علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ ، رفع مشکل

زمان مطالعه : 11 دقیقه

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ ، رفع مشکل دلیل 

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ ؛ دلیل و مشکل علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی و چشمک زدن چراغ سامسونگ  چیست؟ فناوری ها اغلب به عنوان یک منبع بالقوه راه حلی برای اکثر مشکلات بزرگی که جهان امروز با آن مواجه است دیده می شود. با این حال هنگامی که صحبت از گرم شدن کره زمین به میان می آید، به نظر می رسد محصولات برخی از شرکت ها مکمل این موضوع هستند.

در این مقاله قصد بررسی تمام علت ها و راه‌حل‌هایی را داریم که برای علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ ، علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ و تمامی مشکلات تلویزیون سامسونگ به وجود می آید. پس از شکست گلکسی نوت 7 در سال گذشته، اکنون مشخص شده است که برخی از تلویزیون‌های این شرکت نیز ممکن است تا حد ذوب شدن گرم شوند و امنیت مشتریان را در این فرآیند به خطر اندازند. این موضوع اصلا شوخی بردار نیست تلویزیون های ال ای دی سامسونگ سری 6دارندگان به خاطر داغ شدن، سوختن، ذوب شدن بیش از حد صفحه نمایش تلویزیون های شان به وحشت می افتند و دچار اختلال می‌شوند. به برخی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط کاربر نگاهی بیندازید تا آنچه را که گزارش می شود به دست آورید. جهت خرید تلویزیون بر روی لیست قیمت ال ای دی سامسونگ کلیک کنید.

اکثر افراد آسیب دیده گزارش می دهند که تلویزیون آنها به نوعی شروع به گرم شدن می کند، گوشه سمت چپ یا راست پایین پانل بیشتر ذوب می شود و همچنین بوی سوزش در این فرآیند منتشر میشود و بسیار ناخوشایند است. این مشکل ها در تلویزیون های سری 6 سامسونگ گزارش شده، البته لازم به ذکر است که بدانید تنها به این مدل ها محدود نمیشود.

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

برخی از کاربران همین مشکل را در مدل هایی مانند 5200، 5300، 5500، 6200، 6350 و 6400، 6900، 7200  نیز مشاهده میکنند. در سال 2016 یکی از مدیران سامسونگ به این مشکل رسیدگی کرده و اعلام کرده است که این مشکل تشدید شده است. معمولاً نشان می دهد که این یک مشکل واقعی است و به اطلاع شرکت رسیده است. خرابی تلویزیون سامسونگ در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ بیشتر دیده می شود. در صورتی که این قطعه خراب شود، چراغ  تلویزیون شروع به خاموش کردن خواهد کرد و دیگر تصویری پخش نمی شود. در اینصورت پخش صدا نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. با این وجود از جمله مهم‌ترین شکایت هایی که ارائه میشود علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ است که با حرارت بسیار بالایی همراه بوده و به سیستم داخلی تلویزیون آسیب وارد می شود.

دلیل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ تقریباً بین ۵ تا ۷ سال است که برای این مدل تلویزیون ها به وجود می آید. و در صورتی اقدام به تعمیر آن ها نشود خرابی ها بیشتر و بیشتر خواهد شد. مطمئنا مشاهده کرده اید که بعضی مواقع بدون آن که حرکت خاصی را انجام دهید خاموش شدن خودکار تلویزیون سامسونگ صورت می گیرد، بنابراین اینگونه مشکلات بسیار زیادند و هزینه های فراوانی را به دنبال دارند.

 

اکنون میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر چرا تلویزیون داغ می شود در سایت سامسونگ samsung ، ببینید.

 

 

داغ کردن و خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

نحوه خاموش روشن شدن این تلویزیون ها به این صورت است که ممکن است در هنگام تماشا کردن برنامه ها تلویزیون به صورت یهویی خاموش و مجددا روشن شود. که همین یهویی روشن شدن خودکار تلویزیون سامسونگ شما را مطلع خواهد کرد . و یا اینکه بعضی مواقع با روشن کردن تلویزیون تنها لوگوی smart بر روی تلویزیون شما نمایان خواهد شد. یا چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ را مشاهده کنید. در این صورت تلویزیون به صورت خودکار ریستارت میزند و همین روال ادامه پیدا می کند. تلویزیون هوشمند 2022 شما ممکن است در شرایط سختی در داخل خانه شما قرار بگیرد و از آن اگاه نباشید. در این صورت منجر به گرمای بیش از حد شود.

علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ: در ضمن لازم به ذکر است که بدانید تلویزیون‌های هوشمند نیز بیش از حد گرم می شوند مخصوصاً اگر برای مدت طولانی قابل استفاده باشند. به دلیل ان که سیستم خنک کننده داخلی تلویزیون ها توسط گرمای محیط اطراف و سایر منابع گرما مثل نور خورشید، بخاری ها و وسایل الکترونیکی دیگر قابل تاثیر است، اینگونه مشکلات را به وجود می آورد.

شما هم برایتان سوال پیش امده که چرا تلویزیون سامسونگ روشن نمیشه ؟ اکنون با ما باشید تا به بررسی علت بروز تمام این مشکلات بپردازیم و شما را با راه حل های بسیار کاربردی و مفیدی که ارائه می دهیم آشنا نماییم تا بتوانید در صورت بروز چنین مشکلاتی به بهترین صورت ممکن به رفع آن بپردازید و در آسایش و راحتی کاملی زندگی نمایید.

رفع مشکل گرم شدن تلویزیون
1جدا کردن کابل تلویزیون از سه راهی
2چک کردن تنظیمات تلویزیون سامسونگ
3چک کردن کابل HDMI
4تعمیر پلاسمای سامسونگ
5جلوگیری از اتصال دیوایس های ویروسی به TV مانند فلش و هارد
6تعمیر مربوط به برد پاور
7کاهش نور صفحه تلویزیون

 

راه حل اول : جدا کردن کابل تلویزیون از سه راهی

علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ ، رفع مشکل چیست یا چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ! وقتی تلویزیون هوشمند سامسونگ خود به خود خاموش می شود، ممکن است هنگام تماشا کردن برنامه تلویزیونی به صورت ناگهانی رفتار غیرمنتظره از خود نشان دهد. با این حال برای شروع، برخی از مراحل اساسی را می توان برای اصلاح چنین مشکل هایی ارائه داد که در تلویزیون رخ می دهد.

 

سامسونگ خاطرنشان می کند که یک فرآیند ساده چرخه برق ممکن است به بروز چنین مشکلاتی ربط داشته باشد. این کار بسیاری از مشکلات رایانه ها و تلویزیون هوشمند سامسونگ را به راحتی حل می کند.

 

 

راه حل دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

روش این است که تلویزیون را از دیوار یا سه راهی  برق جدا کنید، سی ثانیه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. تأخیر زمانی را برای تخلیه خازن‌ها و خروج تمام نیرو از الکترونیک فراهم می‌کند و به دستگاه شروعی تازه می‌دهد.

اگر این کمکی نکرد، ممکن است به یک  به روز رسانی نرم افزار نیاز باشد. با این حال، این کار فقط در صورتی انجام می شود که تلویزیون بتواند بیش از سی دقیقه روشن بماند، زیرا هر گونه خاموش شدن در حین به روز رسانی می تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند.

 

راه حل دوم : چک کردن تنظیمات تلویزیون سامسونگ

ابتدایی ترین مشکل دیگری که ممکن است به آن مربوط شود و علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ است مربوط به تنظیمات تلویزیون باشد. یعنی در این مرحله باید به بررسی تنظیمات مربوط به تلویزیون مراجعه کنید. چون ممکن است یکی از اعضای خانواده تان تلویزیون را روی تایمر خاص قرار داده باشد تا تلویزیون در راس آن تایم خاموش شود. به همین خاطر روش اول حل مشکل همین می باشد.

اکنون می توانید به منوی تنظیمات وارد شوید و در قسمت تنظیمات ساعت خاموش شدن تلویزیون را غیر فعال کنید.

