فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی آموزش تنظیم ماهواره

زمان مطالعه : 9 دقیقه

فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی آموزش تنظیم ماهواره

جهت استفاده کردن کامل از تکنولوژی ها و امکانات تلویزیون الجی بایستی اتصالی شایسته داشته باشید و کانال های تلویزیون را به صورت صحیح پیکر بندی نمایید. اگر تلویزیون الجی فورکی برای منزل تان خریداری کرده اید، باید از قبل نحوه تنظیم کردن کانال ها داخل تلویزیون و فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی که شامل ( تنظیم کابلی، دیجیتالی و یا ماهواره ای) و هستند، را انجام دهید. روند تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی رسیور دار بایستی براساس الگوریتمی استاندارد باشد و برای ان که در نصب و تنظیم تلویزیون ال جی ماهواره سرخود با مشکلات تلویزیون ال جی رسیور دار روبه رو نشوید، تفاوت ها را کامل در نظر بگیرید.

پس ابتدا تصمیم بگیرید که چگونه کانال ها را راه اندازی نمایید. در ضمن همه ی توصیه هایی که در پایین ارائه می‌دهیم، برای مدل های متفاوت ال‌جی مناسب است.

راه اندازی اولیه تلویزیون الجی

راه اندازی کردن مناسب تلویزیون الجی جهت دریافت تلویزیونی دیجیتالی یا دریافت کانال های معمولی در ابتدا با روشن کردن تلویزیون‌تان شروع می‌شود. شما میتوانید با استفاده از دکمه ای که در پنل جلویی تلویزیون طراحی شده است و یا توسط ریموت کنترل از راه دور تلویزیون خود را روشن کنید. اولین باری که تلویزیون روشن می گردد، منوی اصلی بر روی نمایشگر الجی ظاهر میشود. باید جهت وارد کردن داده های مرتبط با موقعیت جغرافیایی اقدام نمایید و تلویزیون را کامل پیکر بندی کنید.

در این صورت اسانتر می‌توانید تجهیزات مربوط به ماهواره‌ را پیدا کنید. شما باید در مورد منطقه و کشور تان مشخصات کامل را وارد کنید. در مرحله راه اندازی اولیه بایستی وارد تنظیمات زبان راه‌اندازی شوید. بعد با انجام دادن این کار و روشن کردن مجدد تلویزیون همه ی برگه ها با زبان مادری منعکس خواهند شد. توجه کنید که تمام پارامتر ها را برای صفحه کلید و جستجوی صوتی انتخاب نمایید. این پارامتر ها به لیست کانال هایی که دستگاه تان ارائه می دهد، بستگی دارند.

اگر میخواهید از انواع تلویزیون ال جی در گوگل دیدن کنید جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون ال جی جدید بانه دات کام

اکنون مراحل راه اندازی به صورت زیر است:

  1. روشن کردن تلویزیون‌تان
  2. وارد قسمت منوی اصلی “صفحه اصلی” شوید.
  3. سپس به بخش “تنظیمات” بروید.
  4. بعد از ان به قسمت “اضافی” بروید که سه نقطه را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.
  5. در این مرحله با ظاهر شدن مجموعه ای از تب ها باید گزینه ای بنام “معمولی” را برگزینید.
  6. بعد زیر بخش “زبان” را انتخاب نمایید. سپس گزینه ای را بزنید که مناسب شما است.

 

نکته: در صورتی کاربر در این مرحله با اشتباهی روبه رو شود، هر زمان که بخواهد میتواند ان را تغییر دهد. اگر برای اولین بار که تلویزیون را روشن می نمایید، و تلویزیون روی زبان منطقه ای تنظیم شده باشد، به این معنی نیست که تنظیمات لازم ندارد. چون پیش می اید که نیاز به تغییر زبان رابط جهت جستجو در اینترنت باشید.

 

7. در مرحله بعد باید روی مکان دستگاه علامت گذاری کنید و زمان و تاریخ را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم کانال ها در تلویزیون الجی

اکنون جهت انجام تنظیمات مربوط به نحوه تنظیم کانال ها داخل تلویزیون ال جی برای دریافت تلویزیون دیجیتالی، تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی رسیور دار کابلی و یا ماهواره ای باید وارد تنظیمات مربوط به آن قسمت شوید و بعد از آن تمام مقادیر را تنظیم کنید. یعنی باید وارد قسمت “country” شوید.‌ سپس لیستی برای شما نمایان می‌شود که وضعیت فعلی را می توانید برگزینید. سپس جهت تکمیل آن باید روی کلمه “خروج” فشار دهید. اگر از طرفداران تلویزیون های دیجیتالی ال جی هستید با کلیک بر روی خرید بهترین تلویزیون ال جی بانه دات کام وارد نتیجه اول شوید .

