مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک ، سونی بهتره یا پاناسونیک ؟

زمان مطالعه : 11 دقیقه

مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک ، سونی بهتره یا پاناسونیک ؟

انتخاب تلویزیون در این دوران که واقعا با مارک‌های مختلفی که وارد بازار شده است تا مقداری سخت شده است. اما اگر شما از کارکرد و ویژگی‌های هر مدل آگاه باشید بدون شک انتخاب درست و مطابق با نیازهایتان را خواهید داشت. به همین دلیل ما اینجا به بررسی دو تا از مدل‌های بی‌نظیر که برای خود دارای نام و نشان بالایی در بازار هستند می‌پردازیم. تمام تلاش برای افزودن اطلاعات به اگاهی‌های شما می‌باشد. ما در این مبحث قصد داریم در مورد فرق ، تفاوت و مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک و اینکه تلویزیون سونی بهتر است یا پاناسونیک مطالبی مهم و کلیدی را برای شما شفاف سازی کنیم .
برند Sony که جز اولین برندها در ساخت تلویزیون به شمار می‌آید یکی از بهترین مارک‌ها و بهترین انتخاب‌ برای خرید می‌باشد. در کنار سونی برندهای متنوع دیگری نیز در عرصه بازار وجود دارند، یکی از انها برند Panasonic می‌باشد که خود طرفداران مخصوصی برای خود ایجاد کرده است. بدون شک هر برندی دارای نقاط ضعف و قوت‌های بی‌شماری است که ما سعی بر بررسی انها را در این مقاله داریم.

تلویزیون سونی بهتر است یا پاناسونیک ؟

انتخاب در حالت کلی تا حدی شما را دچار سردرگمی خواهد کرد موجب می شود تا انتخابتان در اخر مطابق میلتان نباشد. برای همین هنگام انتخاب شما باید قبل از بررسی فرق تلویزیون سونی با پاناسونیک و ویژگی‌های مارک تلویزیون‌ها خواسته‌های خودتان را در نظر بگیرید. سپس مطابق آنچه در نظر دارید به دنبال مدل ایده ال خود باشید. تلویزیون‌های سونی به دلیل شهرتی که سالیان زیادی است برای خود به وجود آورده اند، معمولا رتبه بالاتری هنگام انتخاب به دست خواهند آورد. اما ممکن است که برای پاسخگویی به نیازهای شما به هیچ عنوان مناسب نباشد . پس شما بهتر است هر موقع ویژگی‌های مورد نظرتان را در برند دیگری مشاهده کردید دست به خرید بزنید‌‌، صرفا به دنبال شهرت و اسم برند نباشید تا دچار پشیمانی نشوید.

کمپانی سونی

کمپانی سونی یکی از اولین کمپانی‌ها در ساخت و تولید تلویزیون می باشد که دارای سابقه‌ی درخشانی از نظر کیفیت عالی محصولاتش می‌باشد. بنیانگذاری کمپانی سونی به سال 1946 برمیگردد که تا به امروز به فعالیت خود با قدرت فراوانی ادامه داده است. این دوام و ماندگاری تا به امروز موجب شهرت بی حد و حساب این شرکت شده است. کمپانی سونی سال 1960 تلویزیونی بدون رنگ با شاخص سیاه سفید ساخت که خود موجب شناخت بی‌نظیر این کمپانی در میان جهان شد.

سپس بعد از گذشت مدت زمان هشت سال این‌ بار با طراحی تلویزیون رنگی وجود خودش را به جهان یادآور شد. تا به امروز کمپانی سونی به فعالیت خود ادامه داده است این مدت زمان طولانی موجب پیشرفت و بهتر شدن محصولات شرکت سونی بالخصوص تلویزیون شده است که هر ساله تلویزیون‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فردی وارد بازار خواهد کرد.

