آیا پاور بانک برای گوشی ضرر دارد ؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه

آیا پاور بانک برای گوشی ضرر دارد ؟ ممکن است شنیده باشید که برخی از کاربران تلفن شکایت دارند که یک پاوربانک باتری تلفن آن ها را خراب کرده . سپس نتیجه گرفته اند که پاوربانک ها به باتری تلفن آسیب می رسانند. آیا استفاده از پاوربانک به باتری تلفن شما آسیب می رساند؟

آیا پاور بانک برای گوشی ضرر دارد ؟


در برخی از مناطق این باور وجود دارد که استفاده از پاوربانک سریعتر از شارژر معمولی باعث خراب شدن عمر باتری یا عملکرد آن می شود. این چقدر صحت دارد ؟ آیا از نظر علمی اثبات شده است ؟
پاسخ مستقیم به سوال فوق این است : هیچ دلیل علمی بر این عقیده نیست که استفاده از پاور بانک ، منجر به زوال سریعتر عمر باتری تلفن هوشمند یا هر نوع دستگاه دیگری می شود.

پاوربانک ها برای شارژ تلفن یا دستگاه دیگر شما در ولتاژهای خاص و درجه بندی های مختلف برق طراحی شده اند. این ها از رتبه بندی استانداردی که دستگاه های شما از قبل استفاده می کنند پیروی می کنند. استفاده از پاوربانک به هیچ وجه به باتری تلفن شما آسیب نمی رساند ؛ با این حال ، مانند هر تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی دیگر ، یک دستگاه غیر استاندارد قادر به آسیب رساندن است. کابل های غیر استاندارد در خانه ها منجر به آتش سوزی می شوند. لاستیک های غیر استاندارد شما را در معرض افزایش خطر تصادفات خودرو قرار می دهد. بلوک های سیمانی و مخلوط های بتونی غیر استاندارد منجر به ریزش ساختمان ها و سازه ها می شود.

 

آسیب هایی که پاور بانک به باتری گوشی وارد می کند!

به همین ترتیب ، یک پاوربانک بی کیفیت می تواند به باتری تلفن شما آسیب برساند و باعث شود سریعتر از حد معمول خراب شود. یک پاوربانک با کیفیت پایین می تواند به طور بالقوه ولتاژ کم یا بالاتری از آنچه تلفن شما برای کنترل آن طراحی کرده ارائه دهد . و این نه تنها به باتری تلفن بلکه به سایر مدارهای الکتریکی موجود در آن آسیب می رساند. پاور بانکی که به درستی طراحی و مطابق با استانداردهای با کیفیت بالا ساخته شده باشد. هیچ ضرری برای تلفن هوشمند ، پخش کننده موسیقی یا تبلت شما ندارد. همچنین توجه داشته باشید که شما باید از پاوربانک با درجه قدرت متناسب با تلفن خود استفاده کنید. استفاده از پاوربانکی که ولتاژ بالاتری از آنچه تلفن شما برای کنترل آن ساخته شده تخلیه می کند امری خطرناک است و می تواند به باتری تلفن شما آسیب برساند.

 

 

پاوربانک های با کیفیت خوب اغلب دارای سیستم های پیشرفته ای هستند که برای محافظت از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگر شما در برابر شارژ بیش از حد ، گرم شدن بیش از حد ، جریان بیش از حد و ولتاژ بیش از حد ، ساخته شده اند. این پاوربانک ها به صورت هوشمند تر برای شناسایی و محافظت از تلفن شما طراحی شده اند.

نتیجه

در نتیجه ، آنچه به باتری تلفن شما آسیب می رساند ، پاوربانک های نامرغوب هستند. پس باید چکار کنید؟ از خرید پاوربانک های ارزان و نامعتبر بپرهیزید ، به خصوص اگر تلفن هوشمند خوبی دارید. این موارد معمولاً از کیفیت نامرغوبی برخوردار هستند و احتمالاً به باتری تلفن شما آسیب می رسانند. این یک منطق ساده است : اگر تلفن هوشمند شما برای شما ارزش زیادی دارد ، باید از لوازم جانبی با کیفیت خوب به همراه آن استفاده کنید ، خصوصاً در مورد لوازم جانبی شارژ باتری و شارژر . سرانجام ، این مهم است که هنگام خرید پاوربانک برای استفاده با دستگاه های خود ، حتماً امتیازات قدرت را بررسی کنید تا تأیید کند ولتاژ و نیرویی را که برای تلفن شما مشخص شده تخلیه می کند.

اگر می بینید کسی شکایت دارد که یک پاوربانک به تلفن او آسیب رسانده است ، احتمال این وجود دارد که تلفن مذکور را با یک پاوربانک با کیفیت پایین شارژ کرده است . استفاده از پاوربانک به خودی خود به باتری گوشی شما آسیب نمی رساند.

سایت تا خرید همواره محصولات با کیفیت را ارائه می دهد . جهت مشاهده و خرید بهترین پاور بانک ها روی لینک خرید پاور بانک کلیک کنید .
پاور بانکخرید پاوربانکمعایب پاور بانکنقد و بررسی