نحوه اتصال آیفون به تلویزیون و آینه کردن نمایشگر آیپد و آیفون

زمان مطالعه : 7 دقیقه

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون و آینه کردن نمایشگر آیپد و آیفون ؛ آیا می خواهید آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون خود وصل کنید تا بتوانید عکس و ویدئو های گوشی خود را به تلویزیون منتقل کنید ؟ پس درست آمده اید . در این جا نحوه اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون آمده است . بیش از یک راه برای وصل کردن iPad یا iPhone خود به تلویزیون وجود دارد . می توانید از یک کابل ، Roku و یا Amazon Fire stick استفاده کنید . همچنین برخی از تلویزیون ها پشتیبانی AirPlay را ارائه می دهند .

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون و آینه کردن نمایشگر آیپد و آیفون

راه حل اول : استفاده از آداپتور Lightning Digital AV


احتمالاً آسان ترین و ارزان ترین راه اتصال iPad یا iPhone به تلویزیون خرید آداپتور ( Lightning Digital AV ) است . این جعبه کوچک ، شامل یک درگاه HDMI برای وصل کردن تلویزیون ، یک اتصال دهنده لایتنینگ خروجی برای وصل شدن به iPad یا iPhone شما و یک درگاه Lightning ورودی است که امکان شارژ آیفون یا iPad شما را همزمان فراهم می کند.

نحوه mirroring آیفون به تلویزیون با استفاده از آداپتور AV Lightning Digital :

  1. یک انتهای کابل HDMI را به درگاه HDMI آداپتور وصل کنید و دیگری را به درگاه HDMI یدکی در پشت تلویزیون خود وصل کنید.
  2. آداپتور را به درگاه لایتنینگ در iPad و iPhone خود وصل کنید.
  3. اختیاری : کابل شارژر خود را به پورت Lightning در آداپتور Lightning Digital AV وصل کنید.

 

تلویزیون را روشن کنید و اطمینان حاصل کنید که تنظیم شده است تا ورودی ویدیو را از سوکت HDMI نمایش دهد . ( شما معمولاً باید از ریموت برای انتخاب چندین ورودی HDMI در تلویزیون خود استفاده کنید . دستورالعمل های تلویزیون خود را بررسی کنید . ) خواهید دید که صفحه اصلی iPad یا iPhone در تلویزیون ظاهر می شود. ممکن است تصویر با کیفیت پایین تر ظاهر شود . نگران نباشید ، این فقط برای صفحه اصلی است. همه چیز در یک دقیقه بهبود می یابد.

پخش ویدیو در iPad یا iPhone خود را شروع کنید. یا یک برنامه فیلم را از برنامه Videos انتخاب کنید ، یا کلیپی از  Apple TV + ، Netflix  ،  BBC iPlayer ، YouTube یا هر برنامه ویدیویی دیگر پخش کنید . صفحه اصلی از تلویزیون ناپدید می شود و فیلم مورد نظر پخش می شود . روی صفحه نمایش آیفون خواهید دید که می نویسد : TV Connected .
اکنون می توانید از Control Center استفاده کنید تا محتوای خاص از iPhone شما به تلویزیون شما ارسال شود .

راه حل دوم : نحوه mirroring آیفون به تلویزیون بدون اپل تی وی از طریق AirBeamTV

روش قبلی که گفته شد ابزاری ساده و متداول است که با استفاده از آن می توان آیفون را به تلویزیون بدون اپل تی وی متصل کرد. با این حال ، روش قبلی کمی جیب شما را برای خرید کابل ها خالی می کند ، زیرا شما نیاز به خرید یک آداپتور و یک کابل HDMI دارید .