یکی دیگر از علت روشن و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ این است که با بروز مجدد مشکل به شما پیشنهاد می کنیم که به منوی تنظیمات بروید و دکمه تنظیمات کارخانه را بزنید. با انجام دادن این عملیات تلویزیون شما روی حالت پیش فرض قرار می گیرد و تمام تنظیمات آن باز گردانی خواهد شد.  این گونه موارد برای کاربران بسیار راحت بوده و نیاز به تعمیر کار نخواهند داشت.

راه حل سوم : چک کردن کابل HDMI 

دلیل خاموش شدن تلویزیون سامسونگ می تواند به کابل برق تلویزیون مرتبط باشد. یعنی به هر دلایلی اگر فرسوده شده و قطع شده باشد، چنین مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

خرابی کابل HDMI نیز از حساس ترین موارد موجود در تلویزیون می باشد. که اگر به هر دلیلی تحت فشار قرار گرفته شود باعث بروز مشکل ریست شدن تلویزیون سامسونگ می شود. کابل های مرغوب شده و بیخاصیت کیفیت دستگاه شما را پایین آورده مستقیماً بر مین برد تلویزیون تاثیر خواهد گذاشت. در این صورت با بروز خطا در قطعه مین برد عملکرد دستگاه دچار مشکل شده. و در این صورت دستگاه به صورت خودکار خاموش و روشن می شود . پس می توانید از کابل های معتبر تری که در فروشگاه بانه دات کام به راحتی تهیه میشوند بهره برداری کنید.

یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ میشود، مربوط به دریچه های مسدود شده تلویزیون است. در این مورد باید دقت کنید که با وجود آن که تلویزیون هوشمند شما از سوراخ های تهویه برخوردار است. و جریان صاف هوا را داخل تلویزیون تضمین می کنند، ممکن است دچار گرفتگی شوند .در این صورت گرد و غبار در آنجا جمع شده و فضای کافی را برای دمیدن هوا داخل این دریچه ها نخواهد داشت . که ممکن است باعث بروز مشکل شود. به همین خاطر شما می توانید به صورت مرتب تلویزیون خود را گردگیری کنید. و اجازه ندهید که گرد و غبار محیط باعث بیش از حد گرم شدن تلویزیون شما شود. برای خرید تلویزیون سامسونگ در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید = قیمت تلویزیون سامسونگ خرید از بانه دات کام

راه حل چهارم : تعمیر پلاسمای سامسونگ

اگر تلویزیون شما نزدیک منابع گرم کننده مانند بخاری و اجاق گاز قرار دارد در این صورت نیز ممکن است دچار اختلال شود، پس به شما تذکر خواهیم داد که در این موارد بیشتر دقت کنید. با انجام دادن این موارد در صورتی که تلویزیون شما باز دچار گرم شدن شد، باید به دنبال مشکلات جزئی تری بگردید،در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

 

داغ شدن پلاسماهای سامسونگ یکی از مسئله های بسیار رایج بوده که در همه مدل ها اتفاق می افتد. پلاسمای سامسونگ به دلیل آنکه توسط پیکسل های نمایشگر، نور را تولید میکند، برای دیده شدن پیکسل ها به نور سفید نیازمندند در این صورت گرمای تولید شده در تلویزیون چندین برابر می‌شود و ممکن است تا درصد بیشتری داغ شدن تلویزیون مربوط به پلاسمای سامسونگ باشد. به صورت کل می توانیم بگوییم که پلاسمای تلویزیون گرمای بیشتری مصرف میکند بنابراین باعث افزایش گرمایی دستگاه میشود. در صورتیکه پلاسمای سامسونگ دچار گرم شدن شد، میتوانید با همکاران ما در ارتباط باشید و مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

دو روش تعمیرات تلویزیون پلاسما سامسونگ:

مراجعه به تعمیرگاه‎های مجاز تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ و تحویل قطعات برای رفع عیب و تعویض آن‌ها مثل تعمیر فلت تلویزیون و موارد مشابه شیوه رایج در بین همه مردم است.

