تکنولوژی Slim Backlight Drive چیست ؟ کاربرد آن در تلویزیون هوشمند

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تکنولوژی Slim Backlight Drive چیست ؟ کاربرد آن در تلویزیون هوشمند را در این مطلب مورد بررسی قرار داده ایم . اگر به دنبال خرید تلویزیونی جدید هستید و می خواهید بهترین تلویزیون را داشته باشید . بهتر است به تکنولوژی های جدید نگاهی بیاندازید و از آنها و کارایی هر کدام آگاهی کامل داشته باشید . مثلاً سامسونگ در تلویزیون های جدیدش از قابلیتی به نام کوانتوم دات استفاده می کند . که کیفیت تصاویر و وسعت رنگ و وضوح و جزئیات را چند برابر نمایش می دهد . ال جی هم در نسل سوم محصولات سوپر UHD « تلویزیون های جدید ال جی »از تکنولوژی نانو سل « ano Cell» استفاده کرده است . این تکنولوژی به گفته ی ال جی روشنایی را چندین برابر ارتقاء می دهد و خلوص رنگها را افزایش می دهد .

همه ی تصاویر با این تکنولوژی  واقعی تر و زنده تر به نظر می رسند . سونی هم در نسل جدید تلویزیون های سونی از قابلیتهای زیادی بهره گرفته است که در این قسمت به معرفی چند تکنولوژی جدیدش می پردازیم . کمپانی های مختلف در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی «CES» تلویزیون های جدید با قابلیت های جدید را معرفی می کنند . در این میان ال جی و سامسونگ قصد دارند نبض بازار را در دست بگیرند و به همین جهت در تولید و گنجاندن قابلیت های متعدد وکاربردی دست و دلباز هستند . تلویزیون های OLED از سوی این دو تولید کننده روانه ی بازار شد .تکنولوژی Slim Backlight Drive چیست ؟  بعد از آن رقابت بر سر طراحی شروع شد و تلویزیون های تخت جای خود را به تلویزیون های منحنی دادند .

 

Slim Backlight Drive

اما در عرض دو سال ال جی به بزرگترین تولید کننده ی پنلهای OLED تبدیل گشت و سامسونگ هم بخاطر اینکه از این رقابت جا نماند با تولید تلویزیون های QLED نظر کاربران را به سوی خود جلب کرد. سونی هم که انگار تمایلی به رقابت و کپی برداری ندارد ، تنها سازنده ای که دوست دارد خودش داشته باشد و همچنان متفاوت .سونی به تولید تلویزیون های LCD مشغول است ، اما قابلیتها و امکانات متفاوتی را به این پنلهای LCD افزوده است . Sony درتلویزیونهای جدیدش از تکنولوژی Backlight Master Drive و Slim Backlight Drive+ استفاده کرده است و این یعنی روند رو به رشدی در انتظار این شرکت ژاپنی است. این قابلیت در بین بهترین تلویزیون های سونی وجود دارد.

 

فن آوری  « Slim Backlight Drive+ » راز تلویزیون های سونی

فن آوری نوآورانه ی « Slim Backlight Drive+ » نور را به بخش هایی از صفحه نمایش که مورد نیاز است هدایت می کند . با این فن آوری شاهد وضوح استثنایی و سایه های عمیق تری نسبت به تلویزیون هایی با نور پس زمینه ی LED خواهیم بود . تکنولوژی جدید سونی « Slim Backlight Drive » بصورت هوشمندانه نور را با دقت بیشتری به نقاط مختلف نمایشگر انتقال می دهد .

که موجب بهبود کنتراست هم می شود . با استفاده از دو لایه ی نوری امکان کنترل دقیق بر میزان نور تابیده شده بر روی صفحه نمایش را دارد . در یک کلام این تکنولوژی باعث می شود نور پس زمینه بطور مساوی به تمام قسمت های نمایشگر برسد .
 