یک وسیله خوب برای دور زدن همه مشکلات ، استفاده از برنامه ای به نام ( AirBeam TV ) است. این برنامه ای است که می تواند آیفون یا آیپد شما را به تلویزیون های هوشمند مختلف وصل کند. با این حال ، این فقط برای تلویزیون های خاصی قابل استفاده است ، بنابراین ابتدا باید در مورد سازگاری آن با تلویزیون خود اطلاع پیدا کنید .
امکانات :

  • پخش بدون نیاز به اپل تی وی ( Apple TV ) .
  • بدون کابل مورد استفاده قرار می گیرد .
  • شما می توانید کیفیت شبکه خود را انتخاب کنید .
  • بدون دردسر سیم ها ، فیلم ها را ببینید و بازی های خود را روی صفحه بزرگ انجام دهید.

برند های پشتیبانی شده :

  • فیلیپس
  • سامسونگ
  • ال جی
  • سونی
  • پاناسونیک

این برنامه برای مارک های پشتیبان با قیمت  9.99 دلار قابل بارگیری است که نسبت به گرفتن کابل ها بسیار منطقی تر است . با این حال ، قبل از خرید برنامه ها ، ابتدا باید نسخه آزمایشی رایگان را بررسی کنید تا مطمئن شوید برنامه با تلویزیون شما کار می کند یا نه .

نحوه mirroring آیفون به تلویزیون بدون اپل تی وی از طریق AirBeamTV ( برای سامسونگ ) :

  1. تلویزیون سامسونگ متصل به همان شبکه WiFi را به عنوان iDevice خود روشن کنید .
  2. برای شروع بر روی آیکن نوار منو کلیک کنید .
  3. هنگامی که تلویزیون در زبانه دستگاه ها ( Devices ) ظاهر شد ، می توانید آن را انتخاب کنید.
  4. متوجه خواهید شد که صفحه نمایش iDevice شما به تلویزیون متصل شده است !

راه حل سوم : نحوه mirroring آیفون به تلویزیون بدون اپل تی وی با برنامه Air Server

یکی دیگر از ابزارهای کارآمد و ساده برای انجام آینه سازی AirPlay بدون اپل تی وی استفاده از ( AirServer ) است. این یک نرم افزار عالی برای mirroring صفحه است که می تواند حتی بدون اپل تی وی امکان آینه سازی AirPlay را فراهم کند.

نحوه انجام آینه سازی AirPlay با AirServer :

  1. دانلود AirServer . شما حتی می توانید یک نسخه ی آزمایشی رایگان ( free trial ) را بارگیری کنید تا ببینید که آن را دوست می پسندید یا نه . پس از بارگیری آن ، پیش بروید و آن را در Mac یا Windows PC خود نصب کنید.
  2. صفحه آیفون خود را از پایین به بالا بکشید . اگر گیرنده AirPlay در جای خود قرار گرفته باشد ، گزینه ای برای AirPlay پیدا خواهید کرد.
  3. به سادگی از طریق لیست گیرنده های AirPlay یکی را انتخاب کنید که AirServer در آن نصب شده باشد . دستگاه های شما اکنون وصل خواهند شد.
  4. دستگاه را انتخاب کنید . پس از روشن کردن mirroring ، دستگاه شما با AirServer روی رایانه ظاهر می شود . نام رایانه در دستگاه iOS شما نیز ظاهر خواهد شد.
  5. حالا هر کاری که در دستگاه iOS انجام دهید ، روی کامپیوتر شما نمایش داده خواهد شد!

راه حل چهارم : AirPlay Mirroring بدون اپل تی وی از طریق Raspberry Pi


چیزهایی که شما نیاز دارید :

  • Raspberry Pi
  • Wi-Fi dongle یا کابل اترنت
  • کامپیوتر
  • صفحه کلید و ماوس ( که می تواند از طریق USB متصل شود )
  • کارت Micro SD ( 4 گیگابایت یا بزرگتر )
  • تلویزیون یا صفحه HDMI
  • کابل HDMI
  • شارژر میکرو USB

چگونه آیفون را به تلویزیون بدون Apple TV  متصل کنیم :

مرحله 1 : آماده سازی Pi

تصویر ( Raspbian ) را بارگیری کنید . تصاویر را از آرشیو استخراج کرده و کارت microSD خود را به رایانه وصل کنید. آن را با استفاده از ( SD Card Formatter ) ، فرمت ( Format ) کنید . با استفاده از Win32DiskImager مکان تصویر Raspbian ، درایو کارت SD را انتخاب کنید و ( Write ) را فشار دهید.
بعد از اتمام برنامه نوشتن سیستم عامل روی کارت SD ، کارت SD خود را جدا کنید . دیگر به PC احتیاج نخواهید داشت .