اگر از سخت افزار قدرتمند و کیفیت تصویر واقعی سونی خوشتان می آید پیشنهاد ما سرچ این جمله در گوگل می باشد و اینکه بر روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون ال ای دی سونی بانه دات کام

کمپانی پاناسونیک

شرکت پاناسونیک سال‌های طولانی است که پا به عرصه تولیدات لوازم الکترونیک گذاشته است. این کمپانی اولین تلویزیون آنالوگ خود را در 1961 به بازار فروش ارائه کرده است. قدمت طولانی این شرکت و ماندگاریش تا به امروز دلیل بر رضایت مردم و خریداران از محصولات این برند می‌باشد. این شرکت در عرصه تلویزیون‌های آنالوگ شهرت فراوانی را به دست آورد اما با روالی که پیشرفت علم و فناوری در سطح جهان، در سال 2006 متوجه شد.

که دیگر تلویزیون‌های آنالوگ نمی‌توانند پاسخگویی نیاز مردم جامعه باشند به همین دلیل دست به ساخت تلویزیون‌های دیجیتالی زد .که در این عرصه نیز توانست در مدت زمان بسیار کمی شهرت بی نظیری را به دست بیاورد. تا به امروز نیز در تولید تلویزیون‌های پیشرفته همچنان اسم و رسم مخصوص به خودش را حفظ کرده است. در این قسمت شما را بهتر با کاربرد این دو نوع سیستم عامل‌ آشنا خواهیم کرد.

فرق سیستم عامل تلویزیون سونی با پاناسونیک

سیستم عامل به عنوان قسمت مهم و اساسی در تلویزیون شناخته شده است. OS یا سیستم عامل بخش اصلی از کارهای تلویزیون را برایتان راحت‌تر خواهد کرد. موجب کارکرد اسان و سریع در تلویزیون‌ها خواهد شد. امروزه سیستم عامل‌های زیادی طراحی شده‌اند که همه انها در حالت کلی مشابه یکدیگر و یک کار را انجام می‌دهند. اما از نظر جزییات تا حدی با یگدیگر متفاوت هستند و هرکدام از انها ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند.
سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌های سونی و پاناسونیک متفاوت می‌باشد. پاناسونیک از فایرفکس که سیستم عامل جدید شرکت Mozilla می باشد برخوردار است . سونی از اندروید بهره می برد که به دلیل وجود گوشی‌های اندروید اکثریت مردم با نام و کارایی اندروید تا حدی آشنایی دارند. این سیستم عامل یکی از ویژگی‌های برجسته‌ایی که موجب محبوبیت فراوان آن شده است. کارکرد راحت و آسان آن می‌باشد که باعث شده است تا سریع همه افراد بتوانند بدون داشتن اطلاعات مخصوص با آن کار کنند. کاربرانی که تمایل به خرید تلویزیون های با کیفیت پاناسونیک با قیمت های به صرفه را دارند می توانند بر روی خرید تلویزیون هوشمند پاناسونیک بانه دات کام کلیک کرده و وارد نتیجه اول شوید .

 

تفاوت تلویزیون سونی با پاناسونیک در سیستم عامل

در فرق و مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک خوب است بدانید که در سیستم عامل تلویزیون های پاناسونیک از سیستم عامل فایرفکس (FirefoxOS) و تلویزیون های 8k سونی و سایر مدل ها از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. اما شرکت سونی یکی از برنامه‌هایی که دارد تغییر سیستم عامل اندروید به گوگل تی‌وی در سال‌های آینده می‌باشد. سیستم عامل اندروید موجب ایجاد شور و هیجان زیادی هنگام تماشا تلویزیون برای شما خواهد شد. به دلیل دسترسی کامل و سریعی که با انواع سیستم‌های بازی که دارد محبوبیت بی‌نظیری را در میان طرفداران گیم پیدا کرده است. کار کردن با این سیستم عامل کاملا ساده و بدون دردسر می‌باشد. بدون داشتن هیچ نوع مشکلی می‌توانید سریع کار با آن را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرید. همچنین به دلیل دسترسی به تمام فیلم‌های جدید انلاین و اخبارهای داغ در رده بهترین سیستم عامل‌های موجود قرار دارد.