مراحلفعال سازی رسیور تلویزیون ال جی
1ابتدا دکمه ( Settings ) یا (Q.MENU) ریموت را بزنید
2از منوی باز شده گزینه که یا چرخ دنده است با سه نقطه پشت سر هم را انتخاب کنید.
3سپس گزینه کانالها و سپس تنظیم کانال را انتخاب کنید
4سپس گزینه antenna را انتخاب کنید
5بعد دکمه next را بزنید
6ر این مرحله گزینه digital only برای پیدا کردن کانال های دیجیتال و کانال های انالوگ را بزنید.

نحوه تنظیم تاریخ و زمان دقیق

برای این منظور وارد منوی اصلی شوید و در آن بخش مربوط به تاریخ و زمان را انتخاب نمایید. در ضمن ناگفته نماند که تلویزیونی تولید شده توسط برند ال جی دارای دو نوع تنظیمات مربوط به تاریخ و زمان می باشد که با انتخاب کردن صحیح آن شما عملکرد صحیح نرم افزار بعدی را تعیین خواهید کرد.

ولی پیش می‌آید که با مشکلات تلویزیون ال جی رسیوردار روبرو شوید و شایعترین نوع مشکلات خاتمه سیگنال تلویزیون است. برخی از تنظیمات دیگر نیز مربوط به تنظیمات رنگ و نور تلویزیون می باشد.

تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی رسیور دار ؛ فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی

تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی اسمارت ؛ یکی از قسمت های اصلی مربوط به تنظیمات و راه اندازی تلویزیون ال جی رسیور دار بخش تیونینگ و جستجوی کانال ها و شبکه های قابل دریافت می باشد. که بخش تیونینگ تلویزیون رسیور دار ال جی از دو تیونر ورودی برخوردار است:

  1.  یک تیونر جهت دریافت امواج سیگنال آنتن هوایی
  2. تیونر بعدی برای دریافت امواج ماهواره

در نصب ماهواره تلویزیون ال جی توجه به ورودی تیونر معمولی همان تیونر RF است که سیگنال آنتن هوایی دریافت میکند. ورودی تیونر امواج ماهواره نیز در کنار همین تیونر RF قرار گرفته است و به نام کابل سیگنال سوئیچ LNB شناخته می شود. برای فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی باید وارد منوی ورودی های تلویزیون شوید. سپس با انتخاب دکمه ورودی ها وارد منوی “انتخاب ورودی بین تیونر” های دستگاه شوید. سپس با انتخاب کردن حالت “ماهواره داخلی تلویزیون الجی” این بخش فعال میشود.

تنظیمات متفاوت رسیور داخلی تلویزیون ال جی می توانید ماهواره موردنظرتان را جهت دریافت شبکه ها مشخص نمایید و سپس نام یا اسم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید. سپس ادامه مراحل فعال سازی و تنظیم رسیور تلویزیون ال جی را انجام دهید. در این صورت مرحله بعد از تمام شدن راه اندازی رسیور تلویزیون ال جی باید کانال های دریافتی را مرتب کنید.

 

چگونه تلویزیون الجی را جهت دریافت کانال های تلویزیونی دیجیتالی تنظیم نماییم؟

اکنون بعد از آنکه تنظیمات مربوط به راه اندازی تلویزیون ال جی را انجام دادید، می خواهید برای دریافت کانالهای تلویزیون دیجیتال و اضافه كردن ماهواره یاه ست به تلویزیون ال جی اقدام کنید. در ابتدا مطمئن باشید که مدل تلویزیونی که انتخاب کرده‌اید، قادر به دریافت سیگنال در “شکل” است. با این وجود اگر در ابتدا چنین عملکردی ارائه نگردیده باشد شما بایستی یک پیشوند و یا یک تیونر خریداری نمایید، ولی در صورتی که مدل شما قبلاً به آن مجهز بوده مستقیماً وارد تنظیمات شوید و اطلاعات مربوط به مدل های خاص و عملکرد شان را در منوی اصلی و دستورالعمل ها پیدا کنید.