مرحله  2 : تنظیم Pi خود

کارت microSD ، صفحه کلید و ماوس USB ، کابل اترنت یا Wifi dongle ، کابل HDMI خود را به Pi وصل کنید . پس از آن شارژر microUSB را نیز وصل کنید . منتظر بمانید تا Os بارگذاری شود و از آن جا می توانید با نام کاربری pi و رمز ورود raspberry وارد شوید .

هنگامی که منوی پیکربندی ( configuration menu ) ظاهر می شود ، سیستم فایل را گسترش داده و n Advanced Option حافظه را تقسیم کرده و نوع 256 را تایپ کنید . پس از آن ، Pi را راه اندازی مجدد کنید. اگر از Wifi dongle استفاده می کنید ، startx را برای راه اندازی دسک تاپ و اتصال به شبکه خود تایپ کنید.
پس از آن ، باید Pi خود را به جدیدترین نسخه به روز کنید. یک ترمینال را باز کنید و بنویسید :
sudo apt-get update
sudoapt-get upgrade
sudo rpi-update
و منتظر بمانید تا Pi به روز شود. پس از آن ، Pi خود را دوباره راه اندازی کنید.

مرحله 3: نصب نرم افزار

شما باید نرم افزار مورد نیاز را نصب کنید . اکنون rPlay را نصب کرده اید و به طور خودکار روی بوت اجرا می شود. Pi خود را دوباره راه اندازی کنید.

مرحله 4: فعال کردن RPlay

قبل از استفاده از rPlay ، باید license key را وارد کنید . 

مرحله 5 : اتصال دستگاه به RPlay

در iDevice خود ، به Airplay بروید و rPlay را انتخاب کنید . mirroring باید شروع شود !
کاربران Android برای اتصال به rPlay می توانند از برنامه YouMap استفاده کنند.

راه حل پنجم : استفاده از کابل AV کامپوزیت اپل


نحوه اتصال آیفون به تلویزیون و آینه کردن نمایشگر آیپد و آیفون .
اگر شما دارای یک آیفون یا آیپد قدیمی تر با یک کانکتور 30 پین هستید ( این یک آیفون 4s یا بالا تر باشد یا یکی از سه نسل اول iPad باشد ، آن را با یک کانکتور 30 پین خواهید داشت ؛ آیفون 5 و بعد ، آیفون 6 و بعد از آن ، همه مدل های مینی iPad Air و iPad و iPad Pro به جای آن Lightning هستند ) ، پس کابل AV کامپوزیت Apple گزینه خوبی است البته اگر بتوانید یکی از آن ها را پیدا کنید .

این کابل به روشی مشابه با آداپتور Lightning Digital AV  در بالا کار می کند ، به جز این که شما به جای HDMI باید از ورودی فیلم کامپوزیت در تلویزیون خود استفاده کنید و مطمئن شوید که هر فیلمی که می خواهید تماشا کنید SD است نه HD . شایان ذکر است که اپل دیگر آن را به طور مستقیم نمی فروشد ، بنابراین باید یک واحد دست دوم پیدا کنید .


بیشتر بخوانید :

آموزش فیلم گرفتن از صفحه گوشی آیفون iphone
اتصال موبایل به تلویزیون با Allcast

آموزشآیفوناپلاتصال آیفون به تلویزیونتحلیل و بررسیتکنولوژِیتلویزیون