کیفیت تصویر تلویزیون های سونی بهتره یا پاناسونیک 

کیفیت تصویر در تلویزیون به عنوان یک محصول دیداری شنیداری یکی از اولویت‌های انتخاب می‌باشد. هنگام خرید تلویزیون باید تا حد زیادی به میزان رزولوشن و واضح بودن تصاویر دقت کنید. زیرا در حالتی که کیفیت تصاویر بی‌نظیر نباشد دیگر تماشا کردن تلویزیون نیز بدون لذت و هیجان خواهد شد.
کیفیت تصاویر در هر دو تلویزیون عالی می‌باشد اما دارای تفاوت‌هایی هستند که در میزان وضوحیت تصاویر بسیار تاثیر گذار هستند. تلویزیون‌های سونی قدرت پخش تصاویر بدون کیفیت یا دارای کیفیت پایین را به صورت 4k دارند. پس با این حالت شما می‌توانید فیلم‌های قدیمی را با کیفیت عالی تماشا کنید. همچنین وجود فناوری HDR در نشان دادن تصاویر با کیفیت منحصر به فرد بسیار نقش بسزایی دارد‌. فناوری HDR موجب می‌شود تا تصاویر در حال پخش با ترکیب رنگ طبیعی و کیفیت باور نکردنی اجرا شوند. طوری که هنگام تماشا حس و حال واقعی بودن صحنه‌ها در شما به وجود خواهد آمد. وجود فناوری Xwide Angle Panel باعث شده است تا شما بتوانید تصاویر را در هر زاویه ایی بدون تغییر کیفیت در میزان وضوح و رنگ مشاهده کنید.

تلویزیون‌های جدید پاناسونیک نیز دارای میزان کیفیت عالی هستند. این‌تلویزیون‌ها با کیفیت تصویر اولترا اچ دی ULTRA HD توانایی پخش تصاویر به صورت بی‌نظیر را دارند. همچنین فناوری HDR نیز در ارائه تصاویر به صورت طبیعی نقش مهمی را در کیفیت این برند از تلویزیون ایفا می‌کند. تلویزیون های پاناسونیک با کیفیت تصویر اچ دی ، فول اچ دی و فورکی طراحی شده اند . در نتیجه می توانید هر مدل را که خواستید خریداری کنید .

کیفیت صدای تلویزیون سونی بهتر است یا پاناسونیک ؟

در پاسخ به این سوال که کیفیت صدای تلویزیون سونی بهتر است یا پاناسونیک ؟ باید گفت که کیفیت صدا در تلویزیون جایگاه ویژه‌ایی دارد . که باید هنگام خرید و انتخاب محصولی مانند تلویزیون بسیار به توانایی‌های قسمت کیفیت صدا توجه شود. تا بعد از خرید با مشکل مواجه نشوید. هر کدام از تلویزون‌های سونی و پاناسونیک به دنبال ساخت تلویزیون‌هایی با ویژگی منحصر به فردی هستند که از صدای بدون عیب و نقص برخوردار باشد. هر برند تلاش می‌کند تا محصولاتی با بالاترین کیفیت از هر نظر در اختیار شما قرار دهد.
در تلویزیون‌های پاناسونیک برای ارتقای کیفیت عالی از فناوری Dolby Atmos استفاده شده است. این‌فناوری بی نظیر موجب می‌شود تا صدا به صورت همه جانبه و فراگیر در محیط پخش شود. موجب می‌شود تا صدا یکنواخت و مداوم به گوش شما برسد. تلویزیون‌های سونی نیز از کیفیت صدا مطلوبی بهره‌مند هستند. استفاده از فناوری‌های جدید و مدرن موجب می‌شود تا صدا بدون ناخالصی و واضح به گوش شما برسد.