نحوه تنظیم کانال ها داخل تلویزیون ال جی جهت دریافت تلویزیون دیجیتال کابلی و ماهواره ای

اگر تلویزیون هوشمند ال جی خریداری کرده اید وارد “منوی اصلی” شوید و سپس به قسمت “تنظیمات” وارد شوید. بعد از آن “کانال ها” و “جستجوی کانال ها و تنظیمات” را انتخاب نمایید، سپس “جستجوی خودکار” را برگزینید و در این صورت دستگاه قادر است, کانال هایی که بر روی تلویزیون شما موجود هستند را برای مشاهده در یک منطقه خاص پیدا نماید. در مرحله بعد باید به مشخص کردن منو اقدام کنید تا مشخص شود که سیگنال از کجا به دستگاه برسد.

بعد با منتظر ماندن شما فرایند جستجو به اتمام می رسد. این زمان ممکن است کمی طول بکشد و تا ده دقیقه بگذرد. جهت راه اندازی کردن کانالهای دیجیتال داخلی تلویزیون ال جی از طریق آنتن نیز می توانید اقدام کنید که باید گزینه مناسب را از لیست انتخاب کرده و بعد از آن که تنظیمات مربوط به آن را تکمیل کردید با تایید کردن این فرآیند به تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های موردنظرتان در هر کانالی بپردازید.

نحوه تنظیم تلویزیون ال‌جی ماهواره سر خود برای دریافت کانالهای تلویزیونی ماهواره ای

نصب ماهواره یاه ست در تلویزیون ال جی رسیور دار ؛ کانال های یک تلویزیون در صورتی به درستی ثبت می‌شوند که آنتن و کابل به درستی وصل گردد. اگر آنتن بیرونی و یا داخلی را جابجا نمایید، باید دوباره تنظیم خودکار را اجرا نمایید. چون تنظیم خودکار فقط برای تنظیم کانال هایی می باشد که در حال پخش هستند. در صورتی که سیستم قفل روشن باشد یک پنجره ظاهر شده که رمز عبور شما را می خواهد. اکنون شما میتوانید کانال ها را به دو صورت خودکار و دستی تنظیم کنید که ما به صورت مرحله به مرحله هر دو روش را ذکر خواهیم کرد.

 

تنظیم دستی کانال های تلویزیون الجی

در حالت دستی به شما توصیه می‌کنیم درصورت تغییر پارامترهای ماهواره و تنظیمات استاندارد ارائه شده توسط سازنده با هر نوع گزینه اتصالی، پیکر بندی را به صورت کامل به انجام برسانید.

  1. در مرحله اول وارد بخش “تنظیمات ماهواره” در “منوی اصلی” تلویزیون شوید.
  2. بعد از ان وارد قسمت کانال یابی دستی شوید. سپس در مرحله بعد به صورت دستی جستجو برای پارامترهای وارد شده شروع می شود. بعد از آن باید سیگنالی که مربوط به کانالهای مورد نظرتان است را در یکی از قسمت های VHF CH یا CHF CH به صورت دستی وارد نمایید.
  3. سپس باید گزینه Add یا Update را فشار دهید و در این صورت کانال ها اضافه می شوند. بعد از آنکه شبکه‌ها دریافت شدند به تعدادی کد نیاز پیدا خواهید کرد، در صورتی که کد ها را در دسترس نداشتید می توانید از طریق صدا و سیمای محلی خود کدها را دریافت کنید.

تنظیم خودکار کانال های تلویزیون الجی ؛ فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی

نحوه نصب ماهواره تلویزیون ال جی و تنظیم کردن کانال ها داخل تلویزیون الجی برای راه اندازی ماهواره با روش جستجوی خودکار به این صورت است. که باید موارد زیر را انجام دهید:

1. تیونر را به تلویزیون وصل کرده و این اتصال را از طریق ورودی HDMI انجام دهید. در صورتی که گیرنده داخلی باشد سیم به کانکتور پنل متصل خواهد شد.

2. سپس در مرحله دوم باید وارد “منوی” دستگاه شوید و تب مربوط به “کانال ها” را پیدا نمایید.

