علت داغ شدن کمپرسور یخچال ؛ گرم شدن موتور یخچال

زمان مطالعه : 3 دقیقه

علت داغ شدن کمپرسور یخچال ؛ گرم شدن موتور یخچال ؛ در صورت گرم شدن بیش از حد کمپرسور یخچال منتظر نمانید و فورا به آن رسیدگی کنید. شما برای سرد نگه داشتن مواد غذایی به یخچال خود تکیه می کنید. این نه تنها از منظر راحتی مهم است بلکه برای پس انداز هزینه نیز ضروری است. اگر یخچال فریزر کار نکند و مواد غذایی داخل یخچال خراب می شوند و تمام پولی را که صرف مواد غذایی خود کرده اید را از دست می دهید. بنابراین ، اگر هنگامی که یخچال یا فریزر را لمس می کنید گرم است ، مهم است که مشکل را به تنهایی یا به کمک یک متخصص فوراً عیب یابی کنید . 

 

نکات ایمنی قبل از شروع

قبل از هرگونه عیب یابی کمپرسور یخچال فریزر ، مطمئن شوید که این دستگاه به اندازه ای گرم نیست که هنگام لمس ان خودتان را بسوزانید. علاوه بر این ، بهتر است قبل از دستکاری هر چیزی به غیر از دکمه های کنترل پنل یخچال ، آن را از برق بکشید. در هر زمان ممکن برای راهنمایی به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. یا در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سازنده تماس بگیرید.
اگر به هیچ وجه مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام می دهید ، برای کمک باید با یک متخصص تماس بگیرید. همچنین ممکن است لازم باشد در صورت امکان و در هنگام عیب یابی و تعمیر ، مواد غذایی خود را در یخچال دیگری قرار دهید. اگر فکر می کنید کمپرسور یخچال گرم است ، باید بدانید که احتمال دارد این مشکل سریع رفع نشود. مواد غذایی شما ممکن است مدتی به یخچال دیگری احتیاج داشته باشد.

علت داغ شدن کمپرسور یخچال ؛ گرم شدن موتور یخچال

اگر یخچال شما از کناره ها و بالا در حال گرم شدن است ، ابتدا باید کمپرسور را بررسی کنید. کمپرسور بخشی از سیستم خنک کننده دستگاه است . و برای عملکرد طبیعی ضروری است. یک کمپرسور به دلایل مختلف از جمله نداشتن مبرد در دستگاه یا تنظیم ترموستات یخچال روی دمای خیلی کم ، گرم شود . بنابراین باعث می شود کمپرسور خیلی سخت کار کند.

ترموستات و سطح مبرد

ترموستات یخچال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در دمای مناسبی تنظیم شده است. سطح مبرد در گرم شدن کمپرسور کمی بیشتر دخیل است. بنابراین حتما آن را بررسی کنید . اگر متوجه شدید که کمپرسور بیش از حد گرم شده است باید آن را فورا خاموش کنید . و مکانی دیگر برای ذخیره کردن مواد غذایی خود پیدا کرده و دستگاه را از برق بکشید . 

 

علت داغ شدن کمپرسور یخچال : کندانسور و مشکلات فن خنک کننده

یخچال شما به عنوان بخشی از سیستم خنک کننده از کندانسور و فن خنک کننده نیز استفاده می کند. سیم پیچ های کندانسور ، واقع در پشت دستگاه را بررسی کنید. آیا آن ها عاری از گرد و غبار ، خاک و زباله هستند و به اندازه کافی از دیوار فاصله دارند ؟ در غیر این صورت ، ممکن است آن ها نتوانند گرمای کافی را که از دستگاه ساطع می شود از بین ببرد . و باعث گرم شدن کمپرسور شود. فن خنک کننده یخچال فریزر نیز بخش مهمی از توانایی واحد در خنک نگه داشتن دستگاه است. فن خنک کننده به جلوگیری از گرم شدن دستگاه کمک می کند ، اما موتور آن با گذشت زمان می تواند خراب شود. بررسی کنید تا مطمئن شوید فن هنوز در حال چرخش است. اگر اینطور نباشد ، احتمالاً دلیل گرم شدن کمپرسور باشد.


بیشتر بخوانید :

دلایل ایجاد سر و صدای یخچال و فریزر
سیستم خنک کننده 3 گانه Triple Cooling یخچال سامسونگ
بررسیتحلیل و بررسیکمپرسور یخچالمشکلات لوازم آشپزخانهمشکلات یخچالهمه بررسی هایخچالیخچال و فریزر