ایجاد مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ میتواند مربوط به داغ شدن ال ای دی های تلویزیون سامسونگ باشد. بنابراین لامپ های LED که نور بک لایت تولید می کنند را به صورت مکرر چک کنید . چون ممکن است دلیل گرم شدن دستگاهتان به خاطر لامپ های LED باشد. در صورتی که مشکل به وجود آمده برطرف نشد مشکل جدی تر میشود. پس لازم است که با تعمیرگاه معتبر ارتباط برقرار کنید و به رفع مشکل بپردازید.

 

 

راه حل پنجم : جلوگیری از اتصال دیوایس های ویروسی به TV مانند فلش و هارد

به هم خوردن تنظیمات مربوط به تلویزیون نیز باعث بروز مشکلات خاموش و روشن شدن و ریست کردن تلویزیون خواهد شد که می توان به تنظیمات مربوط به اینترنت و ساعت اشاره کرد. هنگامی که به تلویزیون فلش مموری و هارد دیسک را وارد می کنید خیلی دقت کنید. و دیسک را حتماً ویروس کشی کنید چون در صورت استفاده نادرست از لوازم جانبی، تلویزیون شما را دچار خرابی خواهد شد. تلویزیون هوشمند شما به دلیل آن که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار است و امکان وبگردی های متنوعی را در سایت های متفاوت برای شما ممکن می کند ممکن است دارای انواع ویروس ها باشند. و در نتیجه با ورود ویروس به تلویزیون از طریق فلش رو بیماری بر روی مین برد های تلویزیون  اثر می گذارد.

چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ : در این صورت مشکلات قطع شدن و چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ بروز خواهد کرد. روشن نشدن تلویزیون و توقف بر روی چراغ پاور و یا دیر روشن شدن تلویزیون را به دنبال دارد. بنابراین ابتدا فلش خود را ویروس کشی کنید و سپس از آن استفاده نمایید. گیرنده های دیجیتالی رسیور نیز به علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ مربوط می شود. با اینکار از چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ جلوگیری میکنید. برای خرید تلویزیون سامسونگ روی لینک قیمت تلویزیون سامسونگ کلیک کنید

 

برد پاور ؛ علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

در صورتی که برد پاور تلویزیون سامسونگ دچار خرابی شده باشد. مشکل کمی جدی تر خواهد شد. برد پاور قطعه های اصلی تلویزیون است که برق رسانی به تلویزیون را انجام میدهد. به کمک این برد تغذیه ولتاژ مورد نیاز به همه قطعات موجود در تلویزیون تامین خواهد شد و وظیفه اصلی را برعهده دارد. به همین خاطر یکی از جزئی ترین مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیون به وجود بیاید مربوط به برد پاور است. این مورد یکی از موارد بسیار حساس و مهم است که لازم دانستیم به صورت کامل تری آن را برای شما توضیح دهیم. به همین خاطر در صورتی که برد پاور تلویزیون دچار اختلال شود کل عملکرد تلویزیون از بین خواهد رفت. و تلویزیون به صورت مکرر خاموش و روشن می شود.

دلیل خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ ؛ جهت بروز چنین مشکلی خوشبختانه کاربران در منزل می توانند به رفع این مشکل بپردازد .و به خاطر نیازی به تعمیر کار و رفتن به دنبال راه‌حل نیست. در اینجا ما به شما کمک میکنیم تا علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ را پیدا و برطرف نمایید.

راه حل ششم : تعمیر مربوط به برد پاور

با دو روش کاملا راحت و آسان می‌توانید برد پاور تلویزیون را تعمیر کنید. و از علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ رهایی یابید. مورد نخست تعویض خازن فرسوده پاور است و مورد دوم تعویض برد پاور است (در موارد بسیار کم ). تعمیر پاور تلویزیون به دلیل نقش حیاتی آن در عملکرد سایر بخش‌ها و حساسیت بالای آن، می بایست با دقت بالا و بی هیچ خطایی انجام شود‌. برای تعمیر باید ترانزیستورها را عوض کنید. (در بعضی از  برد پاروها STR به کار رفته برای ان ممکن است در بازار موجود نباشد. دراین صورت برد پاور تعویض می شود. درضمن در موارد کمی برای تعمیر ال سی دی باید برد پاور ال سی دی تعویض خواهد شد.)

