع مختلف طبقه بندی می شوند.

نحوه عملکرد سشوار

اصولاً کار با سشوار یک مفهوم ساده است . فن موجود در سشوار ، هوای خنک را به سمت عنصر گرمایشی ( سیم پیچ ) هدایت می کند و هوا به دلیل وجود عنصر گرم کننده گرم می شود و به بیرون نازل سشوار می وزد.
بسیاری از ما به مواد سازنده سشوار اهمیت نمی دهیم ، اما انتخاب نوع مواد استفاده شده در سشوار متناسب با نوع مو های شما بسیار مهم است. بیایید انواع سشوارها را بررسی کنیم ، چهار روش گرم کننده سشوار که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد وجود دارد :

  • سشوار یونی
  • سرامیکی یا چینی
  • سشوار تورمالین
  • تیتانیوم

انواع سشوار کدامند ؟ ؛ سشوار یونی 

در فناوری یونی ، هنگام عبور هوا از جریان الکتریکی در سیم پیچ فلزی (سیم نیکروم) ، تعدادی یون با بار منفی تولید می شوند. سپس این یون های دارای بار منفی به تجزیه مولکول های آب با بار مثبت کمک کرده و بدون از بین بردن رطوبت موها آن ها را خشک ، صاف و ابریشمی می کند.

سشوارهای یونی می توانند هر ماده گرمایشی مانند نیکروم ، سرامیک را داشته باشند. به عبارت دیگر سشوار یونی می تواند ترکیبی از سرامیک ، تیتانیوم یا تورمالین باشد. مزیت سشوار یونی این است که این سشوارها باعث صرفه جویی در وقت می شوند زیرا به خشک شدن سریع مو کمک می کنند. این سشوارها یون هایی با بار منفی تولید می کنند که مولکول های آب را می شکند و کوتیکول ها را میبندد تا رطوبت در مو ها بماند. سشوارهای یونی برای حالت دهی مناسب نیستند ، هیچ حجمی به موهای شما نمی دهد. این سشوار ها برای انواع موهای نازک و کوتاه مناسب نیستند.

سشوار سرامیکی

سشوارهای سرامیکی با سشوارهای یونی تفاوت دارند. در سشوارهای سرامیکی ، مواد گرمایشی از مواد سفالی یا چینی ساخته شده است. برخلاف مواد فلزی ، مواد سرامیکی گرمای یکنواختی را ایجاد می کنند به طوری که سشوارهای سرامیکی به موهای شما آسیب نمی رسانند. سشوارهای سرامیکی گرمای مادون قرمز منتشر می کنند که در ساقه مو نفوذ می کند و رطوبت مو را نگه میدارد.

سشوارهای سرامیکی همچنین به همراه هوای گرم یون هایی با بار منفی منتشر می کنند.
در سشوارهای سرامیکی ، به طور کلی از رس سفالی روی هر قسمت داخلی سشوار استفاده می شود ، بعضی از سشوارها از عنصر گرم کننده سرامیکی استفاده می کنند. به گونه ای که گرمای تشکیل شده در سشوار به دلیل این خاک رس سرامیکی یکنواخت می شود.

سشوارهای سرامیکی هم برای حالت دادن و هم برای خشک کردن هر نوع مو مناسب هستند و آن را براق ، صاف و ابریشمی می کنند. افرادی که مرتباً از سشوار استفاده می کنند می توانند سشوار نوع سرامیکی را انتخاب کنند.

سشوار تورمالین

انواع سشوار کدامند ؟ ؛ فناوری تورمالین فناوری دیگری است که در سشوارها استفاده می شود. تورمالین در اصل یک ماده معدنی چند رنگ است و یک سنگ قیمتی است. تورمالین یک ماده معدنی pyroelectric و piezoelectric است ، به طوری که وقتی نیرویی به این ماده معدنی وارد شود ، بار الکتریکی ایجاد می کند. ماده معدنی تورمالین هم یون های بار منفی و هم گرمای مادون قرمز منتشر می کند و باعث خشک شدن یونی و مادون قرمز می شود. اصولاً از ماده معدنی تورمالین می توان در ساخت یونی قوی یا سشوار مادون قرمز استفاده کرد.
از مزایای تورمالین این است که این سشوارها از سایر سشوارهای یونی یا سرامیکی کارایی و سرعت بیشتری دارند. ماده معدنی تورمالین به مولکول های کوچک خرد شده و در قسمت های داخلی بدن سشوار استفاده می شود یا گاهی اوقات از پودر تورمالین روی عنصر گرم کننده استفاده می شود.

سشوارهای تورمالین ، سشوارهای ایمن تری هستند ، این سشوار ها بسیار آرام گرما تولید می کنند . به طوری که موها از گرما ایمن می شوند و آسیب کمتری می بینند. این سشوار های تورمالین 50 درصد سریعتر از سشوارهای یونی و سرامیکی هستند. همچنین سشوارهای تورمالین برای موهای ضخیم و پر مناسب هستند ، اما برای موهای نازک و کوتاه به اندازه کافی مناسب نیستند.

انواع سشوار کدامند ؟ ؛ سشوار تیتانیوم

سشوارهای تیتانیومی نوع دیگری از سشوارها هستند که سیم پیچ حرارتی آن از فلز تیتانیوم ساخته شده است. این مدل بسیار سریعتر از سشوارهای یونی ، سرامیکی یا تورمالینی هستند.

برای موهای نازک ایمن نیستند زیرا دمای حرارت تولید شده از این سشوارها ممکن است به موهای شما آسیب برساند. سشوارهای تیتانیومی به عنوان سشوارهای سبک وزن در نظر گرفته می شوند ، بیشتر این نوع سشوارها توسط شرکت Conair تولید می شوند.

انواع سشوار کدامند ؟ بررسی و نحوه عملکرد ؛ بسیاری از مارک ها در حال تولید انواع مختلف سشوار هستند. سشوار با ترکیبی از انواع مختلف فن آوری ها به گونه ای تولید شده است که تمام مزایای آن را می توان در یک سشوار یافت. سشوار با ترکیبی از هر چهار فناوری به شما کمک می کند بدون اینکه به موهایتان آسیب برساند ، در زمان کمتری به آن ها حالت دهید و خشک کنید.


انتخاب سشوارخرید سشوارراهنمای خرید سشوارسشوار خانگیسشوار مو