وجود فناوری اکوستیک در این تلویزون‌ها موجب شده است تا صدا نه فقط از بلندگو‌ها بلکه از تمام صفحه نمایشگر تلویزیون پخش شود. این عملکرد باعث شده است تا صدا بسیار واضح به گوش شما برسد. از نظر کیفیت صدا همانطور که هر دو برند تلویزیون را مورد بررسی قرار دادیم به طور کلی دارای کیفیت صدا عالی هستند. که انتخاب انها از لحاظ کیفیت صدا کاملا باید مطابق انتظارتان خودتان باشد.

دیزاین و طراحی تلویزیون سونی بهتر است یا پاناسونیک ؟

طراحی ظاهری انتخاب اولیه بسیار تاثیر گذار است. تلویزیون باید طوری طراحی شده باشد تا هنگامی که در نگاه اول آن را می بینید بتواند در ذهنتان تاثیر بگذارد. طراحی و دیزاین به یکی از اولویت‌های انتخاب محصولات خانگی تبدیل شده است، به همین دلیل شرکت‌های سونی و پاناسونیک هنگام طراحی سلیقه زیاد به خرج خواهند داد. طراحی ساده در عین حال مدرن در تلویزیون‌های سونی و پاناسونیک به چشم می‌خورد.

حاشیه تلویزیون‌ها طوری ساخته شده است که هیچ مزاحمتی برای دید شما ایجاد نخواهد در هر زاویه بنشینید تصاویر بسیار واضح برای شما نشان داده خواهند شد. این دو برند محصولاتشان را در اندازه‌های مختلف وارد بازار کرده تا از این نظر برای خریداران مشکلی ایجاد نشود. تلویزیون‌های برند سونی و پاناسونیک هر دو دارای نمایشگر‌های LED و ‌OLED می باشند. اما تا حد زیادی این دو برند از نظر طراحی پایه ها و قاب اطراف نمایشگر فرق دارند.

تفاوت ریموت کنترل تلویزیون سونی با پاناسونیک

ریموت کنترل‌های هوشمند کار را برای شما بسیار راحت و سریع خواهند کرد. هنگام استفاده از ریموت کنترل هوشمند سونی لازم نیست حتما آن را روبروی حسگر تلویزیون بگیرید زیرا به دلیل هوشمند بودن این محصول بسیار سریع در هر شرایطی می‌توانید با تلویزیون ارتباط برقرار کند. این ریموت کنترل پد لمسی نیز دارد که این قسمت تنها در ریموت کنترل تاویزیون‌های سری جدید مشاهده می‌شود. دکمه‌های فیزیکی نیز روی ریموت مشاهده می‌شود تا شما مطابق میل خودتان با هر کدام راحت‌تر بودید از آن استفاده کنید.

کنترل تلویزیون پاناسونیک نیز دارای طراحی ساده با دکمه‌های فیزیکی می‌باشد که از طریق انها می‌توانید انچه می‌خواهید را بر روی تلویزیون اعمال کنید. از نظر ریموت کنترل در حال حاضر برند سونی یک قدم از پاناسونیک جلوتر می‌باشد که انتظار می‌رود در سال‌های جاری کمپانی پاناسونیک بتواند این‌قسمت را نیز تقویت کند. در ریموت کنترل تلویزیون پاناسونیک نقص و کمبود‌هایی وجود دارد که موجب پایین آمدن کیفیت این تلویزیون در حالت کلی خواهد شد. دکمه‌هایی با عنوان دستیارهای صوتی در میان دکمه‌های روی ریموت کنترل مشاهده نمی‌شود.

امکانات هوشمند و دستیار‌های صوتی Sony و Panasonic

تکنولوژی وای‌فای و دستیارهای صوتی در تلویزیون‌های سونی بسیار پیشرفته است. شما با استفاده از انتخاب زبان مورد نظرتان می‌توانید به راحتی از طریق دستیارهای صوتی از طریق صوت با تلویزیون‌تان ارتباط برقرار کنید. تا کارهایتان سریع‌تر پیش برود. دستیارهای صوتی آمازون و الکسا (Alexa) در تلویزیون‌های هوشمند سونی به چشم می‌خورد . که از نظر عملکرد بسیار سریع و بدون عیب و نقص عمل می‌کنند. اتصال به وای‌فای در این تلویزیون موجب شده است تا شما بتوانید با متصل شدن به اینترنت از طریق تلویزیون به تماشای جدیدترین اخبار یا فیلم و حتی به انجام بازی‌های انلاین بپردازید.