 

تلویزیون سونی و قابلیت Slim Backlight Drive

در برخی از تلویزیون های HDR سونی  از قابلیت جدیدی به نام « Slim Backlight Drive+ » استفاده شده است که به بهبود درک جزئیات و کنتراست کمک می کند . این قابلیت  در واقع شدت نور ساطع شده از لایه ی پس زمینه را کنترل می کند . یعنی بر اساس عناصر موجود در تصویر ، میزان و شدت نور تابیده را کنترل می کند . به زبان ساده تر ؛ نقاط روشن تصویر نور بیشتری دریافت می کنند و نقاط تاریک تصویر نور کمتری دریافت خواهند کرد . و همین امر به بهبود کنتراست و نمایش دقیق جزئیات منجر می شود.

 

آیا قابلیتی به نام « Backlight Master Drive™» را شنیده اید!؟ این قابلیت محدوده ی دینامیکی باور نکردنی «4K High Dynamic Range» را بوسیله ی عمیق ترین سیاهی و خیره کننده ترین روشنایی بوجود می آورد. این سیستم نور پس زمینه  دارای ساختار بسیار متراکم از چراغ های LED است و از یک الگوریتم خاص و منحصر به فرد برای تابش نور و کاهش میزان روشنایی استفاده می کند.

 

4K  نه ، سونی 4K تلویزیون 4K متفاوت از تلویزیون سونی 4K

تکنولوژی تازه نفسی به نام «Triluminos» در تمام نمایشگرهای سونی استفاده شده است . این قابلیت کیفیت و وضوح و رنگ تصاویر 4K را بهبود می بخشد . سونی تلویزیون های 4K را به همراه مفهوم تازه ای به نام Slim Backlight Drive در نمایشگاه CES معرفی و عرضه کرد. و انقلابی در کنتراست و روشنایی تلویزیون ها پدید آورد .

تکنولوژی جدید سونی « Slim Backlight Drive » بصورت هوشمندانه نور را با دقت بیشتری به نقاط مختلف نمایشگر انتقال می دهد . که موجب بهبود کنتراست هم می شود . تلویزیون 4K با تلویزیون سونی 4K فرق دارد . تلویزیون های سونی هر آنچه را که به معرض نمایش می گذارد تصفیه می کند و آخرین جزئیات را با تکنولوژی کاهش نویز به همراه تصاویری شگفت انگیز و واقعی به معرض نمایش می گذارد. تلویزیونهای سونی با دید وسیعی که دارند ، طیف وسیعتری از نور و روشنایی را در تصاویر منعکس می کنند .

رنگ

رنگ های طبیعی با جزئیات دقیق تر به همراه کنتراست بی نهایت ، همه و همه باعث می شوند که تصویری واقعی تر را به رخ تصویر بکشد. 4K همان کیفیت جادویی است که راز سونی در پس آن نهفته است . این کیفیت طیف گسترده تری از رنگ ها و وضوح بیشتر و کنتراست بی نهایت را ارائه می دهد. این استاندارد با محدوده ی دینامیکی بالا و به همراه قابلیتهایی مانند « Triluminos» باعث می شود که کیفیت تصاویر 4K چند برابر شود .

وضوح ، رنگ و کنتراست این تصاویر را بهبود می بخشد. به این ترتیب بیننده وقتی غرق در پیکسلها و رنگ ها می شود ، احساس می کند صحنه را لمس کرده است. و تنها واقعی ترین تصاویر چنین حسی را القاء می کنند.البته در این میان برخی از این تلویزیون ها با قابلیت سه بعدی هیجان و زنده بودن را چند برابر می کنند. شاید در این میان عده ای باشند که هم قابلیت سه بعدی و هم کیفیت 4k را با هم بخواهند. اما عده ای هم هستند که یا سه بعدی یا 4k را انتخاب می کنند.

