نحوه اشتراک گذاری محتوا روی تلویزیون ، اتصال گوشی

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تلویزیون اسکرین میرورینگ اسکرین شیر و میراکست دار و dlna

تلویزیون اسکرین میرورینگ اسکرین شیر و میراکست چیست؟ اسکرین میرورینگ تلویزیون Miroring و اسمارت ویو در تلویزیون سامسونگ روشی برای ارسال فایل موبایل به صفحه نمایش تلویزیون فول اچ دی و 4کی به صورت بی سیم است . اسکرین میرورینگ تلویزیون ال جی از طریق وای فای دایرکت Wi-Fi Direct صورت می گیرد . میراکست تلویزیون با نام های اسکرین میرورینگ Screen Mirroring ؛ Smart View ؛ کست اسکرین Cast Screen ؛ و صفحه آینه و شناخته می شود. اسکرین میرورینگ سامسونگ همان Mobile to TV – Mirroring است . نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون ال جی اسمارت با میراکست راحت تر انجام می شود .
اسکرین میرورینگ تلویزیون سونی با استفاده از اپلیکیشن ایر پلی AirPlay انجام می شود. چگونه اسکرین میرورینگ را فعال کنیم ؟ در تلویزیون های اسمارت اگر موبایل را به تی وی وصل کنیم ؛ با برنامه اسمارت ویو و میراکست Miracast صورت می گیرد . اسکرین شیر Screen share اشتراک گذاری صفحه و اسکرین میرورینگ شیائومی ، همان وصل شدن گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم وایرلس wireless و قرینه سازی صفحه نمایش است .

انتقال تصویر گوشی به تلویزیون

امکانات و مشخصات تلویزیون سامسونگ اسمارت 4K متناسب با سری و مدل متفاوت است . تلویزیون اسمارت الجی با دسترسی به میراکست همان نحوه اتصال موبایل به تلویزیون ال ای دی ال جی به آسانی انجام می شود . اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از بلوتوث تلویزیون سامسونگ نیز امکان پذیر است . همچنین قیمت تلویزیون فورکی LED بر اساس امکانات آن تعیین می شود . مدل جدید تلویزیون ها معمولا به اسکرین میرورینگ مجهز هستند . نحوه اتصال گوشی به تی وی شیائومی برای انتقال تصویر از طریق کست اسکرین Cast Screen و اسکرین میرورینگ یک اتصال بی سیم است.

میراکست تلویزیون

اسکرین شیر Screen share یا میراکست Miracst تلویزیون هوشمند ال جی و پاناسونیک همان اشتراک گذاری صفحه گوشی به تی وی است . برنامه اسمارت شیر Smart Share در جدیدترین تلویزیون ال جی یک روش ارسال فایل به طور مستقیم به تلویزیون 8k می باشد . قیمت تلویزیون lg متناسب با امکانات ، سری و مدل تی وی متفاوت است . اتصال گوشی به tv در مدل جدید تلویزیون سونی ۵۵ اینچ از طریق میراکست و کروم کست امکان پذیر می باشد . اسکرین میرورینگ یا اسکرین شیر، میراکست یا موبایل به تلویزیون اسمارت ویو سامسونگ Smart View صفحه آینه ، برای انتقال فایل به تی وی هوشمند ال جی ، سونی ، خرید ال ای دی سامسونگ ، شیائومی و پاناسونیک می باشد .

 

وای فای دایرکت تلویزیون wifi direct تلویزیون

وای فای دایرکت تلویزیون یکی از برنامه های اتصال به تلویزیون است. مشخصات wifi direct تلویزیون برای ارسال فایل ها در دسترس است. وای فای دایرکت شیائومی ، وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ wifi direct samsung tv ، تلویزیون ال جی wi fi direct lg tv، lg wifi direct ، سونی و … در دسترس است. برنامه اتصال گوشی به تلویزیون با wifi direct در برخی از تلویزیون ها به صورت پیش فرض قرار داده شده. استفاده از wifi direct در تلویزیون برای ارسال و انتقال فایل های چند رسانه ای از جمله ویدیو ، عکس ، موسیقی و … کاربرد دارد.