تلویزیون‌های پاناسونیک نیز از دستیار‌های صوتی امازون الکسا و برنامه نتفلیکس (Netflix) و یوتیوب (YouTube) برخودار می‌باشند. که موجب راحتی کار شما با تلویزیون خواهد شد. گوگل اسیسنت (Google Assistant) نیز برای این برند از تلویزیون‌ها طراحی شده است. اما در بسیا ی از مواقع با مشکل مواجه خواهد شد که باید این قسمت مورد بررسی طراحان تلویزیون‌های پاناسونیک قرار بگیرد تا بر طرف شود.

تفاوت تلویزیون سونی با پاناسونیک از نظر اتصالات خروجی و ورودی 

در این مطلب فرق و مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک خوب است بدانید که اتصالات و کابل های خروجی و ورودی در تلویزیون ها از دیگر امکانات به شمار می آید. شما با وجود قابلیت اتصال USB می‌توانید که به محتویات داخل فلاش و مموری را بر روی صفحه نمایشگر بزرگی مشاهده کنید و لذت ببرید. وجود جایگاه‌های اتصال HDMI در تلویزیون‌های سونی و پاناسونیک مقداری تعدادشان متفاوت است که این تقاوت به سایز و اندازه تلویزیون که شما خریداری می کنید بستگی دارد. اتصال از طریق بلوتوث نیز که بسیار پرکاربرد است در هر دو برند تلویزیون مشاهده می‌شود. برای اینکه مطالب بالا را بهتر بفهمید می توانید از سایت اصلی پاناسونیک و نیز سایت ویکیپدیا سونی بروایا دیدن کنید . به علاوه در جدول زیر می توانید مقایسه و تفاوت دو مدل تلویزیون سونی با پاناسونیک را مشاهده نمایید .

مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیکPanasonic 43HX635DXSONY X75H
نوع نمایشگرLEDLED
رزولوشن4K, 3840 x 2160 Pixels 4K, 3840 x 2160 Pixels
نسبت تصویر 16:09 16:09
فرمت های ویدیوییMP4, MPEG MP4, MKV, AVI, 3GP, WMV
خروجی صدا20 وات20 وات
پورت Usb 22

تفاوت و فرق تلویزیون سونی با پاناسونیک از نظر قابلیت گیمینگ  

قابلیت گیمینگ که در سال‌های اخیر به تلویزیون‌ها اضافه شده است. طرفداران زیادی را برای خود به وجود آورده است. این‌ قابلیت ویژه که در میان اکثریت جوانان به یکی از دلایل انتخاب خرید تلویزیون تبدیل شده است بسیار نکته مهم و قابل توجهی می‌باشد. برندهای سونی و پاناسونیک در ارتقا دادن به این‌قابلیت بسیار تلاش کرده و تا حدی می‌توان گفت که موفق بوده‌اند. این دو برند از تلویزیون به دلیل کیفیت صدا و تصویر عالی بازی را برایتان پر هیجان تر خواهند کرد.

فناوری HDR موجود در انها موجب شده است تا تصاویر این تلویزیون‌ها بسیار شبیه واقعیت باشد. همین خصوصیت باعث خواهد شد تا هنگام بازی کردن صحنه‌ها را واقعی ببینید و کاملا غرق انجام بازی شوید. زاویه دید بی نظیری که این دو برند از آن بهره مند هستند یکی دیگر از خصوصیات عالی برای یک گیمینگ فوق العاده می‌باشد. تاخیر کم در هنگام انجام بازی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های یک وسیله گیمینگ در میان علاقه مندان به بازی نام برده می‌شود. به همین دلیل است که تلویزیون‌های سونی و پاناسونیک به خاطر تاخیر کم در انجام عملکرد و بازدهی عالی بازی به دو برند عالی برای گیمینگ تبدیل شده‌اند.