 

تکنولوژی «TRILUMINOS» با دیدی متفاوت نزدیک تر از همیشه به دنیای واقعی

تصاویر نقاشی شده و رنگ آمیزی شده با رنگ های فوق العاده بوسیله ی صفحه نمایش اختصاصی سونی موسوم به «TRILUMINOS» لذت تماشا را دو چندان می کند . با این قابلیت تجربه ی مشاهده را با پالت گسترده تر و طبیعی تری از رنگ ها و سایه ها داشته باشید.

نمایش برتر و کیفیت برتر در تولید رنگهای سبز و قرمز و آبی و هم چنین نمایش رنگ دقیق پوست به لطف استفاده از پالت رنگ گسترده تنها در تلویزیون های سونی و آن هم در نمایشگرهای مجهز به «TRILUMINOS» دیده می شود. رنگهای بیشتر برای نمایش تصویری دقیق تر و با جزئیات بیشتر . پویایی و جمب و جوشی واقعی در دل این تصاویر نهفته است . طیف رنگ بسیار گسترده تر از نمایشگرهای LED را ارائه می دهد.

تکنولوژی « X-tended Dynamic Range PRO» کنتراست باور نکردنی

استفاده از قابلیتی به نام « technologia X-tended Dynamic Range PRO™» طیف گسترده ای از مناطق تیره و روشن را فرهم می کند . این قابلیت تازه نفس با تعادل سازی مقدار نور بر روی صفحه نمایش ، به روشن شدن مناطق روشن و تاریک شدن مناطق سیاه کمک می کند.

بر طبق بررسی های انجام شده  ، این قابلیت به میزان سه برابر وضوح بیشتری از تلویزیون های معمولی با نور پس زمینه ی LED دارند . هم چنین با بهبود کیفیت تصویر ، وضوح را به محدوده ی HDR نزدیک می کند. این قابلیت با تیره کردن نقاط تیره و روشن کردن نقاط روشن ، اجازه می دهد تا تصاویر پویا و زنده تر به نظر برسند. با این حساب هر صحنه از تلویزیون را می توان زندگی کرد .

 

پردازشگر«4K X1» قدرت بیشتر، عملکرد بیشتر، زیبایی بیشتر

آیا می توانید باور کنید که یک تراشه می تواند همه چیز را تغییر دهد! پردازنده ی 4K X1 با استفاده از فن آوری نوآوارنه و پیروی از الگوریتم های پیشرفته برای کاهش سر و صدا و افزایش جزئیات به تلویزیون های سونی کمک می کند تا تصاویری شارپ و روشن و فوق العاده واقعی داشته باشند.

موتور پردازش تصویر پیشرفته «4K X1» ، با پردازش هزار تصویر در هر ثانیه ، پویایی و زندگی را به تصاویر میبخشد . افزایش وضوح ، افزایش رنگ و روشنایی به وضوح 4K و کیفیتی فراتر از آن هم کمک می کند. پردازشگر 4K X1 ، با پردازش تصویر تا حد زیادی به بهبود محدوده ی روشنایی کمک می کند . 

 

در نهایت

شاهکارهای طراحی را می توان در سری جدید تلویزیون های سونی دید. طراحی قابل تحسین این تلویزیون ها هر اتاق و سالنی را برازنده و با شکوه جلوه می دهند. پردازنده توسعه یافته 4K X1 با پردازش سریع «40% کمتر از زمان پردازش تصاویر در سایر پردازشگرها» کیفیتی نزدیک به 4K HDR را نمایش می دهد.

امیدواریم از خواندن مطلب « تکنولوژی Slim Backlight Drive چیست ؟ کاربرد آن در تلویزیون هوشمند » لذت برده باشید و پاسخ گوی همه ی سوالات شما شده باشیم .

بیشتر بخوانید :

برند هاتکنولوژی Slim Backlight Driveتلویزیون های سونیراهنمای خرید تلویزیونسونیصوتی و تصویری