راهنمای خرید و شارژ اسکوتر

زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنمای خرید و شارژ اسکوتر ؛ مزیت اصلی وسایل نقلیه الکتریکی نسبت به بنزینی ارزان بودن در استفاده از آن است. از هر راننده ای که می شناسید سوال کنید آن ها می گویند هزینه اصلی آن ها بنزین است. از آنجا که نفت یک منبع محدود است ، با رشد تقاضا ، قیمت آن بالاتر می رود. با این وجود برق می تواند از طریق ابزارهای پایدار تأمین شود و اساساً بی حد و حصر است.وسایل نقلیه الکتریکی قبلا گران بودند ، اما اکنون قیمت آن ها بسیار نزدیک به مدل های بنزینی است.

شارژ آن ها ، هم در خانه و هم در حین حرکت بسیار ساده است و بسیاری از آن ها با یک بار شارژ محدوده بسیار شگفت انگیزی دارند. تنها چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که پس از اتمام آن ، باید یک ایستگاه شارژ پیدا کنید. اگرچه این موارد در شهرهای بزرگ کاملاً رایج است ، اما مطمئن شوید که در وسط راه گیر نیفتید.

اسکوترهای برقی چند بار در روز نیاز به شارژ دارند ؟

این که هر چند وقت یکبار اسکوتر خود را شارژ می کنید کاملاً به کاربرد شما بستگی دارد. اسکوتر های برقی از همان فناوری باتری تلفن شما استفاده می کنند ، فقط در مقیاس بسیار بزرگتر. استفاده از همان روشی که برای سالم ماندن تلفن روی تلفن خود اعمال می کنید ، مفید است. آن را شارژ نکنید مگر این که شارژ آن خالی شده باشد و پس از شارژ کامل آن را برای مدت طولانی به منبع برق متصل نکنید. اگر قرار نیست مدتی از اسکوتر خود استفاده کنید در ، هر دو هفته آن را شارژ کنید تا باتری سالم بماند.

راهنمای خرید و شارژ اسکوتر ؛اسکوترهای برقی جایگزینی عالی برای خودروهای بنزینی هستند. برای محیط زیست بهتر و در مصرف بسیار ارزان تر هستند. آن ها می توانند فقط در عرض چند ساعت از هر منبع الکتریکی شارژ شوند ، همچنین راحت تر نیز هستند.

شارژ یک اسکوتر برقی به چه مدت زمان نیاز دارد ؟

این فقط به نوع باتری تولید شده توسط اسکوتر برقی شما بستگی دارد. در حالی که ممکن است برخی از باتری ها 12 ساعت طول بکشد ، انواع دیگری از باتری ها نیز وجود دارند که بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

بیایید انواع مختلف باتری را بررسی کنیم :

باتری های لیتیوم یون : «راهنمای خرید و شارژ اسکوتر»

آن ها سریعتر شارژ می شوند و می توانند در هر زمان شارژ شوند ، بدون این که به طول عمر آن ها آسیب برسند. این متداول ترین نوع باتری است که در اسکوترهای برقی مدرن یافت می شود. بهترین ویژگی آن ها این است که سبک هستند و می توانند حداکثر ظرف مدت 2-4 ساعت شارژ شوند.

 

باتری های اسید سرب :

این ها یکی از قدیمی ترین انواع باتری ها هستند و میزان بیشتری جریان تولید می کنند. با این حال ، آن ها به آرامی شارژ می شوند و ممکن است 12 ساعت طول بکشد تا کامل شارژ شوند.

 

 

 

باتری های  NiCad: «راهنمای خرید و شارژ اسکوتر»

قبل از شارژ شدن این باتری ها باید کاملاً خالی شوند ، بنابراین مدت زمان طولانی تری برای شارژ کامل آنها لازم است.
بیایید به چند نمونه از اسکوترهای برقی معروف امروزی و مدت زمان شارژ کامل هرکدام از آن ها نگاهی بیندازیم :راهنمای خرید و شارژ اسکوتر

  • Reverb: زمان شارژ 1 – 2 ساعت
  • Segway Ninebot KickScooter ES4 (باتری دوتایی) : زمان شارژ 7 ساعت
  • اسکوتر برقی MI :  زمان شارژ 5 ساعت
  • Razor E90: زمان شارژ 12 ساعت

با استفاده از اکثر این اسکوترهای برقی ، می توان باتری را جداگانه شارژ کرد و این باعث می شود شارژ آن ها در خانه یا محل کار راحت تر باشد ، در حالی که برخی از آن ها قابل جدا شدن نیستند ، با توجه به این که اسکوترهای برقی معمولی را می توان در هر جایی حمل کرد ، بنابراین شارژ فوق العاده راحت می شود ، مهم نیست کجا هستید.

باتری های لیتیوم یون چگونه کار می کنند؟

همانطور که قبلاً گفته شد ، اکنون اکثر اسکوترها باتری لیتیوم یون دارند. به همین دلیل است که شما باید درک بهتری از فرآیندهای شارژ یا تخلیه این نوع باتری اسکوتر داشته باشید. یونهایی که بین کاتد و آند حرکت می کنند ، انرژی جریان یافته از باتری را ایجاد می کنند. با این وجود ، برخی فرایندها وجود دارند که می توانند بر مدت زمان شارژ و طول عمر شارژ یون لیتیوم تأثیر بگذارند.

 

تمیز کردن باتری «راهنمای خرید و شارژ اسکوتر»

باتری ها معمولاً به نظافت منظم احتیاج ندارند زیرا داخلی هستند و توسط محافظ اسکوتر محافظت می شوند. اما می توانید هر از گاهی آن ها را با یک پارچه نرم پاک کنید. باتری ممکن است کثیف یا مرطوب شود ، مخصوصاً اگر در شرایط رطوبت سوار اسکوتر شوید.

 

متشکریم که متن راهنمای خرید و شارژ اسکوتر را مطالعه کردید امیدواریم توانسته باشیم شما را در راهنمای خرید و شارژ اسکوتر کمک کرده باشیم.

 


بیشتر بخوانید:

اسکوتراسکوتر برقیشارژ اسکوتر