قیمت که امروزه به عنوان یکی از دلایل خرید یک محصول تبدیل شده است، بسیار نکته حائز اهمیتی می‌باشد. زیرا ما باید مطابق توان مالی مان نسبت به خرید اقدام کنیم. اما در هر شرایط قیمت مطابق ویژگی‌های هر محصول تعین خواهد شد. شما بهتر است ابتدا شرایط و خواسته‌های خودتان را ملاک خریدتان قرار دهید تا در پایان کار قیمت برایتان مشکل ساز نشود.

کلام پایانی ؛ تفاوت تلویزیون سونی با پاناسونیک

در این مقاله ما سعی بر خراب نشان دادن یک برند یا خوب نشان دادن را نداشتیم. تنها تلاش ما بر این است که بتوانیم مشخصات و ویژگی‌های برندهای مختلف را در فرق و مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ با یگدیگر در اختیار شما قرار دهیم. تا مقداری انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم. و بتوانید محصولی با نهایت رضایت و اطمینان خریداری کنید. ما خصوصیات و قابلیت‌های تلویزبون‌های سونی و پاناسونیک را تا حدودی در مطلب مقایسه و فرق تلویزیون سونی با پاناسونیک بحث کرده‌ایم . دیگر نظر دادن در مورد بهتر بودن به نظر و سلایق خودتان باز خواهد گشت.

امیدواریم که با مطالعه این مقایسه که تلویزیون سونی بهتر است یا پاناسونیک ؟ پاسخ سوال خود را گرفته باشید در صورتی که مایل به خرید تلویزیون سامسونگ اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت بانه دات کام baneeh.com مراجعه کنید. مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی در مورد تلویزیون سونی بهتره یا پاناسونیک مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید. و در صورتی که موضوعی در متن درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند.

 

مطالب مرتبط :

مقایسه تلویزیون هایسنس با ال جی ، کدام بهتره ؟ تفاوت ها

مقایسه تلویزیون ایکس ویژن با ال جی ، تفاوت ها

سیستم عامل WEBOS چیست ؟بررسی سیستم عامل تلویزیون الجی

نحوه فارسی سازی تلویزیون ال جی آموزش فارسی کردن منو

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،الجی بهتر یا سامسونگ تفاوت

تلویزیون کریستال سامسونگ چیست ؟ مقایسه تلویزیون نانوسل با Crystal


سوالات متداول

تلویزیون پاناسونیک بهتر است یا دوو ؟

یکی از مزایای تلویزیون های دوو استفاده از سیستم عامل اندروید است . در کنار رابط کاربری سریع و راحت با پردازنده قدرتمند . اما از لحاظ کیفیت صدا و تصویر به پای تلویزیون های پاناسونیک نمی رسد . و اینکه پاناسونیک در تلویزیون های هوشمندش از سیستم عامل فایرفکس برخوردار می باشد .

چرا تلویزیون سونی بخریم ؟

تلویزیون سونی با سخت افزار قدرتمند و کیفیت تصویر و صدای واقعی یکی از بهترین برندها برای کاربرانی است که به کیفیت تصویر شفاف و رنگ های واقعی اهمیت زیادی می دهند .

  • رضا

    سلام دوست گرامی یک کارگرم ومیخواهم برادرانه یک تلویزون خوب وکارای بالاباپول کا رگری ازشماسروران خریداری کنم اگردوست داری دعای خیرپشت سرشماوخانواده تان باشددلفقیرخداشادکن،((یاعلی مرتضی(ع)جانم به فدایت))اگرمر دی بسمالله@

  • حسین

    سلام،پانوسونیک مرگ ندارم

  • دارا شاد

    معلومه پاناسونیک آره بابا ،بهترین لامپ تصویر تلوزیون در آسیا مال پاناسونیک و توشیبا است با این کارها نمیشه کسی که این تلوزیون هارو داشته بیاد اسنوا یا ال جی یاهرمارک دیگه ای رو بخره