راهنمای خرید انواع هدفون ؛ مقایسه هدفون های بی سیم و سیم دار

زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنمای خرید انواع هدفون ؛ مقایسه هدفون های بی سیم و سیم دار

راهنمای خرید انواع هدفون ؛ مقایسه هدفون های بی سیم و سیم دار ؛ اگر تا به حال به افرادی که در خیابان یا وسایل حمل و نقل عمومی هستند ، دقت کرده باشید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها از هدفون استفاده می کنند. بعضی از افراد از هدفون برای شنیدن موسیقی استفاده می کنند اما هستند کسانی که فقط می خواهند به اطرافیان خود بفهمانند كه مشغول هستند و نمی خواهند مزاحمتی برایشان ایجاد شود. با این حساب ، بیشتر مردم در برخی از دوره های زندگی خود از هدفون استفاده می کنند.
به همین دلیل ، انتخاب یک هدفون خوب باید ساده باشد ، نه ؟ اما اینطور نیست و انتخاب آن در واقع بسیار وقت گیر و چالش برانگیز است و به راحتی می توانید با گزینه های مختلف گیج شوید. ما برای کمک به شما مطالب زیر را گرداوری کرده ایم.


راهنمای خرید هدفون

در ادامه چند نکته مهم ذکر شده است که باید قبل از خرید یک هدفون به آن ها توجه کنید پس با ما همراه باشید ..

حساسیت

اگر در مورد میزان صدای هدفون خود بسیار حساس هستید ، باید حساسیت هدفون را بررسی کنید. حساسیت میزان بلندی صدای یک هدفون را مشخص می کند. اکثر هدفون ها تقریباً دارای حساسیت حدود 96 تا110 دسی بل هستند. هدفون های کمتر از 85 دسی بل صدای کمی دارند و باید از آن ها اجتناب شود و بالا تر از 110 دسی بل نیز ، می تواند به شنوایی شما آسیب برساند.

راهنمای خرید هدفون ؛ درایور ها

درایور های هدفون وظیفه دارند سیگنال های الکتریکی را به صدا تبدیل کنند. در بیشتر موارد ، هرچه درایو بزرگ تر باشد ، کیفیت کلی صدا نیز بهتر است. درایور ها  صدا را تقویت می کنند تا تجربه شنیدن  را برای ما ، لذت بخش تر کنند . اصولاً دو فناوری درایور وجود دارد ، balanced armature و دینامیک ( dynamic) . درایور های balanced armature معمولاً تنظیم می شوند تا در یک محدوده فرکانس خاص کارایی داشته باشند . اما ، آن ها از کیفیت بالای بیس در درایور های دینامیکی برخوردار نیستند. همچنین درایور های دینامیکی نسبت به درایور های balanced armature ، دوام بیشتر و قیمت مناسب تری دارند.

راحت و متناسب بودن

یافتن هدفونی که به بهترین وجه مناسب شما باشد تا ساعات راحتی شما را فراهم کند بسیار مهم است. معمولاً هدفون بالای گوش (over-ear  ) راحت ترین هدفون است ، اما حتی در اینجا نیز باید به برخی موارد توجه داشته باشیم . هنگام خرید این نوع هدفون ، اطمینان حاصل کنید که قسمت بالایی هدفون که روی سر شما قرار می گیرد ، باعث ناراحتی شما نشود. معمولاً قسمتی که روی سر قرار می گیرد ، دارای لایه هایی از فوم نرم است که به راحتی شما کمک می کنند. همچنین اطمینان حاصل کنید که قسمت هایی که روی گوش قرار میگرند نیز ، پرزدار و راحت هستند .

امپدانس

ما قصد نداریم به تعریف دقیق فنی امپدانس بپردازیم ، فقط بدانید که بیشتر هدفون هایی که دارای امپدانس پایین (16  تا 32 اهم ) هستند ، برای هدایت سطح صدای بالا به انرژی کمتری نیاز دارند. بنابراین ، هدفون با امپدانس پایین با دستگاه هایی با توانایی تقویت ضعیف مانند پخش کننده های موسیقی قابل حمل و تلفن های هوشمند به خوبی کار خواهد کرد. در همین حال ، هدفون هایی با امپدانس بالا به انرژی بیشتری برای ارائه سطح قابل قبول صوتی نیاز دارند. بنابراین ، هدفون های استودیویی با امپدانس 250 اهم ، برای هدایت صدا به یک منبع تغذیه اختصاصی ( مانند آمپلی فایرها ) نیاز دارند. بنابراین ، شما باید در این مورد به طور گسترده تحقیق کنید.

راهنمای خرید هدفون ؛ اتصال هدفون ها

  • سیم دار
    فناوری در دنیای صوتی پیشرفت کرده است ، اما با توجه به این اتفاق اکثر افراد هنوز هدفون سیمی را به هدفون بی سیم ترجیح می دهند.
    بیشتر افرادی که به خرید یک هدفون جدید می پردازند بین این دو گزینه سیمی و بی سیم مردد می شوند . در ادامه قصد دارم چند دلیل برای شما بیاورم که چرا هدفون های سیمی همچنان بهترین انتخاب برای شما هستند.در ابتدا اجازه دهید کیفیت صدا را بررسی کنیم.

  • مدت هاست که هدفون های سیمی در مقایسه با هدفون بی سیم از نظر کیفیت صدا ، حرف اول را می زنند. اگرچه این ممکن است هنوز درست باشد ، اما هدفون های بی سیم به ویژه هدفون های بلوتوث بهبود چشمگیری در کیفیت صدای خود کرده اند. با این حال ، همه هدفون های بلوتوثی از کیفیت صدای بالای یکسانی برخوردار نیستند و برای تجربه صدای بهتر باید هدفون های بی سیم رده بالایی تهیه کنید. هدفون بی سیم پیشرفته گران است ، اما اگر به دنبال هزینه کمتری هستید و همچنان کیفیت صدای بهتری مد نظر شماست ، هدفون های سیمی بهترین انتخاب هستند.


  • هدفون های سیمی از لحاظ سازگاری و دوام باتری نیز مزایایی دارند. همچنین بسیاری از آن ها فاقد باطری هستند که این مسئله نگرانی ما را از تمام شدن عمر باتری کاهش می دهد .
  • بی سیم 

    در چند سال گذشته هدفون های بی سیم رشد چشمگیری داشته اند و به این دلیل است که آن ها به شما امکان می دهند بدون اتصال سیم به تلفن خود از موسیقی یا صدا لذت ببرید.
    اکثر هدفون های بی سیم از اتصال بلوتوث استفاده می کنند ، پس اگر از آویزان شدن سیم بین هدفون و تلفن خود اذیت می شوید ، یک هدفون بی سیم انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

 

راهنمای خرید هدفون ؛ نتیجه گیری 

اکنون با شناختی که از هدفون ها و نکات مهم خرید آن ها مثل امپدانس ، حساسیت ، نوع اتصال و .. داریم ، موقع خرید هدفون می توانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم .


بیشتر بخوانیم:
آموزش اتصال هدفون بلوتوثی به دستگاه های مختلف

بررسیراهنمای خریدمقایسههدفونهدفون بلوتوث