وایفای دایرکت به طور کلی اتصال بی سیم بین دو دستگاه را فراهم می کند. همانند بلوتوث ، وای فای دایرکت هم برای اتصال و انتقال فایل ها به اینترنت نیازی ندارد. از مزیت های wifi direct نسبت به بلوتوث می توان به برد بیشتر و سرعت انتقال بالاتر اشاره کرد. همانند بلوتوث، از وای فای دایرکت هم زمانی می توانید استفاده کنید که هر دو دستگاه به آن مجهز شده باشند. نا گفته نماند که وای فای دایرکت تنها اتصال بین دو دستگاه را فراهم نمی کند ، بلکه می تواند شبکه ای بی سیم محلی را فراهم کند. می توانید در این شبکه به سادگی مشغول اشتراک گذاری شوید.

استفاده از WiFi Hotspot

در بالا اشاره شد که دو دستگاه که مجهز به وای فای دایرکت هستند می توانند به هم متصل شوند. حال سوال این است که اگر یکی از دستگاه ها به wifi dirct مجهز نشده باشد چکار باید کرد؟ در این مواقع می توان از WiFi Hotspot استفاده کنید. WiFi Hotspot از زیر شاخه های وای فای دایرکت است که اتصال دو دستگاه را به صورت بیسیم فراهم خواهد کرد. از تفاوت های وای فای هات سپات با وای فای دایرکت می توان به وجود رمز در WiFi Hotspot اشاره کرد.

کاربرد wifi direct در تلویزیون

از جمله مهمترین ماموریت های miracast wifi direct اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای دایرکت است. البته برای ارسال فایل با وای فای دایرکت ، اتصال کامپیوتر به تلویزیون سامسونگ با wifi direct و اتصال لپتاپ به تلویزیون با wifi direct ممکن شده. وای فای دایرکت چیست؟ چگونه با وای فای دایرکت به تلویزیون وصل شویم یا اتصال وای فای به تلویزیون چگونه است؟ همان طور که گفته شد ، برنامه وای فای دایرکت برای اتصال دیوایس هایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با روشن کردن وایفای دایرکت بر روی تلویزیون در قسمت تنظیمات می توانید اتصال بی سیم را برقرار کنید.

واي فاي دايركت تلويزيون سامسونگ ، شيائومي ، زنده ، پاناسونيك ، اينترنتي و انلاين در دسترس است. برای پخش ویدیو از گوشی به تلویزیون می توانید از وای فای دایرکت تلویزیون سونی ، وای فای دایرکت تلویزیون ال جی ، فیلیپس ، ایکس ویژن استفاده کنید. تلویزیون وای فای دار سامسونگ را می توانید با wifi wifi direct به سایر دیوایس ها متصل کنید. اتصال کامپیوتر به تلویزیون سامسونگ با wifi ممکن شده. اتصال از طریق WiFi direct با فعال کردن آن در دستگاه های موجود فراهم می شود. شما می توانید پس از فعال کردن وای فای دایرکت در اسمارت فون خود ، دنبال سایر دستگاه ها برای اتصال بگردید و به تلویزیون متصل شوید.

فعال کردن وای فای دایرکت

برای فعال کردن وای فای دایرکت تلویزیون ال جی ابتدا HbbTV را غیر فعال کنید و پس از آن در منوی تنظیمات گزینه Wi-Fi Direct را پیدا کنید و آن را فعال کنید. واي فاي دايركت تلويزيون سامسونگ نیر در قسمت تنظیمات فعال می شود؛ البته با کمی تفاوت نسبت به تلویزیون های ال جی. وای فای دایرکت تلویزیون سونی هم با فشار دادن دکمه هوم و فعال کردن گزینه Wi-Fi Direct انجام می شود. اشتراک گذاری از طریق وایفای دایرکت برای آیفون و آیپد در دسترس نیست؛ این دستگاه ها می توانند با استفاده از قابلیت AirDrop اتصالی بی عیب و نقص و دقیق را برقرار کنید.

