هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی؛ هوش مصنوعی AI ThinQ چیست؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه

هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی؛ هوش مصنوعی AI ThinQ چیست؟ . تلویزیون های هوشمند LG ، با استفاده از ( AI ThinQ ) تجربه تماشای تلویزیون را بسیار متحول کرده اند . در این تلویزیون ها با توجه به امکانات و توانایی هایی که در آن ها تعبیه شده است ، شما می توانید هنگام تماشا کردن برنامه ی مورد نظرتان از تلویزیون سوال بپرسید و دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید . تلویزیون های ال جی ( LG ) با هوشمند ترین دستیار صوتی ( Google Assistant ) و ( Alexa ) ساخته شده در آن ، هوشمندانه ترین تلویزیون های جهان هستند ، بنابراین می توانید دستگاه های خانگی هوشمند سازگار را فقط با صدای خود کنترل کنید . قصد ما از نوشتن این مطلب بررسی AI ThinQ TV هست . پس اگر در گوشه ی ذهن خود به خرید تلویزیون ، آن هم از نوع هوشمندش فکر می کنید ، با ما همراه باشید .

هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی؛ AI ThinQ چیست؟

شرکت ال جی با استفاده از این فناوری امکان ارتباط وسایل هوشمند را با استفاده از وای فای ( Wi-Fi ) به وجود آورد . شما با استفاده از آن ، می توانید تمام وسایل برقی هوشمند خود را مانند لباس شویی ، یخچال و … را کنترل و مدیریت کنید . و این امکان حتی برای زمان هایی که از خانه دور هستید هم برقرار می باشد . با سؤال ساده ای مثل ” هوا چطور است؟ ” می توانید یک صفحه نمایش روی صفحه دریافت کنید. که دمای فعلی ، شرایط و پیش بینی های پنج روزه ی مکان شما را نشان می دهد. اگر بپرسید ” آب و هوا در تهران چگونه است؟ ” شما همان اطلاعات را برای آن مکان دریافت خواهید کرد.

ال جی این تکنولوژی خود را در قالب برنامه ای با نام ( LG Smart ThinQ ) ارائه داده است . در واقع تلاش اصلی ال جی مبنی بر آن است که کاری را انجام دهد که در گذشته انجام نشده باشد و می توان گفت تا حدودی هم موفق به انجام آن شده است . 

مروری کوتاه بر تاریخچه ThinQ

این نام تجاری برای اولین بار ، در سال 2011 در نمایشگاه الکترونیکی مصرفی ( CES ) در لاس وگاس به عنوان THINQ معرفی شد . اولین محصول ThinQ یک یخچال هوشمند است که دارای امکاناتی همچون سیستم مدیریت مواد غذایی و نرم افزارهای مختلف در صفحه LCD بر روی یخچال است . این مارک تجاری پس از آن رسماً با عنوان ThinQ در CES 2017 راه اندازی شد ، یک برند مبتنی بر هوش مصنوعی برای همه محصولات هوشمند آن ها .

محصولات LG ThinQ برای تعامل با کاربران از کنترل صدا استفاده می کنند. و از داده های حسگر و ویژگی های مختلفی از قبیل تشخیص محصول و فناوری های موتور یادگیری برای تقویت عملکرد های خود استفاده می کنند . در سال 2018 ، تلویزیونی با نام تجاری LG ThinQ از دستیار Google و دستورات صوتی Alexa نیز پشتیبانی می کرد . محصولات ThinQ ال جی ، هم اکنون برای انجام کارهای مختلف از جمله رفتن به یک رویداد یا انجام دستور العمل ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و سنسور هایی برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها و دستگاه های ThinQ دارند .

ویژگی های تلویزیون های LG ThinQ : هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی

این تلویزیون ها در اندازه های 55 ، 65 و 77 اینچ موجود هستند. همچنین دارای رزولوشن ( UHD ) با پشتیبانی از  ( HDR10 )  ( Dolby Vision ) ، ( HLG ) و ( فقط از طریق  USB ) قالب های پیشرفته HDR است. تا یک رنگ گسترده با محتوای سازگار را فراهم کند . چهار ورودی ( HDMI ) به شما امکان اتصال چندین دستگاه منبع HD مانند جعبه های کابل / ماهواره ای ، کنسول های پخش کننده های ( Blu-ray ) و سایر موارد را می دهد . سه درگاه USB برای پخش چندرسانه ای روی صفحه قرار دارد . یک خروجی صوتی نوری ، تلویزیون را به سیستم صوتی سازگار شما متصل می کند . اتصال یکپارچه Wi-Fi و اترنت دسترسی به شبکه را برای برنامه های پردازنده فراهم می کند .

توانایی های تکنولوژی هوش مصنوعی در تلویزیون ال جی

  1. تکنولوژی شبکه ی هوشمند ( Smart Grid ) : توانایی حفظ و کنترل مصرف انرژی .
  2. عیب یابی به صورت هوشمند : کمک به یافتن ایراد و مشکل در وسایل هوشمند و رفع آن .
  3. دسترسی به صورت هوشمند : کنترل وسایل هوشمند منزل به کمک نرم افزار مرتبط نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه ( در صورت وجود اینترنت ) .
  4. سازگاری به صورت هوشمند : سازگار شدن با محیط زندگی ما و کمک به بهبود زندگی و کاهش مشغله ها .

امید است که با خواندن این مطلب ، کمک کوچکی به شما برای آشنایی با این تکنولوژی و تصمیم گیری بهتر و درست تر در انتخاب وسایل هوشمند به خصوص تلویزیون های هوشمند کرده باشیم .


بیشتر بخوانید :

تلویزیون ال جی lG و آشنایی با امکاناتش
محصولات ال جی «LG» در نمایشگاه CES
تلویزیون هوشمند «Smart TV» چیست

ال جیالجیتحلیل و بررسیتکنولوژِیتلویزیون هوشمند ال جیدیجیتالصوتی و تصویریهوش مصنوعی