3. بعد از آن نوع سیگنال را در لیست باز شده برگزینید که در این مورد “اسپوتنیک” خواهد بود. و گزینه ی Antenna را انتخاب کنید.‌

4. اکنون در مرحله بعدی گزینه Digital Only را بزنید تا کانال های دیجیتالی را پیدا کند و می‌توانید روی “تنظیمات ماهواره” جهت تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی رسیور دار کلیک نمایید و با بررسی کردن پارامترهای وارد شده و درست بودن مقادیر میتوانید “Done” را بزنید.

5. سپس حالت جستجوی خودکار را تغییر دهید که در پایان با نصب برنامه ماهواره روی تلویزیون ال جی روبرو خواهید شد.

مشکلات تلویزیون ال جی رسیور دار

هنگامی که شروع به کانال یابی دستی و خودکار در تنظیم تلویزیون ال جی ماهواره سرخود می کنید. ممکن است شما با پیغام «بدون سیگنال» روبرو شوید که این یکی از مشکلات تلویزیون ال جی رسیور دار است. یا اینکه هنگامی که کانال ها را اضافه میکنید گزینه بروزرسانی تلویزیون ال جی شما غیرفعال باشد. در  صورت مشکل شما می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

۱. بررسی کردن ورودی کابل آنتن و ورودی کابل تلویزیون الجی
۲. چک کردن سیم متصل کننده آنتن به تلویزیون ال جی
۳. شکستگی و یا بروز هر نوع ایرادی مانند جا یابی نامناسب آنتن متصل شده به تلویزیون الجی

این موارد را در تنظیم تلویزیون ال جی ماهواره سرخود در نظر بگیرید و آنتن خود را بر اساس محل زندگی انتخاب نمایید. برای نصب ماهواره تلویزیون ال جی که باید از فروشنده کمک گرفته و بعد نسبت به خرید آن اقدام کنید. چون در بعضی مناطق با داشتن سیگنال قوی، و نزدیک بودن به دکل های صدا و سیما توسط یک آنتن رومیزی ساده هم می توانید سیگنال دریافت نمایید. ولی در بعضی مناطق ممکن است به آنتن های هوایی نیاز داشته باشید.

 

سخن پایانی ؛ فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را در مورد فعال سازی رسیور تلویزیون ال جی و تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی رسیور دار گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید تلویزیون ال جی اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneeh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید . 

اگر هنوز سوالی در مورد تنظیم تلویزیون ال جی ماهواره سرخود مانده که پاسخ ان را نیافتید . لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید . و در صورتی که موضوعی در متن درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط :

تفاوت تلویزیون سامسونگ QLED با OLED مقایسه QD OLED و Neo QLED

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،الجی بهتر یا سامسونگ تفاوت

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی چیست ؟ مزایا

بزرگترین تلویزیون سامسونگ و ال جی و سونی

سیستم عامل WEBOS چیست ؟بررسی سیستم عامل تلویزیون الجی

 


 

سوالات متداول

تنظیمات ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی چگونه است ؟

نصب ماهواره یاه ست در تلویزیون ال جی رسیور دار ؛ ورودی تیونر معمولی دستگاه که تیونر RF نام دارد سیگنال آنتن هوایی است.برای دریافت امواج ماهواره و کابل سیگنال از سوئیچ و یا LNB مربوطه وارد آن می شود. تنظیمات مختلف رسیور داخلی تلویزیون ال جی به شما امکان میدهد ماهواره های مورد نظرتان را برای دریافت کانال های متنوع انتخاب کرده و به لیست تان اضافه نمایید.

نحوه کانال یابی ماهواره تلویزیون ال جی چگونه انجام می شود ؟

ابتدا باید بر روی ریموت کنترل دکمه ( Settings ) یا (Q.MENU) را بزنید سپس در منوی باز شده گزینه چرخ دنده یا سه نقطه پشت سر هم را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه کانالها و تنظیم کانال را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه antenna رو انتخاب کنید و سپس دکمه next را بزنید . در این مرحله با انتخاب گزینه digital only برای پیدا کردن کانال های دیجیتال و انالوگ اقدام نمایید .

  • سعید

    سلام
    بعد از نصب تجهیزات قدرت سیگنال ندارم راهنمایی کنید همه تجهیزات نصب شده از سیم یکسره تا دیش رو پشت بام
    ممنون

    • تا خرید

      سلام سعید عزیز لطفا به سرویس کار وارد مراجعه کنید