راه حل هفتم: کاهش نور صفحه تلویزیون

یک راه حلی که برای درست كردن تلويزيون سامسونگ به شما پیشنهاد می کنیم و در کاهش  گرم شدن و داغ شدن و خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ دلیل بسیار نقش دارد. این است که با کاهش نور صفحه به حداقل روشنایی قابل تنظیم در زمانی که نور محیط کم است. و تلویزیون دارای ویژگی خاموش شدن خودکار است، به صرفه جویی در انرژی کمک کند. غیرفعال کردن ویژگی خاموش شدن خودکار می تواند مشکل را حل کند. ممکن است کمی گیج کننده باشد زیرا از کلمه “خاموش” استفاده می شود. اما برای غیرفعال کردن این ویژگی، تنظیمات را روی “خاموش” نیز قرار دهید. “روشن” نشان می دهد که خاموش شدن خودکار فعال است.

این راه حل شامل تعویض باتری های کنترل از راه دور است. یک CNET تاپیک انجمن توصیه می کند باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید. تلویزیون را با استفاده از دکمه پاور روی تلویزیون خاموش و روشن کنید. سپس باتری های تازه را در کنترل از راه دور نصب کنید و از آن برای روشن و خاموش کردن مجدد تلویزیون استفاده کنید. از آنجایی که کنترل از راه دور می تواند برق تلویزیون را کنترل کند، ممکن است راه حل معقولی باشد.

 

نحوه رفع مشکل و علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

در حالی که یک دستگاه هوشمندتر چیز خوبی است. خطر این است که ماشین‌های روزمره که کاربران به آن‌ها تکیه می‌کنند مشکلاتی را ایجاد کنند که برای حل آنها به مهارت‌های کامپیوتری نیاز دارد. هنگام تماشای تلویزیون، هیچ کس انتظار ندارد که به خودی خود خاموش شود. و به وضوح همه چیز از کنترل خارج شده است، اگر این یک اتفاق رایج باشد. در حالی که این یک ناراحتی برای تلویزیون است، اما برای یک یخچال یا تجهیزات پزشکی فاجعه بار است. خوشبختانه، خاموش شدن خودکار، تا کنون، گزینه‌ای برای آن دستگاه‌های حیاتی نیست. اما شاید باید توجه بیشتری توسط سازندگانی مانند سامسونگ برای جلوگیری از مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ و دلیلش و علت چشمک زدن تلویزیون سامسونگ و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ انجام شود.

در سایتهای اصلی سامسونگ  و samsung برای مطالعه بیشتر دلیل خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ و علت داغ شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ توضیحات به زبان انگلیسی داده شده است .

جمع بندی

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید. و در صورتی که موضوعی در متن درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند.

 

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را گرفته باشید در صورتی که مایل به خرید تلویزیون سامسونگ اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneeh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید . 

 

مطالب مرتبط:

راه اندازی اولیه تلویزیون سامسونگ

عیب یابی ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ

عیب یابی تلویزیون سامسونگ ؛ آشنایی با کد ارور تلویزیون و رفع مشکل

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ؛ نحوه عیب یابی

علت روشن نشدن تلویزیون ؛ چرا تلویزیون روشن نمی شود

 


سوالات متداول

علت داغ شدن تلویزیون چیست ؟

داغ کردن تلویزیون میتواند دلایل مختلفی همچون خرابی کابل HDMI ، ویروسی شدن تی وی و ... داشته باشد که راه حل آن ها به صورت مفصل در این مقاله نوشته شده است.

آیا راه حلی برای جلوگیری از داغ شدن صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد؟

صد در صد با رعایت نکات گفته شده می توانید از داغ شدن تلویزیون تان جلوگیری کنید. ساده ترین راه این است که تلویزیون را در کنار منابع گرم کننده همچون بخاری و ... قرار ندهید و نور صفحه نمایش تلویزیون را کم کنید.

علت چشمک زدن و دلیل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ چیست ؟

در صورت ویروسی شدن و بهم خوردن تنظیمات، تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند. برای جلوگیری از این اتفاق قبل از اتصال هر نوع دیوایسی از جمله فلش و هارد و ... به تلویزیون ، آن را ویروس کشی کنید.