 

dlna تلویزیون چیست ؟

ممکن است این سوال هنگام خرید تلویزیون زیاد پیش بیاید که Dlna در تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد ؟ dlna تلویزیون مخففDigital Living Network Alliance یعنی اتصال شبکه دیجیتال خانگی برای اشتراک گذاری فایل های صوتی تصویری بر روی تلویزیون led است. از مشخصات تلویزیون سامسونگ ، قابلیت dlna است که از این طریق موجب به اشتراک گذاشتن اطلاعات لوازم دیجیتال درون خانه مثل تلویزیون ، لپ تاپ و موبایل و سایر دیوایس هایی می شود که از dlna پشتیبانی می کنند . با استفاده از این فناوری می توان تصاویر ، فیلم و عکس و انواع فایل صوتی و تصویری را به صورت بیسیم بر روی تلویزیون مشاهده نمایید . بنابراین اتصال گوشی به تلویزیون با dlna بسیار ساده است . و لازم نیست نگران آموزش استفاده از dlna باشید زیرا امروزه بیشتر سیستم عامل ها و وسایل ارتباطی مجهز به DLNA هستند .

dlna سامسونگ

کاربرد dlna در تلویزیون سامسونگ می تواند یک تجربه جالب برای اشتراک گذاری اطلاعات و فایل های آهنگ ، انواع موزیک ویدیو ، عکس و فیلم روی شبکه خانگی است . که شامل انتقال بی سیم و وایرلس فیلم از لپ تاپ به تلویزیون وای فای و اینترنت دار سامسونگ فورکی ، پخش یک آهنگ MP3 گوشی روی سیستم Hi-Fi و یا حتی پرینت یک عکس از تبلت روی پرینتر خانگی تان می باشد . قیمت تلویزیون سامسونگ 55 اینچ سری 7 مجهز به دی ال ان ای ، به صرفه و ارزان است . dlna تلویزیون سامسونگ مدل و بیشتر اینچ ها از این قابلیت برخوردار است. جدیدترین ، ارزان ترین و بهترین تلویزیون کیولد سامسونگ اولد نیز می تواند به دی ال ان ای مجهز باشد .

dlna در تلویزیون ال جی هوشمند و اندروید تی وی سونی همان اتصال یکپارچه به چندین دستگاه در هر قسمت از خانه است تا با اتصال بی سیم انتقال اطلاعات ، فایل های صوتی ، تصویری را در صفحه نمایش تلویزیون فول اچ دی ، 4k و 8k مشاهده نمایید . dlna تلويزيون شيائومي بدون نیاز به دانلود برنامه dlna بر روی تلویزیون اولد شیائومی قابل اجراست .

سوالات متداول

چگونه اسکرین میرورینگ تلویزیون را فعال کنیم ؟

در تلویزیون های سامسونگ و ال جی با فعال کردن گزینه Screen Sharing یا Smart View می توانید به گوشی های هوشمند متصل شوید. پس از فعال کردن این گزینه بر روی تلویزیون، لازم است در قسمت تنظیمات گوشی، این گزینه را در تلفن هوشمند خود نیز فعال کنید. پس از آن می توانید اتصال را برقرار کنید. با توجه به برند گوشی لازم است Smart View برای سامسونگ، Wireless Projection برای گوشی هواوی، AirPlay Mirroring یا Screen Mirroring برای اپل و گزینه Cast در گوشی های ال جی را روشن کنید.

فعال سازی اسکرین میرورینگ تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

برای فعال سازی اسکرین میرورینگ تلویزیون سامسونگ لازم است وارد تنظیمات سریع شوید. پس از آن اسمارت ویو (smart view) را انتخاب کنید. پس از آن گزینه ای که می خواهید به آن وصل شوید را انتخاب کنید. پس از آن پیام درخواست اتصال را تایید کنید.